Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320d e46 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pacce
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 99
    • Pirkanmaa from Nokia

    Bmw 320d e46 kokemuksia

    Moi. Isäukkeli haikailee bemarin perään ja muutama kiinnostava e46 korinen 320 d olisi tiedossa, mitä on kokemuksia ko. autosta.
    Vuosimallit olisivat 00 tai 01 malliset sedan tai farkku Baijerilaiset...
    Kertokaapa onko tässä koneessa mitään järkeä ja minkälaisia kilometrilukemia on näillä ajettu mitää suurempia remontteja? mitkä ovat ns. tyyppivikoja näissä .
    Etupäässä 330d olisi haussa mut tälläisiä muutama herkullinen olisi tiedossa ja siksi päätinkin kysyä kun tästä 320d mallista ei ole mitään havaintoa - tietoa.

    Kokemuksia käyttäjilta ja mitä kannattaisi ottaa huomioon hankkiessa tällaista jos nyt yleensä kannattaa hankkia pikku diesel Bemaria. T.nim tiedosta kiitollinen
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Jakajapumppuongelmiahan noissa on ollut.
    Last edited by 535SD; 14-09-2008, 19:12.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • maneesi
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 185
      • E-P

      #3
      sitten taas facelift-mallissahan ei ole pumppuongelmia. turbo kuitenkin vikaherkempi.
      olisiko ollut -01 loppuvuodesta eteenpäin noi faceliftit

      Comment

      • Olsberg
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 349
        • Jyväskylä

        #4
        Onko tuo faceliftin turbo-ongelma korjattu loppuvaiheessa? Parissa yhteydessä olen lukenut, että turbo-ongelmia olisi 01-02 malleissa ja jossain on taas ollut, että vika on korjattu -03 vuonna. Nuo faceliftiä ennen valmistetut koneet taitaa olla tuota pumppuvikaa lukuunottamatta aika varmoja pelejä.
        Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #5
          Jakajapumpun lisäksi kannattaa katsoa seuraavaa:
          - pakoputket vuotavat helposti kabiiniin vaikka eivät ääntä pitäisikään - ovat kalliita vaihtaa
          - vaihteet saattavat mennä huonosti päälle
          - sitten joissain automaattimalleissa nuo imusarjan läpät pitää poistaa välittömästi jos ei ole poistettu, muuten poistuvat omia aikojaan konetta rikkoen

          Muuten on mielestäni tosi miellyttävä, vääntävä ja hiljainen moottori. Kaikki on toki suhteellista, mutta kaikki muut automerkit samassa hintaluokassa olivat koeajojeni perusteella valovuoden jäljessä tätä bemarin konetta ominaisuuksiltaan! Erityisesti Audin kuutonen oli aivan kamala nokivasara joka ei kulkenut yhtään mihinkään. Ääntä piti senkin edestä. Nautin myös suunnattomasti E46:n kaarreajo-ominaisuuksista sekä korin äänettömyydestä ja jämäkkyydestä (joka on vakuovaruste toki kaikissa kunnossa olevissa bemareissa).
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • maneesi
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 185
            • E-P

            #6
            uskoisin että tuota turbo-ongelmaa on ollut myös uudemmissa kuin -02 vuosimallissa myös.
            autokohtaisia eroja toki löytyy.
            nimim. turbo kajahti 160tkm

            moottorin ominaisuuksista sen verran että OMA mielipiteeni bmw dieseleistä on purukumimainen veto eli varsinaista teho/vääntöpiikkiä ei ole. esim vw 2,0tdi tuntui kyllä omasta mielestäni paljon miellyttävämmältä kuin oma 150hv versio.
            moottori on kylläkin todella paljon äänettömämpi kuin vag-konsernin vehkeet
            Last edited by maneesi; 09-01-2008, 22:58.

            Comment

            • miccou
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 488
              • Iisalmi

              #7
              Minulla on 320D Touring vm. -00 ja kilometrejä on tällä hetkellä 158 tkm. Ostin auton Saksasta ja siinä vaiheessa autolla oli ajettu n. 94 tkm. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon vaikka matkalle on sattunut muutamia korjaamokäyntejä.

              106 tkm kohdalla alkoi vuotamaan jäähdytysnestettä ja vaihtoon menivät vesipumppu ja termostaatti. Samalla korjaaja huomasi myös oikean takajousen olevan poikki (tämä on muuten erittäin usein ilmenevä tyyppivika, joka kannattaa tarkastaa autoa ostettaessa).

              Viime talvena oli kovilla pakkasilla starttivaikeuksia, auto ei lähtenyt starttaamaan ollenkaan ja vikakoodinluvun jälkeen ilmeni, että ajonesto ei saanut signaalia. Johtui kosteudesta moottorinohjausboksissa tai jossakin liittimessä. Liittimen puhdistus ja voitelu ratkaisu ongelman. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
              Viime kesänä vaihtoon meni sitten vasemman puolen alatukivarsi, koska alapallonivel oli löysä. Tällä hetkellä esiintyy pientä jäähdytysnesteen vuotoa (taas) mutta en ole vielä ehtinyt paikallistaa vuotokohtaa.

              Muuten auto on kyllä ollut loistava. Matka-ajossa kulutus on ollut 5 litran tietämissä ja yhdistetty kulutus (olen laskenut itse, koska ei ole ajotietokonetta... vielä) on vaihdellut 5,5-7 litran välillä. Talvella tietysti kulutus on ollut hieman korkeampi. Minulle tuo 2 litran 136 kaakin kone on ollut aivan riittävä ja 5 vaihteella pystyy ohittelemaan ihan keveästi. Autolla on tullut testattua myös asuntovaunun vetoa jolloin kulutus oli muistaakseni 10 litran tuntumissa ja mäkisessä maastossa joutui ajamaan 4 vaihteella, muuten pystyi 5 vaihteella kurvailemaan. Farmari on myös monikäyttöinen ja kätevä, jos joutuu joskus kuljettamaan isompia esineitä.

              Muuta ihmeellistä ei nyt autosta tule mieleen, olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Nyt pitäisi vaan vaihtaa tuo diesel e46 bensakoneeseen kilometrimäärän pudottua pääkaupunkiseudulle muuton vuoksi....

              Ainiin, vaviah:n mainitseman vuotavan pakoputken saa korjattu halvalla, minulle maksoi 70€
              Last edited by miccou; 10-01-2008, 13:39.
              VW Passat 1.8t -04


              X1 20Da X-Drive -13
              E39 530Da Touring -01
              E39 525iA Touring -01
              E46 325iA Sedan -01
              E46 320D Touring -00
              Audi A3 1.9TDI -01
              VW Multivan 2.5 TDI -05

              Comment

              • ofb
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 130
                • Keskeisessä Suomessa

                #8
                Originally posted by vaviah View Post
                Jakajapumpun lisäksi kannattaa katsoa seuraavaa:
                - pakoputket vuotavat helposti kabiiniin vaikka eivät ääntä pitäisikään - ovat kalliita vaihtaa
                - vaihteet saattavat mennä huonosti päälle
                - sitten joissain automaattimalleissa nuo imusarjan läpät pitää poistaa välittömästi jos ei ole poistettu, muuten poistuvat omia aikojaan konetta rikkoen

                Muuten on mielestäni tosi miellyttävä, vääntävä ja hiljainen moottori. Kaikki on toki suhteellista, mutta kaikki muut automerkit samassa hintaluokassa olivat koeajojeni perusteella valovuoden jäljessä tätä bemarin konetta ominaisuuksiltaan! Erityisesti Audin kuutonen oli aivan kamala nokivasara joka ei kulkenut yhtään mihinkään. Ääntä piti senkin edestä. Nautin myös suunnattomasti E46:n kaarreajo-ominaisuuksista sekä korin äänettömyydestä ja jämäkkyydestä (joka on vakuovaruste toki kaikissa kunnossa olevissa bemareissa).
                Vaihteisto vai kytkin....??
                E39 528iA Touring -97

                Comment

                • vaviah
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 632
                  • Turku

                  #9
                  Eikös tuo vaihteiston puolen ongelma ole. Vaihteet toimii välillä tosi hienosti, mutta ajoittain ykkönen ei mene päälle paikallaan seistessä pajavasarallakaan, ja jotkut vaihteet takkuavat myös ajossa.
                  X1 18d sDrive -18
                  320i GT xDrive -13
                  i3 BEV -13
                  X1 18dA xDrive -16
                  X5 3.0iA -00
                  320d Touring -00
                  528iA Touring -97
                  325 CiA -93
                  316i -94
                  316 -88

                  Comment

                  • Olsberg
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 349
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by miccou View Post
                    Autolla on tullut testattua myös asuntovaunun vetoa jolloin kulutus oli muistaakseni 10 litran tuntumissa ja mäkisessä maastossa joutui ajamaan 4 vaihteella, muuten pystyi 5 vaihteella kurvailemaan.
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=60770
                    Eikös vaunua vedettäessä tulisi aina ajaa nelonen silmässä matka-ajoa? Tällaista olen kuullut monen karavaanarin puhuvan. Liekö sitten merkkikohtaista.
                    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by vaviah View Post
                      Eikös tuo vaihteiston puolen ongelma ole. Vaihteet toimii välillä tosi hienosti, mutta ajoittain ykkönen ei mene päälle paikallaan seistessä pajavasarallakaan, ja jotkut vaihteet takkuavat myös ajossa.
                      Kuulostaa ennemmin siltä että kytkinakseli on kuiva ja levy ei pääse irrottumaan kunnolla,jolloin vaihteiston rattaat yrittävät pyöriä ja näin ollen vaihteen kytkeytyminen hankaloituu oleellisesti...
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • Aukes!
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2014
                        • Riihimäki

                        #12
                        Olihan mulla tollanen joo, enkä ole mitään autoa koskaan niin paljon vihannut Vikoja ei juuri kerennyt olla mutta oli se vaan ominaisuuksiltaan niin paska auto.


                        - E60 -05 "too small to mention"
                        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                        Comment

                        • vaviah
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 632
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by jani1632 View Post
                          Kuulostaa ennemmin siltä että kytkinakseli on kuiva ja levy ei pääse irrottumaan kunnolla,jolloin vaihteiston rattaat yrittävät pyöriä ja näin ollen vaihteen kytkeytyminen hankaloituu oleellisesti...
                          Ok. Enivei tuo on kuitenkin tyyppiviaksi lukeutuva. Siitä on ollut täällä kyllä juttua aiemminkin. Eikö kytkin sitten oireilisi jotenkin muutenkin? Onko tuo vika jotenkin helposti korjattavissa?

                          Aukes! Oliko viestisi provo vai olitko tosissasi? Minulla on ollut parikymmentä autoa, ja tämä nykyinen on ehdottomasti miellyttävin niistä. E39 oli myös ihan ok, mutta siinä oli vikoja tosi paljon, ja oli makuuni vähän liikaa ajo-ominaisuuksissa "ison auton tuntua". Verrattu on myös uuteen MB:n E-sarjaan kahteenkin yksilöön, enkä kyllä ajo-ominaisuuksiltaan tai edes moottoriltaan kovin helposti vaihtaisi.
                          X1 18d sDrive -18
                          320i GT xDrive -13
                          i3 BEV -13
                          X1 18dA xDrive -16
                          X5 3.0iA -00
                          320d Touring -00
                          528iA Touring -97
                          325 CiA -93
                          316i -94
                          316 -88

                          Comment

                          • maneesi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 185
                            • E-P

                            #14
                            itsekin tullut uusi e-sarja koettua ja oma mielipiteeni että ihan eri planeetalta positiivisessa mielessä verrattuna omaani..
                            vaihtaisin heti jos olis iso ja rikas

                            Comment

                            • seidltuning
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1941
                              • Vantaa

                              #15
                              vai merssssssssu
                              itellä 320d edellään ilman vikoja mennään... 8tkm tullut lisää! mikään ei ole vittuillut ja siitä hermo lepää
                              G30 530e Sedan
                              E30 325i Cabriolet

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎