Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i lämpenee hitaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bara
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 12

    E46 330i lämpenee hitaasti

    Mitenkä lienee, missä tahdissa tuon koneen pitäisi heilauttaa lämpöviisari keskelle? Viidentoista minsan ruuhka-ajon jälkeen viisari vasta 45 asteen kulmassa. Pitääkö sitä kenkiä kunnolla, jotta lämmöt nousevat, vai onko termari sökö? Onko ehdotuksia?
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Termari sökö, itsellä sama vika 330xi ssä. Kannattaa vaihtaa pian, säästää konetta ja bensaa..
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • junkkri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 669
      • Järvenpää

      #3
      Sama juttu

      mutta kesällä toimii ok. Termostaatti sökökö???

      Comment

      • Bara
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 12

        #4
        Kertooko vikamuisti tuon termostaatin antautumisen?

        Comment

        • vonKessler
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 10
          • Joensuu

          #5
          Itellä oli aikanaan sama vika 325:ssa. Meinasi pakkasilla paleltua kattilaan..
          Termari uusiks niin ongelma poistuu.

          Vikakoodia ei ittellä ainakaan herjannu..

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #6
            Nyt taitaa olla samaa vikaa mullakin. Auto on E46 330Ci. 20 minuutin ajelun jälkeen sinisen ja ensimmäisen viivan välissä. Ei nouse puoleenväliin mittaria. Pitäisikö viisarin nousta pystysuoraan?

            Jos vaihtamaan joudun, niin oletteko muut vaihtaneet sen itse vai vahdattaneet jossain? Osaisiko joku selittää homman tai antaa jonkin linkin, jossa se selitetään kuvien kanssa? Osaisi sitten arvioida alkaako itse turaamaan vai viekö pajalle. Kuinka paljon jäähdytysnestettä pääsee karkuun?
            E61 525d LCI

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #7
              Mulla oli kans ihan sama ilmiö, viisari ei noussut ajon aikana kun millin yli sinisen, liikennevalossa/ruuhkassa vasta lämpeni mutta ajoviimasta taas viisari laski.

              Ostin sitten uuden termarin Laakkoselta koska motonetti myy kahta erilaatuista termostaattia, toinen parempi ja toinen susi, täysin tuurista kiinni kumman saa.
              Hintaerokin on niin olematon, motonet: 59.90€ ja Laakkonen: 61€

              Nestettä tulee pihalle, joten uudet nesteet kannattaa ostaa samalla.
              Vesipumpunkin vaihdoin samalla kertaa, koska muuten joutuu taas läträämään nesteiden kanssa.

              Itse termarinvaihto on todella yksinkertainen toiminpide, kuten myös vesipumpun vaihto + remmit

              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Bara
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 12

                #8
                Termari vaihdettu ja avot, viisari nousee reippaasti keskelle ja lämpöä pukkaa ihan eri tavalla. Kiitos vinkeistä. Ajotietokoneen mukaan kulutus kaupunki-/ruuhka -ajossa putosi runsaat pari litraa (12.5 -> 10) Pisti muuten silmään Laakkosen tiskillä vikakoodien luvun hinta: 106 euroa! Tuohan on ryöstö, raiskaus ja vielä kenkää päähän! Mikä siitä noin arvokkaan operaation tekee? Pissa noussut vintille?

                Comment

                • visa e36
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 753
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Bara View Post
                  Termari vaihdettu ja avot, viisari nousee reippaasti keskelle ja lämpöä pukkaa ihan eri tavalla. Kiitos vinkeistä. Ajotietokoneen mukaan kulutus kaupunki-/ruuhka -ajossa putosi runsaat pari litraa (12.5 -> 10) Pisti muuten silmään Laakkosen tiskillä vikakoodien luvun hinta: 106 euroa! Tuohan on ryöstö, raiskaus ja vielä kenkää päähän! Mikä siitä noin arvokkaan operaation tekee? Pissa noussut vintille?
                  Varsinkin jos ajattelee, että koko lukijan pystyy ostamaan samaan hintaan. Jännä homma ku faija kävi luetuttamassa vikakoodit Audistansa kun oli puola hajonnut. Eivät ottaneet veloitusta ollenkaan. Toimenpide mikä vie max vartin liikkeeltä on hävytöntä pyytää yli 20€. Pitäisi mielestäni kuulua samaan hintaan jos ostat esim. puolan taikka tulpat. 106€ on jo sellainen hinta, että melkein kannattaa alkaa arvailemaan vikaa. (jos ei mikään iso ropleema)
                  Nykyiset
                  -63 Pontiac Catalina convertible
                  -05 E53 X5 3.0d

                  Comment

                  • ronttonen
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 110
                    • Pyhäjoki

                    #10
                    just vaihdoin itelle termarin ku viisari nousi vaan siniselle. Nyt nousee puoleen väliin.

                    Comment

                    • Heb3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 33
                      • Kokkola

                      #11
                      Sama juttu meikäläisen uitetussa E46 330:sessä. Termari vaihdettu ja nyt pukkaa lämmintä

                      Jyväskylän laakkosella vikakoodin luku 40 eur.
                      nyt:
                      f11 LCI 520d xdrive (sophisto blau metallic)
                      e46 330Ci cabrio M-Sport II (sapphire schwartz metallic)

                      ex:
                      f10 LCI 530xdA (sophistograu metallic)
                      e90 LCI 320xdA (space grau metallic)
                      e30 325i cabrio (brillantrot)
                      e53 X5 3.0dA (silber grau metallic)
                      e90 320dA (monaco blau metallic)
                      e46 330Ci cabrio M-Sport II (orient blau metallic)
                      e46 316i (low budget nigga) (sahara beige metallic)

                      Comment

                      • Bara
                        Newbiemmer
                        • Jun 2007
                        • 12

                        #12
                        On sitä näköjään Laakkosen sisälläkin hinnoittelussa eroa, huhhuh. Totuin Volsulla abt pariin kymppiin max vikakoodien luvusta. Ei täällä pääkaupunkiseudulla nyt niin varakasta väkeä pitäisi olla, että tuo 106,- olisi millään lailla ns. linjassa. Liekö yritysasiakkaiden ryöstöön tarkoitettu?

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #13
                          Hertsikan Laakkosella vikakoodien tsekkaaminen tasan 100€.
                          En ottanut.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Ha2 View Post
                            Nyt taitaa olla samaa vikaa mullakin. Auto on E46 330Ci. 20 minuutin ajelun jälkeen sinisen ja ensimmäisen viivan välissä...
                            Nyt on vaihdettu termostaatti ja +3 asteen kelillä kilsa ja lämmöt keskellä ja saunakin tuli, kun autoilmastointi oli +25 säädössä. Termarin ostin ToCar:ista ja vaihdatin korjaamolla.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              #15
                              Nostetaas tätä hieman ylös, kun itsellä on oireista päätellen alkanut termari vetelemään viimeisiään.

                              Ajattelin, että itse vaihtaisin ja siihen liittyen muutama kyssäri.
                              Tuleeko tuolta kuinka paljon nestettä pihalle?
                              Onko E46 yhtä hankala ilmata, kun E36 vai suostuuko ilmat tulee
                              helpommin ulos?
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎