Mitenkä lienee, missä tahdissa tuon koneen pitäisi heilauttaa lämpöviisari keskelle? Viidentoista minsan ruuhka-ajon jälkeen viisari vasta 45 asteen kulmassa. Pitääkö sitä kenkiä kunnolla, jotta lämmöt nousevat, vai onko termari sökö? Onko ehdotuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i lämpenee hitaasti
Collapse
X
-
Nyt taitaa olla samaa vikaa mullakin. Auto on E46 330Ci. 20 minuutin ajelun jälkeen sinisen ja ensimmäisen viivan välissä. Ei nouse puoleenväliin mittaria. Pitäisikö viisarin nousta pystysuoraan?
Jos vaihtamaan joudun, niin oletteko muut vaihtaneet sen itse vai vahdattaneet jossain? Osaisiko joku selittää homman tai antaa jonkin linkin, jossa se selitetään kuvien kanssa? Osaisi sitten arvioida alkaako itse turaamaan vai viekö pajalle. Kuinka paljon jäähdytysnestettä pääsee karkuun?E61 525d LCI
Comment
-
-
Mulla oli kans ihan sama ilmiö, viisari ei noussut ajon aikana kun millin yli sinisen, liikennevalossa/ruuhkassa vasta lämpeni mutta ajoviimasta taas viisari laski.
Ostin sitten uuden termarin Laakkoselta koska motonetti myy kahta erilaatuista termostaattia, toinen parempi ja toinen susi, täysin tuurista kiinni kumman saa.
Hintaerokin on niin olematon, motonet: 59.90€ ja Laakkonen: 61€
Nestettä tulee pihalle, joten uudet nesteet kannattaa ostaa samalla.
Vesipumpunkin vaihdoin samalla kertaa, koska muuten joutuu taas läträämään nesteiden kanssa.
Itse termarinvaihto on todella yksinkertainen toiminpide, kuten myös vesipumpun vaihto + remmit
Comment
-
-
Termari vaihdettu ja avot, viisari nousee reippaasti keskelle ja lämpöä pukkaa ihan eri tavalla. Kiitos vinkeistä. Ajotietokoneen mukaan kulutus kaupunki-/ruuhka -ajossa putosi runsaat pari litraa (12.5 -> 10) Pisti muuten silmään Laakkosen tiskillä vikakoodien luvun hinta: 106 euroa! Tuohan on ryöstö, raiskaus ja vielä kenkää päähän! Mikä siitä noin arvokkaan operaation tekee? Pissa noussut vintille?
Comment
-
-
Originally posted by Bara View PostTermari vaihdettu ja avot, viisari nousee reippaasti keskelle ja lämpöä pukkaa ihan eri tavalla. Kiitos vinkeistä. Ajotietokoneen mukaan kulutus kaupunki-/ruuhka -ajossa putosi runsaat pari litraa (12.5 -> 10) Pisti muuten silmään Laakkosen tiskillä vikakoodien luvun hinta: 106 euroa! Tuohan on ryöstö, raiskaus ja vielä kenkää päähän! Mikä siitä noin arvokkaan operaation tekee? Pissa noussut vintille?Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
-
Sama juttu meikäläisen uitetussa E46 330:sessä. Termari vaihdettu ja nyt pukkaa lämmintä
Jyväskylän laakkosella vikakoodin luku 40 eur.nyt:
f11 LCI 520d xdrive (sophisto blau metallic)
e46 330Ci cabrio M-Sport II (sapphire schwartz metallic)
ex:
f10 LCI 530xdA (sophistograu metallic)
e90 LCI 320xdA (space grau metallic)
e30 325i cabrio (brillantrot)
e53 X5 3.0dA (silber grau metallic)
e90 320dA (monaco blau metallic)
e46 330Ci cabrio M-Sport II (orient blau metallic)
e46 316i (low budget nigga) (sahara beige metallic)
Comment
-
-
On sitä näköjään Laakkosen sisälläkin hinnoittelussa eroa, huhhuh. Totuin Volsulla abt pariin kymppiin max vikakoodien luvusta. Ei täällä pääkaupunkiseudulla nyt niin varakasta väkeä pitäisi olla, että tuo 106,- olisi millään lailla ns. linjassa. Liekö yritysasiakkaiden ryöstöön tarkoitettu?
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostNyt taitaa olla samaa vikaa mullakin. Auto on E46 330Ci. 20 minuutin ajelun jälkeen sinisen ja ensimmäisen viivan välissä...E61 525d LCI
Comment
-
-
Nostetaas tätä hieman ylös, kun itsellä on oireista päätellen alkanut termari vetelemään viimeisiään.
Ajattelin, että itse vaihtaisin ja siihen liittyen muutama kyssäri.
Tuleeko tuolta kuinka paljon nestettä pihalle?
Onko E46 yhtä hankala ilmata, kun E36 vai suostuuko ilmat tulee
helpommin ulos?F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
Comment