Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d:n koneesta laakerivian ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • softboot
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 28

    E46 330d:n koneesta laakerivian ääntä

    245000 km ajettu ja eilen huomasin käynnistettyäni auton että kuuluu raklatusta moottorin etupuolelta. Moottorin lämpeneminen ei poistanut ääntä.
    Vaikuttaa laakerilta, osaisiko joku arvata/kertoa mikä olisi todennäköisin äänen lähde? Osaisi hieman varautua huoltoon viedessä. Ja jos osaa sanoa hintaluokkaa korjaukselle-pelkkää plussaa.
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Voisko olla nokkaketju/kiristin joka ääntelee?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Vesipumppu.

      Comment

      • Särki
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 143
        • Veroparatiisi

        #4
        Kampiakselin hihnapyörä/värinänvaimennin? 400-500e
        F20 116i
        EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

        Comment

        • softboot
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 28

          #5
          Mielenkiinnosta, mistä ja miten huollossa selvitetään varmaksi mikä lopulta on rikki, pumppu, vaimennin vai kiristin vai kokeillaanko onnella? Tietäisi olla edes jonkunverran asiasta tietävä huoltoon viedessä ettei nyt ihan viedä kuin pässiä narussa.

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #6
            Vesipumpun voi tarkistaa helposti että onko hihnapyörässä väljyksiä,jos on niin se on se mikää äntää.
            Tuskin noilla kilsoilla vielä mitään sen vakavampaa ole..

            Comment

            • Carman
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 676
              • Vilppula

              #7
              Mulla oli 230tkm ajetussa 530D:ssä tuulettimen viskokytkin mennyt väljäksi. Voi testata tuulettimesta heiluttamalla. Piti kolkotusta tyhjäkäynnillä.

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Carman View Post
                Mulla oli 230tkm ajetussa 530D:ssä tuulettimen viskokytkin mennyt väljäksi. Voi testata tuulettimesta heiluttamalla. Piti kolkotusta tyhjäkäynnillä.
                Minä annan kanssa ääneni tuolla viskolle mikä kolisee. Itsellänikin kolkottaa viskokytkin ja ääni hiljeni kun ruiskutin viskon juureen vähän monitoimiöljyä. Pitää se jossain vaiheessa tietenkin laittaa kuntoon... (ajettu 210tkm)
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Mulla meni myös kalkattaen tuo visko kun oli kilometrejä 154tkm.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • toperi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 105

                    #10
                    Originally posted by softboot View Post
                    245000 km ajettu ja eilen huomasin käynnistettyäni auton että kuuluu raklatusta moottorin etupuolelta. Moottorin lämpeneminen ei poistanut ääntä.
                    Vaikuttaa laakerilta, osaisiko joku arvata/kertoa mikä olisi todennäköisin äänen lähde? Osaisi hieman varautua huoltoon viedessä. Ja jos osaa sanoa hintaluokkaa korjaukselle-pelkkää plussaa.


                    Annan ääneni vesipumpulle. Itsekin luulin että viskon laakeri menossa. Sitten vika selvisi kun alkoi tihkuttaa vettä remmien päälle ja uutta pumppua vaihtamaan. Siinä huomasin, että visko on kiinni vesimpumpussa jonka laakeri aivan sökö...Olisin sen vaihtanut ennemmin jos olisin tiennyt että vesipumppuhan siellä rahisee...Pumppu maksaa orkkiksena tiivesteen kanssa noin 200 ja tarvikkeena sain 90 eurolla. Saa vaihdettua itse pienellä hermojen kiristyksellä

                    Vähän oftopik mutta onkohan näissä jokin lämpenemisenestojärjestelmä että kone sammuttaa itsensä/menee vikaohjelmalle jos nesteet karkaa?

                    Comment

                    • Murska
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 382
                      • Savo

                      #11
                      Originally posted by toperi View Post
                      Annan ääneni vesipumpulle. Itsekin luulin että viskon laakeri menossa. Sitten vika selvisi kun alkoi tihkuttaa vettä remmien päälle ja uutta pumppua vaihtamaan. Siinä huomasin, että visko on kiinni vesimpumpussa jonka laakeri aivan sökö...Olisin sen vaihtanut ennemmin jos olisin tiennyt että vesipumppuhan siellä rahisee...Pumppu maksaa orkkiksena tiivesteen kanssa noin 200 ja tarvikkeena sain 90 eurolla. Saa vaihdettua itse pienellä hermojen kiristyksellä
                      Ääni myös vesipumpulle. Ota tukeva ote siitä viskon navasta tai jos kädet mahtuu niin vesipumpun akselista ja heiluttele hieman, jos tuntuu vähänkin välystä niin pumppu tod.näk äänen aiheuttaja. Omassa koslassa vesipumppu meni kovan rallatuksen saattelemana vaihtoon 120tkm kohdalla. Laita termari myös vaihtoon samalla.

                      Ja hieman oftopiccina, diiselin vesipumppuhan tuntuu olevan hinnoissaan, 330 bensaan se maksoi tarvikkeena 30€
                      e61 530i touring M-sport LCI -08
                      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                      Ex:e46 330i -01 Sedan
                      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17441
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Murska View Post
                        Ja hieman oftopiccina, diiselin vesipumppuhan tuntuu olevan hinnoissaan, 330 bensaan se maksoi tarvikkeena 30€
                        Ohhoh, toi on kyllä tosi halpa! E24:een ostin joskus -98/99 vuonna n. 300mk:lla pumpun, mutta sen jälkeen oon vesipumpusta joutunut maksamaan väh. 150€....
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎