Originally posted by 330Dbimmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d commonrail-koneen suuttimet
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostHerneet on menny siitä nenään kun pistetään viat jonkun auton tuonnin piikkiin. Juu kyllä suomi-autot sitä ja suomi-autot tätä. Paskaakaan eroa. Näytä sinä tilasto, jonka mukaan saksalaiset/ruotsalaiset noin esimerkkinä tankkaavat useammin venäläistä dieseliä kuin suomalaiset? Nojoo ei löydy, yllätys yllätys, mutta mielestäsi silti tuontiautoissa on käytetty usein paskaa polttoainetta, tai siis paskempaa kuin suomi-autoissa. Ja sanot vielä samassa että sitä kuraa löytyy itärajan takaa.
Kyllä tiedän pumppujen rakenteesta, mutta se nyt ei varmaankaan liity mitenkään siihen että suomessa on ainoa hyvä polttoaine?
Minkä tilaston mukaan suutin- ja pumppuongelmat koskevat suurimmaksi osaksi ulkomailta tuotuja autoja? "luin foorumilta kaks topiccia ja molemmat oli tuontivehkeistä" vai "korjasin duunissa kaks autoa ja molemmat oli tuontivehkeitä"?
Henkilökohtaisesti, vituttaa se, että moni uskoo suomi-autojen tulevan jostain eri linjalta. Vielä enemmän vituttaa se, kun joku uskottelee asian todella olevan näin. Autokauppiaalta sen vielä ymmärrän.
I rest my case, onneksi kotikaupungista saa ihan oikeita suomi-autoja, ainakin tietyltä prosenttiosuudelta. Bemareita sieltä ei muuten tulekkaan. Onnea suutinvikasi kanssa, onneksi tuossa meidän vastaavassa ei ole vielä iskenyt.
sulle
Näinkin unta,heräsin ja huomasin pelaavani btcf foorumin bingoa!Last edited by jani1632; 21-11-2007, 08:44.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Ihan vaan omakohtaset kokemukset 530d:stä noin vuosi sitten...Eli oli starttausongelmia, ei lähtenyt välillä käyyntiin alkuunkaan ja oli aivan älyttömän satunnaista. Kylmänä, kuumana, täysin kylmänä, pakkasella, suojalla, kostealla jne ilmalla starttasi/ei startannut, testeri ei tiennyt mitään.
No sitten vaihdettiin akku, hehkut(5/6 pimeänä), 2-pytyn suutin, kampiakselin asentotunnistin ja lopulta kilahti vielä rempan jälkeen startti. Elikkä summa summarum: Veikkaisin että tästä lähti jo edellä mainittu ketju, että kaikki vaikutti kaikkeen, kun kerran akun vaihdon jälkeen ongelmat katosi pariksi kuukaudeksi. Autolla ajettu tuollon n. 200 tkm, eikä huoltokirjaa...
Comment
-
-
katsotaanhan millonka alkaa tekemään silleen, ettei käynnisty, saattaa mennä vuosia tai sitte ei.
Aina on lähtenyt käyntiin ja mielestäni ihan normaalisti (tämän puoli vuotta mitä tuo auto on ollut ja voin sanoa, että takana on 21tkm ilman ongelmia: peränpuslat tai kardaaninrättinivel vaihtaa ja sitte puhdistaa/rasvata se tuulettimen laakeri sieltä puhaltimesta ja edestä uusia varmaan ens kesään mennessä koiranluut tai ne alapallonivelet + normaali huolto), mikä on sitten normaalisti ni en voi sanoa. Eli itsellä ei pitäis mitään ongelmaa tietääkseni olla, ja sen just haluan selvittää, että ne suuttimet ei tosiaan vuoda ja siihen onkin jo tullu selvyys missä sen voi tarkastuttaa. Ja sittempä on viisaampi ja saa joko mielenrauhan tai tiedon tarpeellisesta huollosta/vaihdosta.
Onkohan noissa autoissa yksilöllisiä eroja, toinen käynnistyy silleen ja toinen tälleen (ei tietenkään mitään radikaalia eroa), eikös jokainen auton osa ole yksilöllinen ja kokonaisuus vielä enempi:thinkNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostEikä olisi mitenkään uutta että commonrailin suuttimet olisivat vaihdon/korjauksen tarpeessa jo 150tkm ajettunakin...
Kyseessä taitaa olla tuontiauto->jossa tietenkin voi asettaa kyseenalaisuuteen kilometrit/käytetyn polttoainelaadun...
Omat kokemukseni ovat että olen omistanu kaksi eri e46 330d:tä. Kummatkin suomiautoja, kummatkin suomidiileriltä ostettuna. Ensimmäiseen purettiin ja rakennettiin koko polttoainejärjestelmä uudelleen noin 100tkm kohdalla jonkun korkattua ja tungettua metallipurua järjestelmään. Tätä ennen oli toki siirtopumppua ja muuta normikauraa vaihdeltu.
Toisen kohdalla päästiin 100041km/2,5v jonka jälkeen korkkasi commonrail pumppu ja 6kk myöhemmin yksi suutin joka aiheutti auton jäännin tien päälle.
Nyt melkein 2 vuotta ja 80tkm ajettuani tuonti e39 530dA:lla täytyy sanoa ettei voisi tässä tapauksessa olla kovin selkeämpää eroa laitteilla. Tämän kanssa ei ole ollut polttoainepuolella *mitään* ongelmia. Tukivarsia ja puslia onkin sitten mennyt enemmänkin...
Mittarissa nyt 160tkm ja vehje pelittää kuin proverbialinen junan vessa.
Mitä tulee polttoainelaatuun niin ainakin tuon energiasisällössä on selkeä ero. Kun Tanskan salmista mennään yli niin kulutus tipahtaa noin 0.7-1.0l/100km. Suomalainen kesälöpö kun on -5/-15 pakkasen kestävää vs. euroopan tasan 0C kestävän sijaan. Pakkasenkestohan tehdään lisäämällä parafinia(tms) jonka energiasisältö on eri. Nämä kokemukset on kerätty kahdelta eri reissulta ja kilometrejä tällä "huonolla" euro-löpöllä on omassa käytössäni kertynyt noin 15tkm.
-
JNLast edited by docjones; 21-11-2007, 20:49.
Comment
-
Comment