e46 luistoneston ääni

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dani
    replied
    Originally posted by ronttonen View Post
    mulla lukee napissa acs ja on sitä mallia, et lähtee päältä kokonaan ku pitää nappia vähä aikaa pohjassa.
    Siis tämmönen, ½sekunttia riittää niin luistonesto on disable.

Leave a comment:

• ronttonen
    replied
    mulla lukee napissa acs ja on sitä mallia, et lähtee päältä kokonaan ku pitää nappia vähä aikaa pohjassa.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Niin, no tää on taas tätä subjektiivis-/objektiivis juttua, kun toiset ajavat eri lailla ja toiset kokevat äänet eri tavalla. Kyllä se DSC/DTC kolisee autosta riippumatta samalla tavalla, kun esim. jäällä järjestelmä jarruttelee takajarruja, kun lyövät likaa tyhjää.

Niin ja kyllä minulla on kaikki BMW:t rutissut tai kolissut(ihan miten sitä sitten haluaa kutsua) liukkailla pinnoilla 1995-2008.
    Mitähän se ASC+T rutajaa sitten? Oma vanha E39 -96 ei rutissut kun ASC puuttui peliin.

Tero

Leave a comment:

• PFloyd
    replied
    ABSit kyllä rutisee sen tunnustan. Niihin verrattuna onko tämä kuvailemanne ääni pienempää vai suurempaa?
    Vai onko tämä juuri sitä rutinaa josta puhutte?

Hommat hanskassa, hanska hukassa ja hukka metsästäjän tähtäimessä..
    Last edited by PFloyd; 09-01-2008, 16:15.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Niin, no tää on taas tätä subjektiivis-/objektiivis juttua, kun toiset ajavat eri lailla ja toiset kokevat äänet eri tavalla. Kyllä se DSC/DTC kolisee autosta riippumatta samalla tavalla, kun esim. jäällä järjestelmä jarruttelee takajarruja, kun lyövät likaa tyhjää.

Niin ja kyllä minulla on kaikki BMW:t rutissut tai kolissut(ihan miten sitä sitten haluaa kutsua) liukkailla pinnoilla 1995-2008.

Leave a comment:

• teropa
    replied
    Vanhassa ASC+T ei pitäny mitään ääntä.

DSC ääntää kun jarruttelee rattaita.

Tero

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by PFloyd View Post
    Onko tää DSC:n rutina sitte vaan E46:lla, koska nykyinen -03 E60 ei myöskään ääntele noin?
    Ei se mallista kiinni ole. Mulla kokemuksia e39:stä ja X5:stä. Ei sen systeemin paljon erilainen luulisi e60:ssä olevan? Tai voihan se olla jo rakennettu pehmeämmin toimivaksi?
    Last edited by bemu2000; 09-01-2008, 12:45.

Leave a comment:

• PFloyd
    replied
    Onko tää DSC:n rutina sitte vaan E46:lla, koska nykyinen -03 E60 ei myöskään ääntele noin?

Leave a comment:

• kaze
    replied
    Itselläni on ollut enneminkin rusahtelua ("laahaavaa") ääntää kolinan sijaan kun luistonesto puuttuu peliin.

E36:ssa (ASC+T) tuo rusahtelu vaihtelee: jos toinen pyörä sutii niin se jarruttaa kyseistä pyörää, jos taas molemmat sutii niin se rajoittaa tehoa (ei rusahtele).

Ja riippuu ilmeisesti ajonopeudesta myös: pienemmillä nopeuksilla jarruvoima on suurempi kuin "keskinopeuksilla" ja isoimmilla pelkästään tehoa rajoitetaan (ei jarrutusta).

Mielestäni melko hyvä kuvaus asiasta löytyy: http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html

Kaupungissa ja matka-ajossahan tuo käytössä on, huvitellessa sen voi kytkeä pois..

Leave a comment:

• Murska
    replied
    Omasta kokemuksesta voin sanoa että ACS(pelkkä "elektroninen" luistonesto) ei pidä rutinoita eikä juuri muutakaan ääntä, ACS+T("elektroninen" luistonesto + jarrut) rutisee, DSC(vetoluistoesto ja ajonvakautus) rutisee tuntuvasti ja kuuluvasti. Rutinan määrä ja laatu on verrannainen alustan liukkauteen ja kengityksen määrään.
    Eli rutina kuuluu asiaan

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    taitaapi DSC pitää vähän erilaisia paukkeita
    Ei ole, pelkkä ACS.
    Kyllä mä kokeilin ihan kaikki variaatiot läpi, ei pauku eikä rutise, ainut mikä paukkuu on kuskin hermot kun ACS unohtuu päälle

EDIT: niin eli tarkoititkin ettei mulla ole DSC, kuten ei olekaan

Leave a comment:

• PFloyd
    replied
    -98:ssa (pelkkä luistonesto ilmeisesti taisi olla) ei kyllä rutissu eikä kolissu. Korjaamolle olisin penteleen vienyt jos olisi tehnyt niin

Tosin suurimman ajan kyllä ajelin onnellisesti ilman. Vaarallisia nuo apulaitteet

EDIT: tuo edellinen kosla oli siis 323i E46 -98

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Tänään annoin ihan kokeilumielessä tossua autolle + ACS päällä, ei mitään rusahdusta eikä pauketta. Aivan äänetöntä hötkymistä.
    taitaapi DSC pitää vähän erilaisia paukkeita

Leave a comment:

• ronttonen
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Tänään annoin ihan kokeilumielessä tossua autolle + ACS päällä, ei mitään rusahdusta eikä pauketta. Aivan äänetöntä hötkymistä.
    ei se sillon paukukkaan ku tossuttaa vaan sillon ku lähtee risteyksestä liikkeelle ja se alkaa rajoittaan eka kerran.

Leave a comment:

• Dani
    replied

Leave a comment:

Working...
X