Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -00 savuaa ja nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magelitos
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 31

    e46 320d -00 savuaa ja nykii

    Onpahan kumma vika kun savua tulee kuin volvoista 80- luvulla ja nykii esim. 5- vaihteella vakionop. säädin 100 kmh lukittuna niin että pomppaa koko systeemi päältä pois. Kun ottaa massamittarin liittimen irti niin ei nyki eikä savuta enää mut ei vedäkään.
    Massamittari on vaihdettu ja lisäksi kokeiltu samanlaisesta autosta siinä toimivaa mysteeriä.. :(b)
    Eli mistä vois lähteä vyyhteä purkamaan?

    Ja perinteiset "käytä pajalla" neuvot voi jättää lähettämättä..
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Re: e46 320d -00 savuaa ja nykii

    Originally posted by magelitos
    Onpahan kumma vika kun savua tulee kuin volvoista 80- luvulla ja nykii esim. 5- vaihteella vakionop. säädin 100 kmh lukittuna niin että pomppaa koko systeemi päältä pois. Kun ottaa massamittarin liittimen irti niin ei nyki eikä savuta enää mut ei vedäkään.
    Massamittari on vaihdettu ja lisäksi kokeiltu samanlaisesta autosta siinä toimivaa mysteeriä.. :(b)
    Eli mistä vois lähteä vyyhteä purkamaan?

    Ja perinteiset "käytä pajalla" neuvot voi jättää lähettämättä..
    Joudut kyllä käyttämään autoasi pajalla ja vikana on mitä ilmeisimmin ilmamassamittari....et voi testata toimivaa mittaria toisesta autosta koska täytyy koodata autoon sopivaksi uusi osa ja tätähän ei voi tehdä kotitallissa jos ei omista bmw testeriä.......Tai luin tekstisi tarkemmin eli oletko jo vaihtanut uuden massa mittarin????

    Myös neulaventtiilin tunnistin vikoja ollut noissa moottoreissa ja sillon on kyllä veto poissa.....Ja savuttaakkin se sillon voi??

    Comment

    • magelitos
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 31

      #3
      Näinköhän

      Vaihdoin massamittarin uuteen.
      Vaihdoin edelliseen -98 malliseen autoon saman osan ja alkoi toimia
      ohjelmoimatta niinkuin ajatus. Käsittääkseni on sama moottori molemmissa.
      Lueskelin aikaisempia postauksia ja niissä kyllä mainittiin tuosta ohjelmoinnista. Onkohan kyse siitä onko vika kirjautunut vikamuistiin?

      Ehkäpä käytänkin pajalla vielä :oops:

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Paljonko on muuten ajettu autollasi ?

        Comment

        • JuhaK
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 221
          • Etelä-Suomi

          #5
          Joskus oli samanlaista ongelmaa yhden toisen automerkin kanssa (luetaan Opel) Elikkäs veto pois isoissa nopeuksissa ja aikamoinen savutus. Silloin ottivat Dieselpajassa pakokaasujen kierrätyksen pois käytöstä ja nyt on toiminu moitteetta jo pitkiä aikoja. Kone on siinä kyllä vanhaa tekniikkaa oleva 1.7 D elikkäs paljon alkeellisempi kuin Tuo sinun pata...mutta siitä päästään asiaan eli eikös se EGR venttiili jotenkin ohjaile sitä pakokaasun kierrätystä? Olisko siinä vika... :?:
          850--voimaa kuin Veturissa

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #6
            Originally posted by JuhaK
            ...silloin ottivat Dieselpajassa pakokaasujen kierrätyksen pois käytöstä ja nyt on toiminu moitteetta jo pitkiä aikoja...
            Sen tukkiminen ei oo kova juttu, sokea lätkä ennen venttiiliä ja vola!!! Sen paikantaa siitä MAF vierestä... siitä oli juttuu http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=22553 muistaakseni sivulla 3 tai jotain. Punanen bemurin kuva nokkapelti auki... :shock:

            T:TINTTI
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • magelitos
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 31

              #7
              Täytyypä kokeilla noilla ohjeilla, jos pääsis tuosta kiusallisesta vaívasta eroon.
              Blokkaan nyt ainakin tuon egr-mysteerin.
              Keimolle: Tauluun tuli just 60 tkm

              Comment

              • joskami
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 31
                • jkl

                #8
                vm. 01 136hp E46:sessa on erilainen massamittari, mittari pitää käydä koodaamassa. Käsiittäkseni siitä vanhemmat mittarit voi vaihtaa suoraan.

                Comment

                • Joppe
                  Newbiemmer
                  • May 2003
                  • 28
                  • Raisio

                  #9
                  Mulla on 320dT -00, Volvolta mittari ja koodattiin pajalla. Mekaanikon mukaan MAFfin anturin irroittamisen pitäisi viedä moottori vara-arvoille, eli pitäisi toimia normaalisti kohonneella kulutuksella tosin. Vaihda uusi mittari tilalle, Volvon varaosanumero 8670263 65e, ohjelmointi 40e. (Kiitokset Tintille). BMWn varasosahinta 400e, kuulemma tämä uudempi ja kalliimpi anturi kestää paremmin.
                  F31 320i Xdrive -13

                  ex-bmw
                  E30 316i T -90
                  E36 316i -92
                  E46 316i -00
                  E46 320d touring -00
                  E87 120dA -05
                  Mini Cooper -03
                  E91 320dAT -06

                  Comment

                  • magelitos
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 31

                    #10
                    Mittari vaihdettu, käytän letkuissa kunhan ehdin.. Ehkä ensi viikolla.. Niin ja egr:n blokkasin alumiini lätkällä eilen illalla.

                    Comment

                    • magelitos
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 31

                      #11
                      Nyt on auto käytetty pajalla ja sieltähän löytyi selvä vika savutukseen. Turbolta egr:lle lähtevä letku oli juuresta murtunut. Paikkasin sen Ilmastointiteipillä ja vot! Vetää kuin suomenhevonen! Tuli ehjä letku kuitenkin tilattua ja laitan sen ensi viikolla paikoilleen.

                      Löytyi sieltä jarrutehostimen vierestä kannen alta myös PCI Motorsportin ruiskunohjaushässäkkä.. Otin sen pois nii loppui se letkun paikkauksen jälkeenkin, tosin vähäisempänä, jatkunut savutus kokonaan :lol:

                      Mikä lie siinä vikana, vois tutkia jos löytyis asennusohje tuolle systeemille. Ilmoitelkaapa jos jollakulla on moinen systeemi kunnossa. Ihmetyttää kun ko. tuotteesta nimenomaan mainostetaan että ei lisää savutusta.. Ja auto on 320d -00

                      Comment

                      • Ikuinen aloittelija
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 336
                        • maa

                        #12
                        Uudempi MAF?

                        Mikäs on sen kestävämmän MAF:n varaosanumero? Misää vaiheessa tuota rakennetta on parannettu?
                        G30 520d Xdrive Sport -18
                        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                        Comment

                        • magelitos
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 31

                          #13
                          Se kestävempi maf on joku Pierburg mutta itse tilasin sen volvon mittarin biliasta. Löytyy varmaan haulla.. se pierburkki

                          Comment

                          • Ikuinen aloittelija
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 336
                            • maa

                            #14
                            Eli siis

                            Siis ovat siirtyneet jossain vaiheessa myös käyttämään tuota Pierburgia. Hyvä tieto. Täytyy tarkistaa tuosta -03:sta.
                            G30 520d Xdrive Sport -18
                            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                            Comment

                            • Ikuinen aloittelija
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 336
                              • maa

                              #15
                              Bosch

                              Jaa näyttääkin olevan edelleen Bosch:n tekeleitä. Bosch:n Varaosanumerolla 0 928 400 527 löytyy 2003:een käyvä osa.
                              Eli samaa osaa käytetään tuon mukaan edelleen ,kun -98:ssa on myös"0 928 400 527".
                              No voi hanuri. Tietää lisää harmeja.... :(

                              Täältä on näppärä hakea varaosia, jos sattuu olemaan Bosch:n tekeleitä: http://ecat-online.bosch.de/toc
                              G30 520d Xdrive Sport -18
                              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎