Announcement

Collapse
No announcement yet.

330ci tietoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    330ci tietoa

    Kilometrit sekä tilantarve on vähentynyt ja olis ehkä ajankohtaista vaihtaa toi 530d tourinki johonkin bensa autoon kuten esim 330ci.

    Mutta onkohan mitään järkeä siirtyä kolmossarjaan 5-sarjalaisen jälkeen? Tarjoaako esim. tämä 330ci yhtä hyvää kyytiä kuin 530d? Mikä on tämän kulutus matka/kaupunki ajossa?

    Vai kannattaisko kuitenkin odottaa tuota käyttöveron muutosta vielä? 3.0l bensa kone voi saada aika mahtavan käyttö veron tulevaisuudessa.

    Te jotka ajatte esim 330i 330ci tai 330i tourinkeilla niin kertokaa hieman mitä tuollainen maksaa omistaa vuodessa kuten huollot, kulutus jne. Jotain tietoa löysin kyllä searchilla myös.

    On ainaki pirun siisti korimalli tämä e46Ci. Ja mitä kannattais maksaa hyvästä 330ci m-sport paketilla ja vuosimalli 2000 2001 2002?
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Mauritius View Post
    Kilometrit sekä tilantarve on vähentynyt ja olis ehkä ajankohtaista vaihtaa toi 530d tourinki johonkin bensa autoon kuten esim 330ci.

    Mutta onkohan mitään järkeä siirtyä kolmossarjaan 5-sarjalaisen jälkeen? Tarjoaako esim. tämä 330ci yhtä hyvää kyytiä kuin 530d? Mikä on tämän kulutus matka/kaupunki ajossa?

    Vai kannattaisko kuitenkin odottaa tuota käyttöveron muutosta vielä? 3.0l bensa kone voi saada aika mahtavan käyttö veron tulevaisuudessa.

    Te jotka ajatte esim 330i 330ci tai 330i tourinkeilla niin kertokaa hieman mitä tuollainen maksaa omistaa vuodessa kuten huollot, kulutus jne. Jotain tietoa löysin kyllä searchilla myös.

    On ainaki pirun siisti korimalli tämä e46Ci. Ja mitä kannattais maksaa hyvästä 330ci m-sport paketilla ja vuosimalli 2000 2001 2002?
    2000 vuosimalli menee vielä painon mukaan, niin ei tule paha vero... ei se co2 arvokaan tuolla konella ihan kamala ole.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      #3
      Originally posted by bemu2000 View Post
      2000 vuosimalli menee vielä painon mukaan, niin ei tule paha vero... ei se co2 arvokaan tuolla konella ihan kamala ole.

      Jostain taisin lukea että olis 230g mutta en ole ihan varma.

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        #4
        Originally posted by Mauritius View Post
        Jostain taisin lukea että olis 230g mutta en ole ihan varma.
        Esim. oman 330ia touringin CO-päästö on 235g/km. Eli "Mahtava"-käyttövero/maksu on 2010 alkaen n.210€ nykyisen 120€:n sijaan, joten se lienee murheista pienin.

        Huollot on suht halvat(luulenpa että dieselissä huoltokustannukset on suuremmat) ja kulutus pyöriin 10L/100km molemmin puolin. Maantiellä menee reilulla 7:llä litralla.
        Last edited by Murska; 19-02-2008, 12:01.
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Vuosittaisista huoltokustannuksista en osaa vielä sanoa, koska olen ajanut tällä -02 330Ci:llä nyt 5 kuukautta. Kaiken kaikkiaan mahtava auto. Saksasta se löytyi 2 kk:n hakemisen jälkeen. Samalla rahalla oisin saanu Suomesta 200 tkm ajetun 00-01 -mallisen, vääränvärisen, tavallisilla kangaspenkeillä manuaalisäädöin, vakiovanteilla, tavallisella ratilla, jne jne. Eli ns. hinnat alkaen -mallin. Löytyi sitten tuo allekirjoituksen linkistä löytyvä auto, joka on juuri sellainen kun haluttiin vaimon kanssa. Puhelimessa hoidin itse kaupat ja sain tingittyäkin unohtuneella lukiosaksalla .

          Tähän asti autoon on pitänyt vaihtaa huohotusjärjestelmä kylmien ilmastojen malliksi (kaiken varalta), etualatukivarsien takapuslat, toinen raidetanko, takaiskarien yläpäät ja xenon-valojen automaattisen tasonsäädön anturi etuakselille. Noihin meni joku 600 €. Seuraava huolto (öljyhuolto) näkyy tulevan 13 tkm päästä (autolla ajettu nyt 94 tkm). Lisäksi autossa on tyyppivika, eli öljyntason anturi on rikki. Vaihtuu seuraavassa öljynvaihdossa. Pitkät huoltovälithän näissä on.

          En osais parempaakaan kyytiä vaatia, kun tämä auto antaa. Alustasta johtuen (KW Var 2) on hieman kova välillä kaupungissa mukulakivitiellä, mutta maantiellä aivan mahtava. Sporttinahkapenkeissä viihtyy ja sporttiratista on mukava ohjastella. Tehoa riittää varmasti normaaliautoiluun ja vähän enemmänkin. Kulutus on maantiellä vakionopeussäätimellä 90-100 km/h ajellessa ja välillä ohitellen alle 8 litraa. Jos ajelee kulutuksesta välittämättä mutta kuitenkin niin, ettei kortti lähde niin pääsee vielä alle 11 litralla yhdistettyä kulutusta. Moottorin luonne on minusta aivan mahtava. Helppo ajaa kapungissa ja maantiellä. Repiä ja huudattaa ei tartte normaaliajossa koskaan ja tarvittaessa nopeuden lisäykset sujuu puolikaasulla huomaamatta ja meinaa karata liian paljon laittoman puolelle, jos ei oo tarkkana. Nöyrä vääntö koko kierrosalueella. Vaimo oli ensin sitä mieltä, että ei me tartteta 3-litran konetta mutta jo kuukauden ajo jälkeen totesi, että aivan oikea valinta. Suosittelen.

          Onhan tuo E46 hieman äänekäämpi (varmaan osaksi meidän auton alustasta ja kesärengastuksesta johtuen) kuin esim. isän -02 E39 mutta mulle se melutaso ei oo auton valinnassa kriteeri nro 1, eikä ees vielä 2 tai 3. Eihän tuo silti mikään mölykaappi oo. Entinen auto oli E36 coupe ja ero on hiljaisuudessa E46:sen hyväksi huomattava. Tämä vain sillä, että varmasti E39:n hiljaisuuteen tottunut vierastaa hiemankin kovempaa äänitasoa, jos äänelle on allerginen.
          E61 525d LCI

          Comment

          • Mauritius
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 327
            • KRS

            #6
            [QUOTE=Murska;1155724]Esim. oman 330ia touringin CO-päästö on 235g/km. Eli "Mahtava"-käyttövero/maksu on 2010 alkaen n.210€ nykyisen 120€:n sijaan, joten se lienee murheista pienin.

            Tuohan ei kuulosta ollenkaan pahalta. Mutta miten tulee käymään diesel käyttöverolle? Jos sitä lasketaan sitte reilusti niin silloin kannattais taas ajaa dieselillä. Tietysti vaikeeta spekuloida näin etukäteen.

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              #7
              Originally posted by Ha2 View Post
              Vuosittaisista huoltokustannuksista en osaa vielä sanoa, koska olen ajanut tällä -02 330Ci:llä nyt 5 kuukautta. Kaiken kaikkiaan mahtava auto. Saksasta se löytyi 2 kk:n hakemisen jälkeen. Samalla rahalla oisin saanu Suomesta 200 tkm ajetun 00-01 -mallisen, vääränvärisen, tavallisilla kangaspenkeillä manuaalisäädöin, vakiovanteilla, tavallisella ratilla, jne jne. Eli ns. hinnat alkaen -mallin. Löytyi sitten tuo allekirjoituksen linkistä löytyvä auto, joka on juuri sellainen kun haluttiin vaimon kanssa. Puhelimessa hoidin itse kaupat ja sain tingittyäkin unohtuneella lukiosaksalla .

              Tähän asti autoon on pitänyt vaihtaa huohotusjärjestelmä kylmien ilmastojen malliksi (kaiken varalta), etualatukivarsien takapuslat, toinen raidetanko, takaiskarien yläpäät ja xenon-valojen automaattisen tasonsäädön anturi etuakselille. Noihin meni joku 600 €. Seuraava huolto (öljyhuolto) näkyy tulevan 13 tkm päästä (autolla ajettu nyt 94 tkm). Lisäksi autossa on tyyppivika, eli öljyntason anturi on rikki. Vaihtuu seuraavassa öljynvaihdossa. Pitkät huoltovälithän näissä on.

              En osais parempaakaan kyytiä vaatia, kun tämä auto antaa. Alustasta johtuen (KW Var 2) on hieman kova välillä kaupungissa mukulakivitiellä, mutta maantiellä aivan mahtava. Sporttinahkapenkeissä viihtyy ja sporttiratista on mukava ohjastella. Tehoa riittää varmasti normaaliautoiluun ja vähän enemmänkin. Kulutus on maantiellä vakionopeussäätimellä 90-100 km/h ajellessa ja välillä ohitellen alle 8 litraa. Jos ajelee kulutuksesta välittämättä mutta kuitenkin niin, ettei kortti lähde niin pääsee vielä alle 11 litralla yhdistettyä kulutusta. Moottorin luonne on minusta aivan mahtava. Helppo ajaa kapungissa ja maantiellä. Repiä ja huudattaa ei tartte normaaliajossa koskaan ja tarvittaessa nopeuden lisäykset sujuu puolikaasulla huomaamatta ja meinaa karata liian paljon laittoman puolelle, jos ei oo tarkkana. Nöyrä vääntö koko kierrosalueella. Vaimo oli ensin sitä mieltä, että ei me tartteta 3-litran konetta mutta jo kuukauden ajo jälkeen totesi, että aivan oikea valinta. Suosittelen.

              Onhan tuo E46 hieman äänekäämpi (varmaan osaksi meidän auton alustasta ja kesärengastuksesta johtuen) kuin esim. isän -02 E39 mutta mulle se melutaso ei oo auton valinnassa kriteeri nro 1, eikä ees vielä 2 tai 3. Eihän tuo silti mikään mölykaappi oo. Entinen auto oli E36 coupe ja ero on hiljaisuudessa E46:sen hyväksi huomattava. Tämä vain sillä, että varmasti E39:n hiljaisuuteen tottunut vierastaa hiemankin kovempaa äänitasoa, jos äänelle on allerginen.
              Kyllä autossa saa vähän ääntä olla ja varsinki jos on kutosen moottoriäänet. Ja e39 diesel ei nyt niin hiljainen olekkaan.

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Näin on. Ja M54B30 laulaa sen verran kauniisti, että sen pitääkin välillä kuulua. Varsinkin kun siinä on Eisenmannin cat-back -putkisto jatkona
                E61 525d LCI

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Siis kyllä ainakin 330ci päästöt ovat 218g/km, joten eivät todellakaan pahat. Itellä on ollut alla 330ci noin kuukauden päivät ja tyytyväinen olen ollut. Lämpeää nopeasti ja verrattuna e36 325:een, niin auto tuntuu raketilta. Itse vaihdatin heti kaikki mahdolliset nesteet ja termarin.. noihin meni n. 400e yhteensä. Seuraava huolto olikin sitten 24tkm päässä. Liekkö kuitenkin moottorin öljyt kannattaa vaihtaa aiemmin? Vesemmalla on koiranluu väljänä mutta muuten on toiminut auto ongelmitta.

                  -Mika K
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Mauritius
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 327
                    • KRS

                    #10
                    Onko tässä autossa aito m-paketti vai ovatkohan jotain lasikuitu puskureita kun lukee m3-look? http://www.nettiauto.com ja ID 1634483

                    Onko muuten hinta kohdallaan? Tuntuu aika kalliilta kun on vm 2001 ja ei facelift malli. Muuten ihan siisti 330ci. Onko joku ostanu autoa tuolta?

                    Comment

                    • tac
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 154

                      #11
                      Originally posted by Mauritius View Post
                      Onko tässä autossa aito m-paketti vai ovatkohan jotain lasikuitu puskureita kun lukee m3-look? http://www.nettiauto.com ja ID 1634483

                      Onko muuten hinta kohdallaan? Tuntuu aika kalliilta kun on vm 2001 ja ei facelift malli. Muuten ihan siisti 330ci. Onko joku ostanu autoa tuolta?
                      Aidosta paketista en tiedä, mutta mielestäni hinta on aika kova. Maksoin omasta 116tkm ajetusta vm 2003 coupesta puolitoista vuotta sitten noin kolme kymppiä.
                      Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #12
                        lainaan hieman threadia, kun on ollut puhetta näistä käyttöveromaksuista, eli minkä verran nousee 540i manual sedan 1994 käyttövero?
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎