memebuy23buy

E46 330d commonrail-koneen suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • docjones
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Eikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
    Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
    Juuri näin.. tuontipelistä kaikki ongelmat.
    Omat kokemukseni ovat että olen omistanu kaksi eri e46 330d:tä. Kummatkin suomiautoja, kummatkin suomidiileriltä ostettuna. Ensimmäiseen purettiin ja rakennettiin koko polttoainejärjestelmä uudelleen noin 100tkm kohdalla jonkun korkattua ja tungettua metallipurua järjestelmään. Tätä ennen oli toki siirtopumppua ja muuta normikauraa vaihdeltu.
    Toisen kohdalla päästiin 100041km/2,5v jonka jälkeen korkkasi commonrail pumppu ja 6kk myöhemmin yksi suutin joka aiheutti auton jäännin tien päälle.
    Nyt melkein 2 vuotta ja 80tkm ajettuani tuonti e39 530dA:lla täytyy sanoa ettei voisi tässä tapauksessa olla kovin selkeämpää eroa laitteilla. Tämän kanssa ei ole ollut polttoainepuolella *mitään* ongelmia. Tukivarsia ja puslia onkin sitten mennyt enemmänkin...
    Mittarissa nyt 160tkm ja vehje pelittää kuin proverbialinen junan vessa.
    Mitä tulee polttoainelaatuun niin ainakin tuon energiasisällössä on selkeä ero. Kun Tanskan salmista mennään yli niin kulutus tipahtaa noin 0.7-1.0l/100km. Suomalainen kesälöpö kun on -5/-15 pakkasen kestävää vs. euroopan tasan 0C kestävän sijaan. Pakkasenkestohan tehdään lisäämällä parafinia(tms) jonka energiasisältö on eri. Nämä kokemukset on kerätty kahdelta eri reissulta ja kilometrejä tällä "huonolla" euro-löpöllä on omassa käytössäni kertynyt noin 15tkm.

    -
    JN
    Last edited by docjones; 21-11-2007, 19:49.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    katsotaanhan millonka alkaa tekemään silleen, ettei käynnisty, saattaa mennä vuosia tai sitte ei.

    Aina on lähtenyt käyntiin ja mielestäni ihan normaalisti (tämän puoli vuotta mitä tuo auto on ollut ja voin sanoa, että takana on 21tkm ilman ongelmia: peränpuslat tai kardaaninrättinivel vaihtaa ja sitte puhdistaa/rasvata se tuulettimen laakeri sieltä puhaltimesta ja edestä uusia varmaan ens kesään mennessä koiranluut tai ne alapallonivelet + normaali huolto), mikä on sitten normaalisti ni en voi sanoa. Eli itsellä ei pitäis mitään ongelmaa tietääkseni olla, ja sen just haluan selvittää, että ne suuttimet ei tosiaan vuoda ja siihen onkin jo tullu selvyys missä sen voi tarkastuttaa. Ja sittempä on viisaampi ja saa joko mielenrauhan tai tiedon tarpeellisesta huollosta/vaihdosta.

    Onkohan noissa autoissa yksilöllisiä eroja, toinen käynnistyy silleen ja toinen tälleen (ei tietenkään mitään radikaalia eroa), eikös jokainen auton osa ole yksilöllinen ja kokonaisuus vielä enempi:think

    Leave a comment:


  • mjka
    replied
    Mulla ei 320d commonrail enää startannut ollenkaan, 2 ja 3 pytyn suuttimet uusiksi hintaan 950€ töineen ja taas alko pelaamaan.

    Leave a comment:


  • pmv
    replied
    Ihan vaan omakohtaset kokemukset 530d:stä noin vuosi sitten...Eli oli starttausongelmia, ei lähtenyt välillä käyyntiin alkuunkaan ja oli aivan älyttömän satunnaista. Kylmänä, kuumana, täysin kylmänä, pakkasella, suojalla, kostealla jne ilmalla starttasi/ei startannut, testeri ei tiennyt mitään.

    No sitten vaihdettiin akku, hehkut(5/6 pimeänä), 2-pytyn suutin, kampiakselin asentotunnistin ja lopulta kilahti vielä rempan jälkeen startti. Elikkä summa summarum: Veikkaisin että tästä lähti jo edellä mainittu ketju, että kaikki vaikutti kaikkeen, kun kerran akun vaihdon jälkeen ongelmat katosi pariksi kuukaudeksi. Autolla ajettu tuollon n. 200 tkm, eikä huoltokirjaa...

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Herneet on menny siitä nenään kun pistetään viat jonkun auton tuonnin piikkiin. Juu kyllä suomi-autot sitä ja suomi-autot tätä. Paskaakaan eroa. Näytä sinä tilasto, jonka mukaan saksalaiset/ruotsalaiset noin esimerkkinä tankkaavat useammin venäläistä dieseliä kuin suomalaiset? Nojoo ei löydy, yllätys yllätys, mutta mielestäsi silti tuontiautoissa on käytetty usein paskaa polttoainetta, tai siis paskempaa kuin suomi-autoissa. Ja sanot vielä samassa että sitä kuraa löytyy itärajan takaa.

    Kyllä tiedän pumppujen rakenteesta, mutta se nyt ei varmaankaan liity mitenkään siihen että suomessa on ainoa hyvä polttoaine?

    Minkä tilaston mukaan suutin- ja pumppuongelmat koskevat suurimmaksi osaksi ulkomailta tuotuja autoja? "luin foorumilta kaks topiccia ja molemmat oli tuontivehkeistä" vai "korjasin duunissa kaks autoa ja molemmat oli tuontivehkeitä"?

    Henkilökohtaisesti, vituttaa se, että moni uskoo suomi-autojen tulevan jostain eri linjalta. Vielä enemmän vituttaa se, kun joku uskottelee asian todella olevan näin. Autokauppiaalta sen vielä ymmärrän.

    I rest my case, onneksi kotikaupungista saa ihan oikeita suomi-autoja, ainakin tietyltä prosenttiosuudelta. Bemareita sieltä ei muuten tulekkaan. Onnea suutinvikasi kanssa, onneksi tuossa meidän vastaavassa ei ole vielä iskenyt.

    sulle
    Näinkin unta,heräsin ja huomasin pelaavani btcf foorumin bingoa!
    Last edited by jani1632; 21-11-2007, 07:44.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by 330Dbimmeri View Post
    suuttimet 350-400/KPL

    Itse jouduin vaihdattaan ku commonrail leikkas kii ja kilkkeet sisään
    Saksasta tilaamalla puolet halvemmalla

    Leave a comment:


  • Mikazu
    replied
    Omassa autossani alkoi suuttimet vuotamaan paluupuolelle..suuttimet pystyi korjaamaan (Alajärven dieselhuollossa) korjauksen jälkeen ajeltu 50tuh km ongelmitta..muistaakseni korjaus oli luokkaa 80e/suutin..niistä oli joku tiiviste mennyt

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Mistäköhän vitusta sunkin nenään herneet on menny,eipä ole kerta ensimmäinen kun commonraililla varustettu auto on tankattu esim. itärajalla,jonka jälkeen on saanut sanoa morjensta korkeapainepumpulle.
    Oletko avannut tuollaista korkeapainepumppua,se sisältää sellaista hienomekaniikkaa jotta polttoaine laadulla ei ole ihan turhanpäiväinen merkitys,oletko vaihtanut monet suuttimet,kumma kyllä että useimmiten suutin/pumppu-ongelmat ovat juurikin tuontiautoissa....mikäköhän tähän on syynä...sitä voi kukin mielessään miettiä,mulla on asiaan omat päätelmät...mutta tätä herra Celliä ne eivät tunnu mielyttävän,liekkö hänellä parempaa tietoa aiheesta.......?

    ps.Voisit säkin pysyä aiheessa ja suoltaa sitä paskaa johonkin muualle...
    Herneet on menny siitä nenään kun pistetään viat jonkun auton tuonnin piikkiin. Juu kyllä suomi-autot sitä ja suomi-autot tätä. Paskaakaan eroa. Näytä sinä tilasto, jonka mukaan saksalaiset/ruotsalaiset noin esimerkkinä tankkaavat useammin venäläistä dieseliä kuin suomalaiset? Nojoo ei löydy, yllätys yllätys, mutta mielestäsi silti tuontiautoissa on käytetty usein paskaa polttoainetta, tai siis paskempaa kuin suomi-autoissa. Ja sanot vielä samassa että sitä kuraa löytyy itärajan takaa.

    Kyllä tiedän pumppujen rakenteesta, mutta se nyt ei varmaankaan liity mitenkään siihen että suomessa on ainoa hyvä polttoaine?

    Minkä tilaston mukaan suutin- ja pumppuongelmat koskevat suurimmaksi osaksi ulkomailta tuotuja autoja? "luin foorumilta kaks topiccia ja molemmat oli tuontivehkeistä" vai "korjasin duunissa kaks autoa ja molemmat oli tuontivehkeitä"?

    Henkilökohtaisesti, vituttaa se, että moni uskoo suomi-autojen tulevan jostain eri linjalta. Vielä enemmän vituttaa se, kun joku uskottelee asian todella olevan näin. Autokauppiaalta sen vielä ymmärrän.

    I rest my case, onneksi kotikaupungista saa ihan oikeita suomi-autoja, ainakin tietyltä prosenttiosuudelta. Bemareita sieltä ei muuten tulekkaan. Onnea suutinvikasi kanssa, onneksi tuossa meidän vastaavassa ei ole vielä iskenyt.

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by jani1632

    Ja henrille:Luotettava selvitys kilometreille,se tuskin lienee selitys,mutta tuota "ongelmaa" kannattaa seurata ja tehdä tarkempia mittauksia jos aihetta ilmenee
    juuri näin aion tehdäkin

    Leave a comment:


  • jani1632
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Suomi-autojen mittareita ei ruuvata, muuallahan se tosiaan on arkipäivää. Pitää myös muistaa että suomi-linjalla valmistetut suomi-autot ovat täysin erilaisia näihin b-luokan autoihin nähden joita esim. saksassa on. Suomi-polttoaine on aivan ylivertaista esim. saksalaiseen nähden, siellä kyseiseen asiaan ei tarvitse kiinnittää huomiota kun siellä ei noita autojakaan juurikaan ole, saati autoteollisuutta. Ajavat siellä vielä hevoskärryillä.



    Propsit siitä, että enpä ole vielä kenenkään ennen nähnyt väittävän muiden maiden polttoainettakin kelvottomaksi. Toisaalta nämä ruuvausjutut ja suomi-auto härdellit ovat jo vähän kuivia joten hyvä saada vaihtelua!
    Mistäköhän vitusta sunkin nenään herneet on menny,eipä ole kerta ensimmäinen kun commonraililla varustettu auto on tankattu esim. itärajalla,jonka jälkeen on saanut sanoa morjensta korkeapainepumpulle.
    Oletko avannut tuollaista korkeapainepumppua,se sisältää sellaista hienomekaniikkaa jotta polttoaine laadulla ei ole ihan turhanpäiväinen merkitys,oletko vaihtanut monet suuttimet,kumma kyllä että useimmiten suutin/pumppu-ongelmat ovat juurikin tuontiautoissa....mikäköhän tähän on syynä...sitä voi kukin mielessään miettiä,mulla on asiaan omat päätelmät...mutta tätä herra Celliä ne eivät tunnu mielyttävän,liekkö hänellä parempaa tietoa aiheesta.......?

    ps.Voisit säkin pysyä aiheessa ja suoltaa sitä paskaa johonkin muualle...

    Ja henrille:Luotettava selvitys kilometreille,se tuskin lienee selitys,mutta tuota "ongelmaa" kannattaa seurata ja tehdä tarkempia mittauksia jos aihetta ilmenee

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by 330Dbimmeri View Post
    suuttimet 350-400€/KPL

    Itse jouduin vaihdattaan ku commonrail leikkas kii ja kilkkeet sisään

    Juu-u...kivan hintasia ovat . Tais olla kallis remppa, mitä kaikkee piti vaihtaa?

    Leave a comment:


  • 330Dbimmeri
    replied
    suuttimet 350-400€/KPL

    Itse jouduin vaihdattaan ku commonrail leikkas kii ja kilkkeet sisään

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
    Suomi-autojen mittareita ei ruuvata, muuallahan se tosiaan on arkipäivää. Pitää myös muistaa että suomi-linjalla valmistetut suomi-autot ovat täysin erilaisia näihin b-luokan autoihin nähden joita esim. saksassa on. Suomi-polttoaine on aivan ylivertaista esim. saksalaiseen nähden, siellä kyseiseen asiaan ei tarvitse kiinnittää huomiota kun siellä ei noita autojakaan juurikaan ole, saati autoteollisuutta. Ajavat siellä vielä hevoskärryillä.



    Propsit siitä, että enpä ole vielä kenenkään ennen nähnyt väittävän muiden maiden polttoainettakin kelvottomaksi. Toisaalta nämä ruuvausjutut ja suomi-auto härdellit ovat jo vähän kuivia joten hyvä saada vaihtelua!

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Commonrailin Suuttimien vuotoa ei yleensä huomaa käynnistä ,vaan ongelma esiintyy juurikin moottoria käynnistettäessä.Suutin vaatii tietyn korkeapaineen toimiakseen kunnolla,varsinkin starttaus vaiheessa jos suutin vuotaa paineen nousu voi kestää jonkun aikaa josta johtuen stattaus aika voi olla pitkä/pidempi...suosittelen ensimmäisenä tekemään tuon ylivuoto testin ja vertaamaan tehtaan antamiin arvoihin,ennen tätä voisi tietenkin testerillä tarkistaa paineennousun..Kylmällä kun akun varaus tila/luovutus kyky on heikompi/moottori jähmeämpi pyörimään ->moottori pyörii hitaammin->korkeapainepumppu ei pysty tekemään painetta yhtä hyvin/nopeasti kuin lämpimällä moottorilla -->vuotavat suuttimet +ed.mainitut asiat yhdessä voivat tehdä käynnistymisestä todella heikkoa varsinkin kylmänä ja tietysti myös lämpöisenäkin.
    Eikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
    Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...


    Juu kyllä on tuontiauto. Auto ollut yhdellä omistajalla minua ennen 29.7.03-XX.4.07 ja autossa on täydellinen huoltokirja (huollettu merkkiliikkeessä).Viiminen huolto tehty 69tkm kohdalla...Tarkalleen 69694km kohdalla. Ostin auton 70tkm ajettuna. Hakufirma tarkisti huoltokirjan ja sen paikkaansapitävyyden. Sisältä oli kuin uusi. Joten luotan auton historiaan täysin. Ja kyllä sen näkee näinkin "uusissa" autoissa jo yleiskunnosta (sisusta, ratti yms.).

    Sellanen keski-ikänen äijjä, joka vaihto tuon Jaguaariin ja laitto liikkeeseen myyntiin. Kulkee paljon saksa-ranska väliä, niin ei välttämättä tarttenut pitää diiseliä, kun auton käyttö ei ollut jatkuvaa. Tuskin ollut tarvetta kusettaa kilometreissä. Ja eikös nuo näissä oo jo vaikeimpia muuttaa ja eikös ne tallennu avaimeen jne.

    Polttoainelaadusta en osaa sanoa mitään...


    Mitä nyt on tässä tänään tullut testailtua, niin samanlailla käynnistyy lämpimänä ja kylmänä. Ehkä ihan pikkusen paremmin kylmänä (vaikee määritellä eroa, jos sitä edes on). No jos rupee tässä vaivaamaan, niin sitte testata ne ja katsoa mitä tulee. Ja suunnilleen samanlailla toiminut koko ajan mitä tuo on mulla ollut...Ei ainakaan mitään huomattavaa eroa.

    Kiitos kaikkille vastanneille...Lisää juttua aiheesta saa laittaa edelleen
    Last edited by henri; 20-11-2007, 22:36.

    Leave a comment:


  • Mikazu
    replied
    Mun 530d:ssä alkoi suutin murheet juuri noin..

    Leave a comment:

Working...
X