Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 nykiminen + tehohäviöt (FAQ&Search kahlattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeMyWife320
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 56
    • Suami

    E46 nykiminen + tehohäviöt (FAQ&Search kahlattu)

    Nyt on pakko avautua kun kaverin 1.2 corsakin pätkii 10-0 meikäläisen. En saanut apua FAQ:sta enkä searchilla, juuri samanlaisia oireita ei tuntunu kellään olevan... Eli auto on -98 E46 318 aj. 97tkm. Autoon vaihdettiin alkusyksystä katti. Ensimmäisillä kylmillä ilmoilla auto alko nykiä kummasti kylmänä. Eli kylmänä kun yrittää kiihdyttää niin alkaa tajuton nykiminen ja hyytyminen, kulkee max. 30-40km/h, 2. vaihteella ja kuskin penkin alta jostakin kuuluu kummaa naksutusta/pauketta. Kun lämmöt nousee sinisen palkin päälle, rajuin nykiminen loppuu. Meno on silti edelleen hivenen takkusta ja kiihtyy todella laiskasti. Kakkosvaihteella kun vedättää niin kone ei kierrä 4500rpm:ää enempää! Kaveri katto yhellä huoltsikalla vikakoodit, näytti "141 lambda-anturi säätövasteessa".

    No, hain motonetistä tarvikelambdan ja vaihdoin --> ei vaikutusta. Seuraavaks otin pakoputken irti ekan katin jälkeen josko vanhan katin romut olis tukkinu takapöntön --> ei vaikutusta. Sitten irrotin bensansuodattimen ja puhaltelin sen puhtaaks paineilmalla sen minkä sain (kalvo kirkastu kyllä todella paljon) --> ei vaikutusta.

    Joten, missä vika? nykimisthreadeissahan on ehdoteltu mm.
    -tulppia/tulpanhattuja
    -bensapumppu
    -imuvuodot
    -ilmamassamittari / ilmamäärämittari (niiden jännitteet näytti tosin olevan kunnossa kun vikatesterilaitteella katsottiin)
    - Nokka-akselin asentotunnistin
    - Kampikammion huohotinventtiili
    ym?

    Joten mistä pitäs seuraavaks jatkaa vian etsintää vai luovutanko ja vien auton merkkiliikkeeseen?
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Toimiiko se moponetin lambda. ei muuta ku uudestaan koodinlukuun. eikös täällä ollut jokin aikaa sitten juttua et joku oli ostanu just motonetistä tavikelambdan ja oli ollut paskana jo valmiiksi ja boschilaisella oli alkanu pelittämään.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • BeMyWife320
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 56
      • Suami

      #3
      joo, uuteen vikakoodien lukuun pitäs mennä varmaankin välipäivinä...

      Comment

      • Kolme2viis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 93

        #4
        Piditkö akunkenkiä irti anturin vaihdon jälkeen?

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by Kolme2viis View Post
          Piditkö akunkenkiä irti anturin vaihdon jälkeen?
          Tuollakaan ei ole mitään merkitystä kyseiseen asiaan...
          -Niin jos haluat autosi kuntoon niin tervetuloa Hämeenlinnaan Länsiautoon, laitetaan vehkeet kuntoon
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • dsl Bimmer
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 357

            #6
            Originally posted by BeMyWife320 View Post
            -ilmamassamittari / ilmamäärämittari (niiden jännitteet näytti tosin olevan kunnossa kun vikatesterilaitteella katsottiin)
            Miten katsoitte jännitteet? Kovassa kiihdytyksessä vai? Oliko varmasti luotettava testi?

            Jos auto nykii kylmänä, niin ei se välttämättä lambdasta johdu. Kylmänä ei vielä käytetä lambdaa. Nokka-akseli tunnistin puolestaan vaikuttaa esim. siten ettei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.

            Veikkaan siis ilmamassamittaria.

            Comment

            • Tozi
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2056
              • Epsoo

              #7
              Veikkaan pakopuolen nokka-akselin tunnistinta, käy lukemas ne vikakoodit BMW huollossa niin näkevät parhaiten!

              BMW varaosat, tuning & styling!

              E92 335i -06
              ex E46 330Ci -02
              ex E46 328i Coupe -99
              ex E36 325i Coupe -92

              Comment

              • BeMyWife320
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 56
                • Suami

                #8
                Nykäsin ilmamassamittarin irti ja kävin kokeilemassa... Kaikki ongelmat hävis!! Auto kiihtyy todella ilosesti, ainoo vaan että sammuu tyhjäkäynnillä ja kun kytkimen painaa pohjaan... Eli ilmamassamittari joutanee varmaan vaihtoon? Onkoha sieltä jotai muutaki hajalla ku tollai sammuilee...? Ja Spetke, kiits bmw-tuesta..

                Kait niitä on KL:ssä, en vaan löydä niitten nettisivuilta kyseistä palikkaa?

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by Tozi View Post
                  Veikkaan pakopuolen nokka-akselin tunnistinta, käy lukemas ne vikakoodit BMW huollossa niin näkevät parhaiten!
                  Ei nyt millään pahalla, mutta -98 E46 318 ei ole edes kyseistä osaa... -Auto on yhdellä nokka-akselilla.

                  -Ja BeMyWife320 mieti nyt kaksi kertaa sitä massamittari juttua. Itse voin kokemuksen kovalla rintaäänellä varoittaa noista tarvike massamittareista mitkä vain vaihdetaan imuputkeen...
                  -Ja joka tapauksessa tarvitset mukautuma asetusten nollauksen, ja mielellään vaikka koko DME:een uudelleen ohjelmoinnin. Jotta auto saadaan palautettua kunnolla toimivaksi. Ja tokihan siellä voi olla myös massamittarin lisäksi jotain muutakin vibaa...
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Tozi
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2056
                    • Epsoo

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    Ei nyt millään pahalla, mutta -98 E46 318 ei ole edes kyseistä osaa... -Auto on yhdellä nokka-akselilla.
                    Jalkapallo menin nenään, suutuin suuresti
                    Sorry, en lukenut muuta kuin oireet, eikä tullu katsottua auton mallia

                    BMW varaosat, tuning & styling!

                    E92 335i -06
                    ex E46 330Ci -02
                    ex E46 328i Coupe -99
                    ex E36 325i Coupe -92

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3450
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by Tozi View Post
                      Jalkapallo menin nenään, suutuin suuresti
                      Sorry, en lukenut muuta kuin oireet, eikä tullu katsottua auton mallia
                      Saatte anteeksi UGH!
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • BeMyWife320
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 56
                        • Suami

                        #12
                        Joo oon kyllä kallistumassa orggisosan kannalle... Mutta mitä tässä ny pitäs tehä, onko vika varmasti ilmamassamittarissa? Eli uskallanko käydä ostaan sen (KL:ssä 160€ kun soitin, eikö ne muka oo kalliimpia?) ja vaihtaa ite vai pitäskö auto viedä johki pajalle missä ne samalla sais ohjelmoitua DME:t ym...? Eli kannattaako tommosta ite alkaa vaihteleen?:think

                        Comment

                        • BeMyWife320
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 56
                          • Suami

                          #13
                          Auto oli tänään vikakoodien luvussa ja kone oli näyttäny lambdalle ja kampiakselin asentotunnistimelle vikakoodit... (vikoja ei nollattu lambadan vaihdon jälkeen). vikojen nollauksen jälkeen auto ei antanu enää mitää vikakoodeja?!?!? Mikäköhä vittu tässä ny mättää.

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            #14
                            Voi olla että menee hetki niin virheilmoitukset tulevat taas esille.
                            Ajoitko yhtään ennen kun te tsekkasitte vikakoodit uudestaan?
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • dsl Bimmer
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 357

                              #15
                              Kampiakselin tunnistin on ainakin hankalassa paikassa. Saa olla aikamoinen gynekoloogi, että saa vaihdettua. Anturia ei meinaa nähdä, vaikka mulla on irtomoottori varaston pöydällä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎