Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46,320d katkenneen hehkutulpan irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    E46,320d katkenneen hehkutulpan irroitus?

    Eli pääskäymään niin että viimeinen hehkunapsahti poikki, vaikka kone oli lämmin ja CRC pistetty reilusti. Eli vinkkejä neuvoja miten saada hehku poies irroittamatta kantta! Huomenna meinasin käydä kantasella kyselemässä oisko heillä mitään työkalua millä irroittaa.
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Näkemättä on vaikea sanoa mikä olisi paras menetelmä, ilmeistähän on jotta tiukassa on kun meni poikki. Voi olla vaikeuksia saada irti millään hehkuun lyötävällä tuurnallakaan, poraamalla aavistuksen kierrettä pienemmällä terällähän se lähtee (ja loput pyörittelemällä sitten) mutta roskat menee imusarjaan...
    riippuu vähän katkeamiskohdasta mitä voisi yrittää.

    Tässä tapauksessahan tämä ei enää auta, mutta muille:
    Hehkujen vaihto ei ole kallis toimenpide liikkeessäkään, joten kannattaa miettiä ottaako riskiä. Itse otan ne pikkupulttikonella pienellä momentilla "naputtamalla" pois. Toinen hyvä vaihtoehto on naputella pikkuvasaralla kevyesti kiintoavaimeen tai hylsänvääntimeen, kevyesti ja pikkuhiljaa, kyllä ne sieltä silti aukeaa.
    Kärsivällisyys on hyve tuossa irroitushommassa. Moninverroin enempi aikaa menee jos katkeaa...
    Ja crc 5-56, ei ole ruosteenirroituksessa läheskään tehokkain vaihtoehto, crcltäkin löytyy tosin kyllä tehokkaampia aineita.
    Wurth:n rost off ice toimii, lisäksi jäähdyttää jopa -40 samalla jolloin irroitettavuus vieläkin paranee.

    Comment

    • JayJay-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 625
      • jkl

      #3
      Hehku katkesi tasaisesti kannen pinnasta, eli noin puolet sain kierrettyä auki ja noin puolet jäi hehkusta jäljelle. Tänään soitin Kantaselle ja sanoivat että poraamalla sais pois sen, mietityttää vaan et miten ne saa paskat pois ettei jää koneen sisälle rojua?.. Parempi varmaan jättää ammattilaiselle tästä edespäin, ei meinaan huvita alkaa särkemään vastintapilla kantta.
      MUT jos jollain on työkalua milllä irroittaa hehku ehjänä pois niin olisin kiitollinen, kuulema mersuihin työkalu löytyy.
      Last edited by JayJay-; 17-08-2009, 20:24.
      Autoton..
      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Tutulle kävi Ducaton kanssa sama homma, Säynätsalon Teboililla laitettiin kuntoon. Itsekin ihmettelin, miten se poistettiin siitä ilman, että silppua menee koneeseen mutta auto on ajossa ja toimii taas..
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Tässä tapauksessahan tämä ei enää auta, mutta muille:
          Hehkujen vaihto ei ole kallis toimenpide liikkeessäkään, joten kannattaa miettiä ottaako riskiä. Itse otan ne pikkupulttikonella pienellä momentilla "naputtamalla" pois. Toinen hyvä vaihtoehto on naputella pikkuvasaralla kevyesti kiintoavaimeen tai hylsänvääntimeen, kevyesti ja pikkuhiljaa, kyllä ne sieltä silti aukeaa.
          Kärsivällisyys on hyve tuossa irroitushommassa. Moninverroin enempi aikaa menee jos katkeaa...
          Jep, ja tähän vielä semmoinen lisäys sille joka hehkunsa itse vaihtaa: Pitkät jatkovarret ovat pahasta! Vaikka käyttäisit lyhyempääkin, on todella tärkeää tukea väännintä siten, ettei se väännä hehkua sivuun, vaan ainoastaan pyörittää. Huono selitys mutta toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan. Pulttikoneilla tuosta ei ongelmaa olekkaan.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎