Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kaasu jumittaa oudosti?? hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Lari-
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 58

    e46 kaasu jumittaa oudosti?? hjelp!

    kun auto ei käy niin kaasupoljin on ihan normaali ja löysä!

    Kun auton laittaa käymään ja painaa kaasua niin jumittaa siinä alussa ihan oudosti!

    Eli vika vain auton käydessä??? Onko tuttua ja löytyykö apua??
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Lisätiedot autosta olis varmaan hyväks... Onko vaijeri vai sähkönen kaasu poljin?
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • -Lari-
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 58

      #3
      totta

      Hätäännyin ja jäi oleellinen tieto antamatta.

      Auto on vm 01 ja 1,9 litrainen bentziini.

      Kaasu on vaijerilla ja juuri pilkkopimeässä rasvasin polkimen pään nivelet ja vaijerin ja kaasuläpän pään puolikin tuli putsattua ja voideltua.

      Sit koitin alustavasti putsailla kaasuläppää sisältä.

      Ihmettelen vain kovasti et miksi kaasupoljin on liukas ja toimiva kun auto ei käy ja käydessä tahmeus tuntuu kaasun alussa.

      Onko jollain tosimekaanikolla tähän vastausta??

      Comment

      • -Lari-
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 58

        #4
        lisäys??



        voiko joku noista valveista jumittaa sitä vai vaikuttaako koneen imut ja paineet käydessä läppään???

        Comment

        • polkuauto
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 168

          #5
          Eikun kaasuläppäkoteloo putsailemaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54952

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #6
            Itellä oli joskus aikoinaan samaa ongelmaa juuri tuossa 1.9 koneessa. suihkin jotain teflon suihketta siihen isoon "jouseen" johon kaasuvaijeri menee. ja se auttoi
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • -Lari-
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 58

              #7
              no prkl

              kun kädellä koittaa auton ollessa sammuksissa niin kaasu on löysä ja samoin tietty se vaijerin päässä oleva jousi (kaasuläpän vieressä)

              Käydessä se tulee jäykäksi se alku. Heti 5 mm pojinta painettua se tuntuu normaalilta!

              Ahdistus on siis aivan alussa ja auton käydessä! Mitä antureita ja muita ne kaasuläpässä olevat mustat ovat. Läpän asentoanturin tunnistin, mutta mikä se toinen musta möntti mihin tulee johto on??

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Läppärungossahan on moottori ja potikka, vika saattaa olla niissä. Minulla oli ihan samanlainen vika (E39:issä) eli moottori sammutettuna ei mitään ongelmia mutta moottori käynnissä ihme jumittamista, pakkasella paljon selvemmin. Vaihdoin koko läppärungon, eipä ole enää ollut ongelmia.
                E39 528iA

                Comment

                • -Lari-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 58

                  #9
                  mikä moottori vaijerillisessa läppärungossa on???

                  Mitä se säätelee???

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by -Lari- View Post
                    mikä moottori vaijerillisessa läppärungossa on???

                    Mitä se säätelee???
                    Se säätää luistonestoa ja vakionopeutta.

                    Purin tuota vanhaa läppärunkoa, mutta ei siitä löytynyt selvää syytä. Luulin, että siellä voisi olla jotain rattaita jotka jumittaisi kun moottori on aktiivinen tms. mutta eipä ollut, moottori on suoraa akselissa kiinni. Karstaa kyllä oli minullakin läpässä ja rungossa, joten ehkäpä niiden puhdistusta kannattaisi kokeilla. Silti, miksi vika ilmenee vain silloin kun autossa on virrat..? Läppähän kuitenkin liikkuu muulloinkin. Ehkä vika onkin niissä ulkopuolella olevissa jousissa/mekanismissa tai läpän/moottorin akselin laakerissa.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • -Lari-
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 58

                      #11
                      onko luiston eston se moottori siinä läpän akselissa suoraan kiinni?? Ja onko tietoa miten se rajoittaa kaasua??

                      Saako osia rasvata ja millä uskaltaa???

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by -Lari- View Post
                        onko luiston eston se moottori siinä läpän akselissa suoraan kiinni?? Ja onko tietoa miten se rajoittaa kaasua??

                        Saako osia rasvata ja millä uskaltaa???
                        On kiinni suoraa akselissa. Kaasuvaijerihan liikuttaa läppää jousen välityksellä joka on ulkopuolella akselin päässä eli kaasuvaijeri ei ole suoraa kiinni tuossa moottorin akselissa/läpässä. Joten jos akseli jumittaa, ei kaasun painaminen välttämättä vaikuta mitään. Siis sama juttu kuin jos luistonesto leikkaa tehot tuon moottorin avustuksella, niin ei silloinkaan kaasu juuri toimi koska jousi ei riitä kumoamaan säätömoottoria. En tiedä kannattaako rasvata, moottoritilaan pääsee hiekkapölyä ja se kun tarttuu rasvaan, niin lopputulos voi olla aika surkea.

                        Puhdista aluksi kaasuläpän reunat ja rungon sisäosa läpän ympäriltä. Uusi läppärunko on melkoisen kallis osa, luultavasti 350-400 euroa. Minä ostin tuon oman Saksan eBaysta, 6kk käytetty, 19 euroa sis. postikulut
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Jusaba
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 613
                          • Joensuu

                          #13
                          Kaverilla sama auto ja sama ongelma.. Onko selvinnyt syytä tuohon?
                          MB


                          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                          Comment

                          • 304386
                            Newbiemmer
                            • Aug 2005
                            • 13
                            • Helsinki

                            #14
                            Puhdistuksesta

                            Itselläni jäi näköjään aikoinaan vielä vastaamatta tuohon nimimerkki polkuauton neuvomaan viestiketjuun kaasuläpän puhdistusoperaation jälkeen.

                            Eli vika oli tosiaan siinä ohuessa karstakerroksessa läpän ympärillä, jonka puhdistamisen jälkeen kaasupoljin toimi taas kuin uusi

                            Jännä tosiaan että ilmeni vain auton käydessä, vaikka sama likakerroshan siellä on moottori sammutettunakin.
                            E46 316i Touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎