Originally posted by jani1632
View Post
Omat kokemukseni ovat että olen omistanu kaksi eri e46 330d:tä. Kummatkin suomiautoja, kummatkin suomidiileriltä ostettuna. Ensimmäiseen purettiin ja rakennettiin koko polttoainejärjestelmä uudelleen noin 100tkm kohdalla jonkun korkattua ja tungettua metallipurua järjestelmään. Tätä ennen oli toki siirtopumppua ja muuta normikauraa vaihdeltu.
Toisen kohdalla päästiin 100041km/2,5v jonka jälkeen korkkasi commonrail pumppu ja 6kk myöhemmin yksi suutin joka aiheutti auton jäännin tien päälle.
Nyt melkein 2 vuotta ja 80tkm ajettuani tuonti e39 530dA:lla täytyy sanoa ettei voisi tässä tapauksessa olla kovin selkeämpää eroa laitteilla. Tämän kanssa ei ole ollut polttoainepuolella *mitään* ongelmia. Tukivarsia ja puslia onkin sitten mennyt enemmänkin...
Mittarissa nyt 160tkm ja vehje pelittää kuin proverbialinen junan vessa.
Mitä tulee polttoainelaatuun niin ainakin tuon energiasisällössä on selkeä ero. Kun Tanskan salmista mennään yli niin kulutus tipahtaa noin 0.7-1.0l/100km. Suomalainen kesälöpö kun on -5/-15 pakkasen kestävää vs. euroopan tasan 0C kestävän sijaan. Pakkasenkestohan tehdään lisäämällä parafinia(tms) jonka energiasisältö on eri. Nämä kokemukset on kerätty kahdelta eri reissulta ja kilometrejä tällä "huonolla" euro-löpöllä on omassa käytössäni kertynyt noin 15tkm.
-
JN
Leave a comment: