Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d commonrail-koneen suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    E46 330d commonrail-koneen suuttimet

    Minkä hintasia ko. suuttimet ovat? Ja miten alkavat suutinvuodot ilmenevät? Kuinkanhan kallis operaatio vaihtotyö voi olla?

    Autona 330Cd , mittarissa 92tkm...eikös noitten suuttimien pitäs kestää kuitenki kohtuu pitkään.

    Auto kävi eberin asennuksessa ja asentaja sanoi, että pikkusen "normaalia" pitempään kestää startata...olen pientä huomiota tähän kiinnittänyt itsekkin talven tullessa. Mutta ei sitä sekuntti tolkulla tarvi startata tyyliin alle 1,5-2s lämpimällä koneella..mutta ei lähe ihan parin startin pyöräytykselläkään (pyörähtää kuulema kiekan kaks enempi). En sitte tarkemmin tiiä, kun ei oo kokemusta hirveesti. Mielestäni kesällä pelas ihan normaalisti, eikä kyllä suuri ero kesään ole nytkään. Ei oo kyllä tullut muihin vertailtua. Miten nopeesti sen pitäs lähtee käyntiin...ei sitä starttia kyllä tarvi vinguttaa? Luulen, että kaikki on ihan kunnossa, muuta olis kiva tarkistuttaa asia.

    asentaja epäili alkavaa suutinvuotoa, että ei nosta paineita heti.

    Missä Oulun lähellä olis paras käydä mittaamassa/tarkistamassa ne suuttimet.
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9101
    • Oulu

    #2
    Jos lämpimänä toimii "normaalisti", veikkaisin ennemmin vikaa hehkutulpissa kuin suuttimissa.

    Paluuvuodon ja suutimien korjausarvot voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä tai Boschin testerin omaavassa huoltoliikkeessä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Jos lämpimänä toimii "normaalisti", veikkaisin ennemmin vikaa hehkutulpissa kuin suuttimissa.

      Paluuvuodon ja suutimien korjausarvot voi tarkistuttaa merkkiliikkeessä tai Boschin testerin omaavassa huoltoliikkeessä.
      Mielestäni auto toimii ajossa ihan niin kuin tähänki asti tämän 21tkm mitä olen itse ajanut (kylmänä ja lämpimänä)...

      Kiitos tiedosta...Pitää seurata tilannetta ja tarpeen tullen käyttää tarkistuttamassa noi arvot

      pitää kokeilla noita käynnistyksiä kylmänä ja lämpimänä...

      - mites polttoainesuodatin
      - eberin asennus (päässyt ilmaa)?
      Last edited by henri; 20-11-2007, 17:11.
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6463
        • Tuusula

        #4
        Veikkaisin myös ennemmin hehkutulppia kuin suuttimia noilla kilsoilla. Hehkutulppia kun sattuu olemaan pimenä 8/10:stä autosta omistajan tietämättä mutta nämä näkee samalla testerillä jos menet suuttimet testaamaan.

        Jos suutin on kaput niin usein tyhjäkäynnillä esiintyy myös pientä täristystä.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9101
          • Oulu

          #5
          Ja hehkujärjestelmän vikakoodit DDE:stä selviävät muillakin lukulaitteilla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Commonrailin Suuttimien vuotoa ei yleensä huomaa käynnistä ,vaan ongelma esiintyy juurikin moottoria käynnistettäessä.Suutin vaatii tietyn korkeapaineen toimiakseen kunnolla,varsinkin starttaus vaiheessa jos suutin vuotaa paineen nousu voi kestää jonkun aikaa josta johtuen stattaus aika voi olla pitkä/pidempi...suosittelen ensimmäisenä tekemään tuon ylivuoto testin ja vertaamaan tehtaan antamiin arvoihin,ennen tätä voisi tietenkin testerillä tarkistaa paineennousun..Kylmällä kun akun varaus tila/luovutus kyky on heikompi/moottori jähmeämpi pyörimään ->moottori pyörii hitaammin->korkeapainepumppu ei pysty tekemään painetta yhtä hyvin/nopeasti kuin lämpimällä moottorilla -->vuotavat suuttimet +ed.mainitut asiat yhdessä voivat tehdä käynnistymisestä todella heikkoa varsinkin kylmänä ja tietysti myös lämpöisenäkin.
            Eikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
            Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
            Last edited by jani1632; 20-11-2007, 20:13.
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Mikazu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 266
              • -

              #7
              Mun 530d:ssä alkoi suutin murheet juuri noin..

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #8
                Originally posted by jani1632 View Post
                Commonrailin Suuttimien vuotoa ei yleensä huomaa käynnistä ,vaan ongelma esiintyy juurikin moottoria käynnistettäessä.Suutin vaatii tietyn korkeapaineen toimiakseen kunnolla,varsinkin starttaus vaiheessa jos suutin vuotaa paineen nousu voi kestää jonkun aikaa josta johtuen stattaus aika voi olla pitkä/pidempi...suosittelen ensimmäisenä tekemään tuon ylivuoto testin ja vertaamaan tehtaan antamiin arvoihin,ennen tätä voisi tietenkin testerillä tarkistaa paineennousun..Kylmällä kun akun varaus tila/luovutus kyky on heikompi/moottori jähmeämpi pyörimään ->moottori pyörii hitaammin->korkeapainepumppu ei pysty tekemään painetta yhtä hyvin/nopeasti kuin lämpimällä moottorilla -->vuotavat suuttimet +ed.mainitut asiat yhdessä voivat tehdä käynnistymisestä todella heikkoa varsinkin kylmänä ja tietysti myös lämpöisenäkin.
                Eikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
                Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...


                Juu kyllä on tuontiauto. Auto ollut yhdellä omistajalla minua ennen 29.7.03-XX.4.07 ja autossa on täydellinen huoltokirja (huollettu merkkiliikkeessä).Viiminen huolto tehty 69tkm kohdalla...Tarkalleen 69694km kohdalla. Ostin auton 70tkm ajettuna. Hakufirma tarkisti huoltokirjan ja sen paikkaansapitävyyden. Sisältä oli kuin uusi. Joten luotan auton historiaan täysin. Ja kyllä sen näkee näinkin "uusissa" autoissa jo yleiskunnosta (sisusta, ratti yms.).

                Sellanen keski-ikänen äijjä, joka vaihto tuon Jaguaariin ja laitto liikkeeseen myyntiin. Kulkee paljon saksa-ranska väliä, niin ei välttämättä tarttenut pitää diiseliä, kun auton käyttö ei ollut jatkuvaa. Tuskin ollut tarvetta kusettaa kilometreissä. Ja eikös nuo näissä oo jo vaikeimpia muuttaa ja eikös ne tallennu avaimeen jne.

                Polttoainelaadusta en osaa sanoa mitään...


                Mitä nyt on tässä tänään tullut testailtua, niin samanlailla käynnistyy lämpimänä ja kylmänä. Ehkä ihan pikkusen paremmin kylmänä (vaikee määritellä eroa, jos sitä edes on). No jos rupee tässä vaivaamaan, niin sitte testata ne ja katsoa mitä tulee. Ja suunnilleen samanlailla toiminut koko ajan mitä tuo on mulla ollut...Ei ainakaan mitään huomattavaa eroa.

                Kiitos kaikkille vastanneille...Lisää juttua aiheesta saa laittaa edelleen
                Last edited by henri; 20-11-2007, 22:36.
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by jani1632 View Post
                  Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
                  Suomi-autojen mittareita ei ruuvata, muuallahan se tosiaan on arkipäivää. Pitää myös muistaa että suomi-linjalla valmistetut suomi-autot ovat täysin erilaisia näihin b-luokan autoihin nähden joita esim. saksassa on. Suomi-polttoaine on aivan ylivertaista esim. saksalaiseen nähden, siellä kyseiseen asiaan ei tarvitse kiinnittää huomiota kun siellä ei noita autojakaan juurikaan ole, saati autoteollisuutta. Ajavat siellä vielä hevoskärryillä.



                  Propsit siitä, että enpä ole vielä kenenkään ennen nähnyt väittävän muiden maiden polttoainettakin kelvottomaksi. Toisaalta nämä ruuvausjutut ja suomi-auto härdellit ovat jo vähän kuivia joten hyvä saada vaihtelua!
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • 330Dbimmeri
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 58

                    #10
                    suuttimet 350-400€/KPL

                    Itse jouduin vaihdattaan ku commonrail leikkas kii ja kilkkeet sisään

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by 330Dbimmeri View Post
                      suuttimet 350-400€/KPL

                      Itse jouduin vaihdattaan ku commonrail leikkas kii ja kilkkeet sisään

                      Juu-u...kivan hintasia ovat . Tais olla kallis remppa, mitä kaikkee piti vaihtaa?
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Suomi-autojen mittareita ei ruuvata, muuallahan se tosiaan on arkipäivää. Pitää myös muistaa että suomi-linjalla valmistetut suomi-autot ovat täysin erilaisia näihin b-luokan autoihin nähden joita esim. saksassa on. Suomi-polttoaine on aivan ylivertaista esim. saksalaiseen nähden, siellä kyseiseen asiaan ei tarvitse kiinnittää huomiota kun siellä ei noita autojakaan juurikaan ole, saati autoteollisuutta. Ajavat siellä vielä hevoskärryillä.



                        Propsit siitä, että enpä ole vielä kenenkään ennen nähnyt väittävän muiden maiden polttoainettakin kelvottomaksi. Toisaalta nämä ruuvausjutut ja suomi-auto härdellit ovat jo vähän kuivia joten hyvä saada vaihtelua!
                        Mistäköhän vitusta sunkin nenään herneet on menny,eipä ole kerta ensimmäinen kun commonraililla varustettu auto on tankattu esim. itärajalla,jonka jälkeen on saanut sanoa morjensta korkeapainepumpulle.
                        Oletko avannut tuollaista korkeapainepumppua,se sisältää sellaista hienomekaniikkaa jotta polttoaine laadulla ei ole ihan turhanpäiväinen merkitys,oletko vaihtanut monet suuttimet,kumma kyllä että useimmiten suutin/pumppu-ongelmat ovat juurikin tuontiautoissa....mikäköhän tähän on syynä...sitä voi kukin mielessään miettiä,mulla on asiaan omat päätelmät...mutta tätä herra Celliä ne eivät tunnu mielyttävän,liekkö hänellä parempaa tietoa aiheesta.......?

                        ps.Voisit säkin pysyä aiheessa ja suoltaa sitä paskaa johonkin muualle...

                        Ja henrille:Luotettava selvitys kilometreille,se tuskin lienee selitys,mutta tuota "ongelmaa" kannattaa seurata ja tehdä tarkempia mittauksia jos aihetta ilmenee
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by jani1632

                          Ja henrille:Luotettava selvitys kilometreille,se tuskin lienee selitys,mutta tuota "ongelmaa" kannattaa seurata ja tehdä tarkempia mittauksia jos aihetta ilmenee
                          juuri näin aion tehdäkin
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by jani1632 View Post
                            Mistäköhän vitusta sunkin nenään herneet on menny,eipä ole kerta ensimmäinen kun commonraililla varustettu auto on tankattu esim. itärajalla,jonka jälkeen on saanut sanoa morjensta korkeapainepumpulle.
                            Oletko avannut tuollaista korkeapainepumppua,se sisältää sellaista hienomekaniikkaa jotta polttoaine laadulla ei ole ihan turhanpäiväinen merkitys,oletko vaihtanut monet suuttimet,kumma kyllä että useimmiten suutin/pumppu-ongelmat ovat juurikin tuontiautoissa....mikäköhän tähän on syynä...sitä voi kukin mielessään miettiä,mulla on asiaan omat päätelmät...mutta tätä herra Celliä ne eivät tunnu mielyttävän,liekkö hänellä parempaa tietoa aiheesta.......?

                            ps.Voisit säkin pysyä aiheessa ja suoltaa sitä paskaa johonkin muualle...
                            Herneet on menny siitä nenään kun pistetään viat jonkun auton tuonnin piikkiin. Juu kyllä suomi-autot sitä ja suomi-autot tätä. Paskaakaan eroa. Näytä sinä tilasto, jonka mukaan saksalaiset/ruotsalaiset noin esimerkkinä tankkaavat useammin venäläistä dieseliä kuin suomalaiset? Nojoo ei löydy, yllätys yllätys, mutta mielestäsi silti tuontiautoissa on käytetty usein paskaa polttoainetta, tai siis paskempaa kuin suomi-autoissa. Ja sanot vielä samassa että sitä kuraa löytyy itärajan takaa.

                            Kyllä tiedän pumppujen rakenteesta, mutta se nyt ei varmaankaan liity mitenkään siihen että suomessa on ainoa hyvä polttoaine?

                            Minkä tilaston mukaan suutin- ja pumppuongelmat koskevat suurimmaksi osaksi ulkomailta tuotuja autoja? "luin foorumilta kaks topiccia ja molemmat oli tuontivehkeistä" vai "korjasin duunissa kaks autoa ja molemmat oli tuontivehkeitä"?

                            Henkilökohtaisesti, vituttaa se, että moni uskoo suomi-autojen tulevan jostain eri linjalta. Vielä enemmän vituttaa se, kun joku uskottelee asian todella olevan näin. Autokauppiaalta sen vielä ymmärrän.

                            I rest my case, onneksi kotikaupungista saa ihan oikeita suomi-autoja, ainakin tietyltä prosenttiosuudelta. Bemareita sieltä ei muuten tulekkaan. Onnea suutinvikasi kanssa, onneksi tuossa meidän vastaavassa ei ole vielä iskenyt.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Mikazu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 266
                              • -

                              #15
                              Omassa autossani alkoi suuttimet vuotamaan paluupuolelle..suuttimet pystyi korjaamaan (Alajärven dieselhuollossa) korjauksen jälkeen ajeltu 50tuh km ongelmitta..muistaakseni korjaus oli luokkaa 80e/suutin..niistä oli joku tiiviste mennyt

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎