Eli yritin käydä tuohon sigun E46:een merkkiliikkeessä ohjelmoimassa
ajovaloautomaatiikkaa ja muuta pientä. Useasta yrityksestä huolimatta
tämä huollon kaveri ei saanut yhteyttä CKM-boxiin.
Ja syy oli seuraava:
Auto on alunperin lähtenyt tehtaalta varustettuna GSM-puhelimella ja
HandsFreellä. Jossain vaiheessa joku, ilmeisesti yksi edellisistä omistajista
on katsonut paremmaksi irrottaa nämä laitteet kotikonstein, siten että
paikalleen on jäänyt apukuskin jalkatilaan erillinen kaiutin, pätkä jotain
johtoa, sisäkattoon mikki ja katolle antenni.
No autolle ei ole kuitenkaan kerrottu, että puhelinta ei enää ole ja nyt se
merkkihuollon ohjelmointilaite ei halua ottaa yhteyttä CKM:ään, koska
ei saa testattua tätä puhelimen boxia.
Liikkeessä saivat kyllä auki listan autoon asennetuista varusteista, mutta
sieltäpä ei pystykään poistamaan varusteita vaan ainoastaan lisäämään!
Eli mitäs helvettiä mä nyt teen, kun ikinä ei pysty auton sielunelämää
tutkimaan ja muokkaamaan mitenkään.
Jollain ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Ainut mitä pystyy tekemään on vikakoodien luku.
Ja siellä olikin pakopuolen nokan asentotunnistimessa vikaa.
Paljonkos tommoinen anturi mahtaa maksaa?
Ei onneksi vielä aiheuta mitään käyntihäiriöitä.
ajovaloautomaatiikkaa ja muuta pientä. Useasta yrityksestä huolimatta
tämä huollon kaveri ei saanut yhteyttä CKM-boxiin.
Ja syy oli seuraava:
Auto on alunperin lähtenyt tehtaalta varustettuna GSM-puhelimella ja
HandsFreellä. Jossain vaiheessa joku, ilmeisesti yksi edellisistä omistajista
on katsonut paremmaksi irrottaa nämä laitteet kotikonstein, siten että
paikalleen on jäänyt apukuskin jalkatilaan erillinen kaiutin, pätkä jotain
johtoa, sisäkattoon mikki ja katolle antenni.
No autolle ei ole kuitenkaan kerrottu, että puhelinta ei enää ole ja nyt se
merkkihuollon ohjelmointilaite ei halua ottaa yhteyttä CKM:ään, koska
ei saa testattua tätä puhelimen boxia.
Liikkeessä saivat kyllä auki listan autoon asennetuista varusteista, mutta
sieltäpä ei pystykään poistamaan varusteita vaan ainoastaan lisäämään!
Eli mitäs helvettiä mä nyt teen, kun ikinä ei pysty auton sielunelämää
tutkimaan ja muokkaamaan mitenkään.
Jollain ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Ainut mitä pystyy tekemään on vikakoodien luku.
Ja siellä olikin pakopuolen nokan asentotunnistimessa vikaa.
Paljonkos tommoinen anturi mahtaa maksaa?
Ei onneksi vielä aiheuta mitään käyntihäiriöitä.
Comment