Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i vm. 03 saksasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • clydE46
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 18
    • Seinäjoki

    E46 330i vm. 03 saksasta

    Elikkäs, tuli tommonen peli hommattua ja siitä olis muutama kysymys.. tiedän et varmasti on topicceja aiheesta ja hieman jo löysinki vastauksia mut vähän apua tarvittais vielä.. searchillä en löytäny tai sit oli vaan käyttäjässä vika... mut asiaan:

    1. mitähän tohon peliin olis hyvä vaihtaa jotta se "sopeutus" vähän paremmin tänne pohjolan oloihin? muita nesteitä ku jäähdyttimen? penkinlämmittimet tossa on mut tarviiko pellin alle jotain "talvipakettia" tai vastaavaa? ei ole oikein kokemusta näistä peleistä...

    2. Moottoritilaan tarvis saada kans kylmien päivien varalle jotain, lohkolämppäri vai säteilylämmitin? webasto tai eberi kiinnostais mutta hinta tulee vastaan...

    Kaikkea muuta vinkkiä/linkkiä jos porukalla tulee mieleen niin otan kiitollisena vastaan. Saisi kerralla pelin suomikuntoon ja huolettomaan ajoon! Kiitos jo etukäteen avusta!
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    joku lämppäri ja nastarenkaat/kitkat ei kai se ihmeempiä vaadi
    silikoonia tai sinolia voisi oven tiivisteisiin laittaa
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • VilleW
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 469
      • Turku

      #3
      Ei silikonia e46:n tiivisteisiin, jossei halua niiden alkavan kitistä...
      Ex Bemut:
      i3 REx -14
      F15 xDrive40e -16
      E71 X6 3.0 Sport -11
      F10 525d x-Drive M-Sport -12
      E70 X5 3.0sd -08
      F36 418d Gran Coupe
      F30 316d -12
      E93 320i -08
      E70 X5 3.0d Sport -07
      E53 X5 3.0d Sport -04
      E61 530dA M-Sport individual -06
      E39 530dA touring -02 M-Sport 2
      E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
      E46 330i touring -01
      E36 328i Coupe -97
      E30 325i cabriolet -87
      E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
      E21 318i -81

      Comment

      • KaKaRa
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 130
        • Turku/Kuopio

        #4
        Huohotinputken voisi vaihtaa sellaiseen jossa on lämmitys/vastus. Näillä on ollut tapana jäätyä kovalla pakkasella... Omaan 330i:hin vaihdoin varmuudeksi jarrunesteet ja jäähdytinnesteet ennen talvea, ehkä turhaa, mutta tulipahan vaihdettua!
        E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
        E90 330d -06
        E36 328iT -96, "M-sport"
        VW junakeula -64

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Lokakuun alussa ostin Saksasta 330Ci:n ja tähän asti olen tehnyt/teettänyt/ostanut:

          - huohotinletkujen ja separaattorin vaihto eristettyihin malleihin
          - säteilylämmittimen (Defan elementti 869) asennus sisähaaralla
          - 8*17" vanteet ja 225/45R17 Continental WinterViking 2 -nastarenkaat

          vielä tehtävää:

          - termostaatin vaihto, koska moottori ei saavuta normaalia lämpötilaa pakkasella eikä siten myöskään puhalla kovin kuumaa ilmaa matkustamoon
          - termostaatin vaihdon yhteydessä vaihtuu luonnollisesti jäähdytysnesteet, Saksan jäljiltä näyttivät kestävän -34 C
          E61 525d LCI

          Comment

          • Murska
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 382
            • Savo

            #6
            Onkohan nuo huohotinputkien lämmittimet/eristeet todella tarpeellisia vai onko hätävarjelun liioittelua? :think Itsellä jo toinen 330i menossa ja molemmilla menty onglmitta ilman ko. modauksia (molemmat saksasta uitettuja).
            e61 530i touring M-sport LCI -08
            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
            Ex:e46 330i -01 Sedan
            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #7
              Originally posted by Murska View Post
              Onkohan nuo huohotinputkien lämmittimet/eristeet todella tarpeellisia vai onko hätävarjelun liioittelua? :think Itsellä jo toinen 330i menossa ja molemmilla menty onglmitta ilman ko. modauksia (molemmat saksasta uitettuja).
              Samaa mieltä, epäilen eristyksen tarpeellisuutta normaalissa käytössä. Itsellä on ollut kolme M54 moottorilla varustettua autoa,
              yhdessäkään niissä ei ollut eristettyjä huohotinletkuja. Eikä ole ollut mitään ongelmia talvella. Parista ns. suomiautosta olen katsonut letkuja ja niistä on myös puuttunut eristykset.

              Comment

              • KaKaRa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 130
                • Turku/Kuopio

                #8
                Originally posted by Murska View Post
                Onkohan nuo huohotinputkien lämmittimet/eristeet todella tarpeellisia vai onko hätävarjelun liioittelua? :think Itsellä jo toinen 330i menossa ja molemmilla menty onglmitta ilman ko. modauksia (molemmat saksasta uitettuja).
                Minulla on huohotinputki jäätynyt ja sitä kautta sylinterit täyttyivät öljyllä... Pakkasta oli reilu 28 astetta ja laitoin auton käyntiin. Käytin koneen lämpimäksi ja ajoin 3km matkan. Sammutin auton ja kävin kaupassa ja kun tulin takaisin niin ei auto (330i -01) enää käynnistynyt. Aluksi yritti pöyrittää konetta, taisi jopa lähteäkin käyntiin, mutta pakoputkesta puski niin mustaa savua että sammutin heti. Yritin varmuudeksi vielä kerran käyntiin, ei edes pyörittänyt. Lopputuloksena siis palotila täynnä öljyä josta selvittiin puhdistuksella. Mitään ei hajonnut, mutta syy tähän oli huohottimen jäätyminen/täyttyminen paskalla. Tämä kaikki tapahtui Kuopiossa ja Hartikaisella sanottiin, että kahden viikon sisällä kolmas samanlainen tapaus. Minun auto oli kuitenkin ainoa mihin ei tullut isoa vahinkoa. Ellen ihan väärin muista, niin toisessa tapauksessa kampiakseli meni kieroon?!?! Saattaa olla että muistan väärin!

                Eli itse pidän huohotinta tärkeänä vaihto-osana, koska ei se kuitenkaan paljoa maksa!
                E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                E90 330d -06
                E36 328iT -96, "M-sport"
                VW junakeula -64

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Omassa ja kaverin M50-koneisessa autossa tuli viime talvena myös öljyt pihalle tulpanreikien ympäriltä, kun kummaltakin jäätyi huohottimen letkut. Mitään muuta vahinkoa ei tapahtunut, kun öljyä ei ulos tullut kuin 1-2desiä, ja venakoppien tiivisteiden vaihdoilla selvittiin. Joensuun Hartikaisella sanoivat, että kannattaa eristää molemmat huohottimelta lähtevät putket normaalilla eristeputkella, jota saa vaikka LVI-alan puodeista. Eristysten laitoin jälkeen ei ongelmia ole ollut.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • clydE46
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 18
                    • Seinäjoki

                    #10
                    no eipä tosta huohottimen vaihdosta varmaan haittaakaan ole, osaisko joku heittää hinnan sille? vaikka eipä se ilmeisesti hankala ole itsekkään askarrella mut jos kohtuu hintaan saa liikkeestäkin niin... ennemmin yritän pelata varman päälle jos vaihtoehtona on koneen hajoaminen pahimmassa tapauksessa.. tota säteilylämmitintä ajattelin itsekkin, toiset haukkuu, toiset kehuu mutta taatusti parempi kuin ei mitään.

                    Ha2: Sopiiko kysyä paljonko maksoit kilkkeistä, huohottimen letkut, separaattori sekä säteilylämmitin+ sisähaara?

                    Ja suuri kiitos jo vastanneille!!

                    Comment

                    • Kine
                      Newbiemmer
                      • Feb 2007
                      • 14
                      • LPR

                      #11
                      Minulla viikko sitten vaihdettu 330xd:hen huohottimen letku, jossa vastus. Tosin vastuksen johdot ei ole vielä kytketty kun ei ollut suoraan paikkaa johtosarjassa. Hintaa tuli 219e, joista letkun hinta ~120e muistaakseni.. Paikka Lappeenrannan Auto-Kilta.

                      Oisihan tossa satkun säästänyt kun itse olis vaihtanu. Tuskin mitään avaruustiedettä sentään.

                      Tietäiskö joku paikkaa mihin vastuksen johdot uskaltaa kytkeä?

                      Vaikuttaa ihan järkisijoitukselta jos tosiaan säästyy konerempalta.

                      Comment

                      • Caikkone
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 95
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by clydE46 View Post
                        no eipä tosta huohottimen vaihdosta varmaan haittaakaan ole, osaisko joku heittää hinnan sille? vaikka eipä se ilmeisesti hankala ole itsekkään askarrella mut jos kohtuu hintaan saa liikkeestäkin niin... ennemmin yritän pelata varman päälle jos vaihtoehtona on koneen hajoaminen pahimmassa tapauksessa.. tota säteilylämmitintä ajattelin itsekkin, toiset haukkuu, toiset kehuu mutta taatusti parempi kuin ei mitään.

                        Ha2: Sopiiko kysyä paljonko maksoit kilkkeistä, huohottimen letkut, separaattori sekä säteilylämmitin+ sisähaara?

                        Ja suuri kiitos jo vastanneille!!
                        Tänään kävin itelle hakemassa huohottimen letkut, separaattorin ja imusarjan tiivisteen ja hintaa tuli kaikkineen vähän yli 130€. Bensa vehkeeseen ei saa vastuksella lämpeävää mallia vaan pelkästään eristettyjä. Asennus onnistuu helpommin kun käyttää imusarjan pois eli tämän takia ostin myös tuon imusarjan tiivisteen. Ja eiku asentaan.



                        ex. e36 325iA Coupe -94

                        Nyt.
                        e46 330i Sedan -02
                        e70 X5 xDRIVE 35d -10

                        Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
                        CAN-AM DS250 -06

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by clydE46 View Post
                          Ha2: Sopiiko kysyä paljonko maksoit kilkkeistä, huohottimen letkut, separaattori sekä säteilylämmitin+ sisähaara?
                          Annoin ryöstättää itseni Oulun Wetterillä eli merkkihuollossa. Makso nelisensataa asennettuna. Mutta osat on juuri tuota luokkaa kun Caikkone tuossa mainitsi, eli ~130 €.

                          Defan säteilijä + sisähaara oli karvan vajaan 200 €. Ne tuli asennettua kaverin kans sen työpaikalla (autokorjaamo).
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • clydE46
                            Newbiemmer
                            • Nov 2007
                            • 18
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Suuri kiitos kaikille vastanneille, jos sitä sijoittas varmuuden vuoksi muutaman roposen noihin osiin, ihan varmuuden vuoksi. Mun tuurilla se jäätyy kuitenkin ja porsii öljyt pihalle jos ei vaihda... huomena alkaa tilailemaan osia, laittaa samalla toi defan säteilijä ja sisätilanlämppäri. on ainakin sitte pakkasiin varauduttu, nyt tosin +5 astetta ja vettä sataa mut eiköhän ne pakkasetki vielä sieltä saavu! :think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎