Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330XD/XDA vakioalustan korkeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Showman
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 28

    E46 330XD/XDA vakioalustan korkeus?

    Paljon mahtaa olla E46 330XD/XDA vakioalustan korkeus? Kyseessä on vm. 2003 oleva auto alustasarjalla ja alkuperäisestä korkeudesta ei ole tietoa. Alkuperäinen korkeus helpottaisi uuden alustasarjan jousien valintaa. Onko näissä facelift-malleissa sama korkeus vanteen keskeltä lokasuojan reunaan kuin aikaisemmissa E46 nelikoissa?
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17474
    • Turku

    #2
    Originally posted by Showman View Post
    Paljon mahtaa olla E46 330XD/XDA vakioalustan korkeus? Kyseessä on vm. 2003 oleva auto alustasarjalla ja alkuperäisestä korkeudesta ei ole tietoa. Alkuperäinen korkeus helpottaisi uuden alustasarjan jousien valintaa. Onko näissä facelift-malleissa sama korkeus vanteen keskeltä lokasuojan reunaan kuin aikaisemmissa E46 nelikoissa?
    En mitannut aikanaan, mutta aivan hel-vetin korkea tää mun oli vakio alustalla ja 225/45-17" rengastuksella. Karseet välit renkaan ja lokarin välissä...

    Itellä Eibachin jouset ja Bilsteinin sprint iskarit alla. En tiedä, mitä takana, mutta edessä tiputti vajaat 40mm ja ei mielestäni ole tarpeeksi.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9101
      • Oulu

      #3
      Toisessa topikissa oli justiin puhetta X5:n alustamitoista, joten kurkkasin samalla näitä TIS:stä.

      Mitat ilmoitettu kaaresta vanteen alareunaan (+/- 10 mm):
      Code:
      Vanne   Etu   Taka
      16"     606   572
      17"     621   587
      18"     634   600
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Showman
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 28

        #4
        Kiitos Clavurion, korkea on vakiona!

        Noista mitoista laskettuna vanteen keskeltä lokasuojan reunaan:

        ETU: 405mm (nyt 335mm eli madallusta 70mm)
        TAKA: 370mm (nyt 325mm eli madallusta 45mm)

        Eipä taida ihan normaaleilla madallusjousilla päästä samaan...:think

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9101
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Showman View Post
          korkea on vakiona!
          Nelivedon alustakorkeudet näyttivät vastaavan aika tarkasti vajaavetoisen korotettua (rough road package) alustaa, joka on + 17 mm vakioalustaan verrattuna.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • juhniemi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 40

            #6
            Kuinka paljon nelivetoa sitten uskaltaa pudottaa?

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17474
              • Turku

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Nelivedon alustakorkeudet näyttivät vastaavan aika tarkasti vajaavetoisen korotettua (rough road package) alustaa, joka on + 17 mm vakioalustaan verrattuna.
              Tuo saattaa selittää sitä fiilistä, mikä mulla oli ton alkuperäisen alustan korkeuden suhteen.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎