Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328i Nykii 1500- 2000 rpm (VIKA SELVINNYT!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #31
    Originally posted by soldia View Post
    Ennuste?

    Tulee vikakoodeja sieltä sun täältä ja joutuu osia vaihdella.

    Lopuksi vika löytyy jostain imu-vuodosta ja joudut maksamaan silti kaikki.

    Normaali hässäkkä.
    Heh. Hyvin mahdollista:think Epäilen et se antaa taas sille 2 sylinterille sen saman vikakoodin. Jos näin olettaa niin mikä voisi olla vialla jos puola ja tulppa ovat uusia? Tulpan hattu tai johtosarja, voiko tuommosta viallista tulpanhattua todeta millään testerillä? Johtosarja yhtä mahdollinen. Tai sit siel o vaa imuvuoto prkl
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • mrbemari
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 69
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by mrbemari View Post
      ittellä sama vika ja sama auto, eli E46 328 -98. Ilmenee yleensä motarilla ajon jälkeen (vähintään 20km). Tulppien vaihto ei auttanut ja vikakoodejen mukaan yksi lamda "ei vaihda asentoa" riittävän nopeasti. Viat on nollattu ja odotetaan et tuleeko takas....

      eli jatketaan näitä omia ongelmia. En tiedä liittyykö saamaan, mutta ilmaantunut huollon jälkeen. Eli tänään ajoin HKI-->Lahti kaikki hyvin kunnes nousin rampista pois. Silloin auto sammui (kytkin pohjassa siis) lähti käyntiin ja taas toi "pätkiminen" alkoi.... sama juttu kun tultiin takas. Katsoin kiekkamittaria ja kun painoin kytkintä ni se meni ihan sukkana nollaan. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? ja autolla on siis ajettu 103tkm....
      Last edited by mrbemari; 31-01-2008, 23:10.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Tuo lambdakoodi tulee usein juuri imuvuotojen seurauksena. Syynä seuraava: Lambdalta tulee tieto eculle että nyt mennään laihalla. Kapeakaista lambda ei kuitenkaan kerro paljonko, vain että laihalla mennään. Ecu rikastaa ennalta säädetyn prosentin seosta -> lambdan mittaus ei muutu edelleenkään koska rikastus ei ollut riittävä imuvuodon takia. Ecu lyö vikakoodin lambdan säätövasteesta, koska rikastus joka normitilanteessa riittäisi ei tuottanut mitään näkyvää anturille. Toki voi johtua vaikka huonosti toimivasta suuttimestakin, mutta harvemmin. Näitä lambdakoodeja on viimeksi tullut poisteltua parista op*lista, joiden haitariputket on olleet reikäjuustoa.

        Pointtina on se, että jos vikakoodissa mainitaan lambda, ei se suoraan tarkoita sitä että vika olisi lambdassa. Samoin tämä sytytyshäiriö, ei se tarkoita suoraan että vikaa olisi sytytyksessä, vaan sitä, että työtahdin aikana ei tapahtunut syttymistä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • blacjack2
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 172
          • Helsinki

          #34
          Itselläni samoja ongelmia ja käytin 2 kertaa korjaamolla ja tehtiin suunnilleen kaikki, mitä täälläkin on ehdotettu ja silti vaan nykiminen paheni lopullinen niitti oli kun auto jäi tien varteen ja ajattelin viimesen kerran kattoa pellin alle ja huomasin, että yks johto (ilmeisesti kaasun asentotunnistin) otti kiinni hihnaan ja oli kulunu niin, että langat näky. Sitä kun siirsi niin johan alko taas kone käymään!!
          Eikä ne löytäny tota edes korjaamolla, että silleen.
          Sen jälkeen bimmeri on toiminu ku unelma
          E38 728iA -97
          EX- E34 518 -90
          It's all about BMW

          Comment

          • Tozi
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2056
            • Epsoo

            #35
            Originally posted by soldia View Post
            Ennuste?

            Tulee vikakoodeja sieltä sun täältä ja joutuu osia vaihdella.

            Lopuksi vika löytyy jostain imu-vuodosta ja joudut maksamaan silti kaikki.

            Normaali hässäkkä.
            Tätähän ei täälläpäin edes tarvitse ennustaa

            Itsellä oireet lähti tyhjäkäynnin tippumisesta, eteni pieneen nykimiseen pienemmillä kierroksilla pintakaasulla, siitä kulutuksen sekoiluun ja lopulta kiihdytys ei onnistunut ollenkaan ku hyyty ja auto ei pysyny käynnissä. Välillä tuntuu että yläkierroksilla on vääntö hukassa.

            Mitä on tehty:
            - Molemmat nokka-akselin tunnistimet vaihdettu, näistä oli vikakoodikin
            - Joku letku imupuolelle vaihdettu, oli kulunu reikä
            - Lambda vaihdettu -> oli vikakoodi
            - Valohoitoa

            Tämän hetken tilanne -> auto pysyy käynnissä, mutta muut oireet on samat
            Ensi viikolla koetetaan softan päivitystä jos saavat laitteet kuntoon/takaisin.

            BMW varaosat, tuning & styling!

            E92 335i -06
            ex E46 330Ci -02
            ex E46 328i Coupe -99
            ex E36 325i Coupe -92

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Mikäli M52TU/M54 moottori nykii, sytyttää moottorivaloa ja lambdalta löytyy vikakoodi, niin ihan ensimmäiseksi....siis ENNEN MITÄÄN tulpanvaihtoja tms.
              alipainejakotulkin tarkistus. Eli kuvassa osa no:5 : http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40

              Näistä löytyy varsinkin kutospytyn kanavan liitoksesta murteimia, mutta joskus myös yiivistävä o-rengas on antautunut (no:17).
              Tämä aikaansaa yhden pytyn seoksen laihenemisen niin että pakokaasut poistuvat lambdaikkunasta joka antaa vikakoodin+sytyttää moottorivalon.
              Eli heti oireiden ilmaannuttua CRC:n Brake cleanerilla koneen käydessä tyhkäkäyntiä, ruiskuttelua ko.jakotulkin juureen.

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #37
                Tänään vein auton wetterille ja alko niitä vikoja löytymään.

                1. Mikä aiheutti käynnin 5:llä pytyllä?

                Syy: 2 sylinterin tulppa haljennut

                2: Syy nykimiseen?

                Venttiilikopan tiivisteen pettäminen 2 sylinterin kohdalla.

                Ilmoitti myös ilmamassamittarin vikakoodin mut mittasivat ja arvot oli hyvät
                Last edited by Martti.Kaij; 01-02-2008, 18:43.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • Martti.Kaij
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 356
                  • Oulu

                  #38
                  Iha extempore tuli mielee ku ne sai siel wetterillä vikakoodin tosta ilmamassa mittarista ni minkälaisia oireita se aiheuttaa?

                  Nykimistä?
                  Huonoa alavääntöä?
                  korkeaa tyhjäkäyntiä?
                  Kulutuksen nousua?

                  Oliko tämä taas niitä osia et ne saattaa toimia sillee välillä ja välillä ei? Ku rupesin miettimään ni kulutus o tällähetkellä 11L/100 km mittarin mukaa kun ennen oli 9.2-9.4 ja tyhjäkäynti oli 800-900 rpm välillä(ajoittain, välillä on iha normissa 600rpm) ja ku lähtee liikkeelle niin alaväännöt ovat heikot, ja välillä tuntuu et alaväännöt o tosi hyvät. Voi olla että kärsin luulosairaudesta mut kuitenki
                  E46 328i

                  REDLINE OILS
                  UUC Motorwerks

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #39
                    joopa joo. Tänää ilmeni uus mielenkiintonen juttu. Lähes kaikki tehot kadonneet. Ei meinaa jaksaa lähtä ees valoista liikkeelle sammumatta, kulutus nousee kokoajan (mittarin mukaan)

                    Mikä vittu tekee tommosta?
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • Harama
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 60

                      #40
                      En koko ketjua lukenut läpi, mutta tuo minun homma oli kyllä todella paljon samanlainen. Minulla oli siis tuo pari tulppaa rikki. Kun ajoit tahallaan siinä nykimisen alueella, jonkin ajan kuluttua alkoi aina vikavalo palamaan ja lähti pois sammutuksella.

                      Huomasitko tulpissa vikaa, kun vaihdoit ne? Jos kyllä, vaihdoitko myös tulpanhatut? Nuo kun kerran ovat päästäneet kipinän läpi niin ovat entiset, joten pitää vaihtaa. Vaihdoin itse ne tulpanhatut samalla eikä vika ole tullut takaisin.
                      E46 320i -02

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Livedatalla pitäisi nähdä mikä anturi antaa höpöhöpöä jos vikakoodeja ei tule.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Martti.Kaij
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 356
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Harama View Post
                          En koko ketjua lukenut läpi, mutta tuo minun homma oli kyllä todella paljon samanlainen. Minulla oli siis tuo pari tulppaa rikki. Kun ajoit tahallaan siinä nykimisen alueella, jonkin ajan kuluttua alkoi aina vikavalo palamaan ja lähti pois sammutuksella.

                          Huomasitko tulpissa vikaa, kun vaihdoit ne? Jos kyllä, vaihdoitko myös tulpanhatut? Nuo kun kerran ovat päästäneet kipinän läpi niin ovat entiset, joten pitää vaihtaa. Vaihdoin itse ne tulpanhatut samalla eikä vika ole tullut takaisin.
                          En oo vaihtanu tulpan hattuja ku näyttivät ihan hyviltä. itellä on venttiilikopan tiiviste vuotanu hieman öljyä tonne 2 tulpan koloon ja näin siel otetaa maita. Nyt palaa kokoajan tuo häiriövalo ja nykii melko julmasti alle 2500rpm ja auto ei meinaa kulkea, kulutuskin o noussu 3 litraa normaalista. Otin ton ilmamassa mittarin piuhan irti ja alko toi auto kulkee hieman paremmin mut nykii silti mut vetoja tuli enemmän. Liekkö tuo on sen merkki et o ilmamassa mittari särki. Tai sit joku tunnistin, nokka tai kampiakselin. Nykii nyt iha kylmänä ja kuumana. Mut tiistaina menee ton tiivistee vaihtoo, saavat kattoo samalla et mikä siel antaa niitä vikakoodeja
                          E46 328i

                          REDLINE OILS
                          UUC Motorwerks

                          Comment

                          • Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

                            #43
                            Originally posted by Martti.Kaij View Post
                            tiistaina menee ton tiivistee vaihtoo, saavat kattoo samalla et mikä siel antaa niitä vikakoodeja
                            Taitaa tiistaina olla yks toinenkin romu siellä

                            BMW varaosat, tuning & styling!

                            E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

                            Comment

                            • Martti.Kaij
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 356
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by Tozi View Post
                              Taitaa tiistaina olla yks toinenkin romu siellä
                              Jaa jaa. Toivotaa et kummatki autot tulee kuntoo, pitänee käydä eskoa painostamassa Pitänee itekki kysyä et jos ne kerkeis päivittää ton softan toho mun omaanki romuun.
                              E46 328i

                              REDLINE OILS
                              UUC Motorwerks

                              Comment

                              • jami
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 749
                                • Suljetulla alueella

                                #45
                                Originally posted by Martti.Kaij View Post
                                Jaa jaa. Toivotaa et kummatki autot tulee kuntoo, pitänee käydä eskoa painostamassa Pitänee itekki kysyä et jos ne kerkeis päivittää ton softan toho mun omaanki romuun.

                                Tais Esko parantaa wetterin mainetta penaripiireissä ihan kiitettävästi. (jos nyt samasta Eskosta puhutaan)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎