memebuy23buy

E46 330d commonrail-koneen suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani1632
    replied
    Commonrailin Suuttimien vuotoa ei yleensä huomaa käynnistä ,vaan ongelma esiintyy juurikin moottoria käynnistettäessä.Suutin vaatii tietyn korkeapaineen toimiakseen kunnolla,varsinkin starttaus vaiheessa jos suutin vuotaa paineen nousu voi kestää jonkun aikaa josta johtuen stattaus aika voi olla pitkä/pidempi...suosittelen ensimmäisenä tekemään tuon ylivuoto testin ja vertaamaan tehtaan antamiin arvoihin,ennen tätä voisi tietenkin testerillä tarkistaa paineennousun..Kylmällä kun akun varaus tila/luovutus kyky on heikompi/moottori jähmeämpi pyörimään ->moottori pyörii hitaammin->korkeapainepumppu ei pysty tekemään painetta yhtä hyvin/nopeasti kuin lämpimällä moottorilla -->vuotavat suuttimet +ed.mainitut asiat yhdessä voivat tehdä käynnistymisestä todella heikkoa varsinkin kylmänä ja tietysti myös lämpöisenäkin.
    Eikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
    Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
    Last edited by jani1632; 20-11-2007, 20:13.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ja hehkujärjestelmän vikakoodit DDE:stä selviävät muillakin lukulaitteilla.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Veikkaisin myös ennemmin hehkutulppia kuin suuttimia noilla kilsoilla. Hehkutulppia kun sattuu olemaan pimenä 8/10:stä autosta omistajan tietämättä mutta nämä näkee samalla testerillä jos menet suuttimet testaamaan.

    Jos suutin on kaput niin usein tyhjäkäynnillä esiintyy myös pientä täristystä.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos lämpimänä toimii "normaalisti", veikkaisin ennemmin vikaa hehkutulpissa kuin suuttimissa.

    Paluuvuodon ja suutimien korjausarvot voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä tai Boschin testerin omaavassa huoltoliikkeessä.
    Mielestäni auto toimii ajossa ihan niin kuin tähänki asti tämän 21tkm mitä olen itse ajanut (kylmänä ja lämpimänä)...

    Kiitos tiedosta...Pitää seurata tilannetta ja tarpeen tullen käyttää tarkistuttamassa noi arvot

    pitää kokeilla noita käynnistyksiä kylmänä ja lämpimänä...

    - mites polttoainesuodatin
    - eberin asennus (päässyt ilmaa)?
    Last edited by henri; 20-11-2007, 17:11.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jos lämpimänä toimii "normaalisti", veikkaisin ennemmin vikaa hehkutulpissa kuin suuttimissa.

    Paluuvuodon ja suutimien korjausarvot voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä tai Boschin testerin omaavassa huoltoliikkeessä.

    Leave a comment:


  • henri
    started a topic E46 330d commonrail-koneen suuttimet

    E46 330d commonrail-koneen suuttimet

    Minkä hintasia ko. suuttimet ovat? Ja miten alkavat suutinvuodot ilmenevät? Kuinkanhan kallis operaatio vaihtotyö voi olla?

    Autona 330Cd , mittarissa 92tkm...eikös noitten suuttimien pitäs kestää kuitenki kohtuu pitkään.

    Auto kävi eberin asennuksessa ja asentaja sanoi, että pikkusen "normaalia" pitempään kestää startata...olen pientä huomiota tähän kiinnittänyt itsekkin talven tullessa. Mutta ei sitä sekuntti tolkulla tarvi startata tyyliin alle 1,5-2s lämpimällä koneella..mutta ei lähe ihan parin startin pyöräytykselläkään (pyörähtää kuulema kiekan kaks enempi). En sitte tarkemmin tiiä, kun ei oo kokemusta hirveesti. Mielestäni kesällä pelas ihan normaalisti, eikä kyllä suuri ero kesään ole nytkään. Ei oo kyllä tullut muihin vertailtua. Miten nopeesti sen pitäs lähtee käyntiin...ei sitä starttia kyllä tarvi vinguttaa? Luulen, että kaikki on ihan kunnossa, muuta olis kiva tarkistuttaa asia.

    asentaja epäili alkavaa suutinvuotoa, että ei nosta paineita heti.

    Missä Oulun lähellä olis paras käydä mittaamassa/tarkistamassa ne suuttimet.
Working...
X