Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i kytkin + liikkeellelähtö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikalkai
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 308
    • Oulu

    E46 330i kytkin + liikkeellelähtö

    Morjesta,

    Eli alla on vm. -01 E46 330ci ja hieman mietityttää kytkimen toiminta liikkeelle lähdössä. Eli 1-vaihteella tuntuu, kuin bensan syöttö katkeaisi hetkeksi. Tätä ei satu joka kerta ja ainoastaan jos lähtee liikenteeseen pelkällä kytkimellä ja ainoastaan 1-vaihteella. Vai onko tuossa vain sen verran jämympi kytkin, että tarraa nopeasti kiinni? Välillä kierrokset myös tekee selvän "piikin" kun kytkinmen painaa pohjaan. Muuten kytkin pelaa hyvin, ei luista ja toimii niinkuin pitääkin.

    Onko kellään sattunut moista vai onko kyseessä vain automaatista jälleen manuaalin siirtymisen "tuskaa"?

    -Mika K
    Ajossa:
    E39 530i Touring M-Sport
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    taitaa sutia ja luikkari katkasee menon
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #3
      No sitäkin kyllä mietin. Ei meinaan ole koskaan alla ollut autoa jossa moinen hienous on olemassa
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #4
        Mulla meni kuukausi tottua E36:sen jälkeen E46 330Ci:n kytkimeen tai oikeastaan lähinnä sähköiseen kaasupolkimeen. No onhan se kytkinki vähä jäykempi ku -93 is:sän. Mulla tuli kans aluksi kengurulähtöjä vaikka miten yritti. Nyt on sujunu pari kuukautta normaalisti ilman noloutta. Jos kaasua antaa liikkeelle lähtiessä liian varovasti niin kytkimen tartuntakohdassa kierrokset nyykähtää ja katso kenguru loikkaa kun sitte kaasua hädissään vähä polkasee. Puolitoista tonnia kiekkoja seisaltaan kytkin pohjassa ja sitten kytkin sopivan reippaasti ylös ja samalla aavistus kaasua lisää, ettei nyykähdä tartuntakohdassa. Jotenki nuin se homma alko toimiin.

        Minusta tuo sutimiseneston rynkyty ja pauke on eri asia. Senhän saa talvikelillä helposti aikaan ku pitää parituhatta kiekkaa ja äkkiä kytkin ylös.
        E61 525d LCI

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          Kaverin pirssissä kierrokset notkahtaa samalla lailla. Mitään vikaa ei löytynyt, vaikka auto oli tutkitttavana Oulun Wetterillä moneen otteeseen. Nykyään kaveri vissiin on jo tottunut elämään tuon kanssa.
          Koitappa pitää vapaalla kiekat siinä 1000r/min tuntumassa. Käväiseekö ylempänä ja notkahtaa sitten alemmas, vaikka polkimen asento pysyy samana?
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #6
            Mulla ei notku kieerokset mitenkään eikä millään lailla itekseen missään tilanteessa. Paitsi jos liikkeelle lähtee ilman kaasua ja nostaa kytkintä vain tasaisesti, niin sitte irrotuskohdassa.
            E61 525d LCI

            Comment

            • mikalkai
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 308
              • Oulu

              #7
              Juu ei mullakaan nuo kierrokset muuten notkahda, vaan silloin kun kytkin on juuri tarttumassa kiinni. Tällöin kun painaa kytkimen pohjaan niin saattaa nostaa kierrokset korkeammalle, mutta ei humppaa kuitenkaan.

              Tuota kaasua minäkin aluksi hieman ihmettelin, kun tuntuu että niska on joka lähdössä kenossa vaikka kuinka sievästi yrittää lähtä liikkeelle. Hieman eri peli 325 -94 tomaatin jälkeen

              Näin minä vähän arvelinkin, että tämä on vain tottumuskysymys. Muuten on kyllä sitten aivan lystikäs peli

              -Mika K
              Ajossa:
              E39 530i Touring M-Sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎