Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuka myy ja asentaa budjettialustasarjan pk-seudulla E46 compactiin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMe46
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 11

Kuka myy ja asentaa budjettialustasarjan pk-seudulla E46 compactiin?

Tervehdys,

tuli ängettyä 2003:seen Compactiin 17" vanteet 205/40 kumeilla. Traktrorilook on siis taattu.

Autoa pitäisi hieman siis madaltaa. Tarkoitus vaihdattaa madallusjousten lisäksi myös ainakin takaiskarit (varmaan etuiskaritkin sitten samalla), jotka 105tkm ajon jälkeen jo vähän hengittelevät.

Osaatteko antaa vinkkejä että mikä taho myy ja asentaa edullisimmin PK-seudulla...helsinki, espoo,vantaa. Haussa siis todelliset budjettiluokan tuotteet hintaa 200-400. Olen noita Supersportteja yms. löytänyt tuohon hintaan, mutta helpointa olisi jos täältä päin löytyisi joku joka myy ja asentaa noita "budjettivietereitä".

Suosituksia?
  • BME316
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 446

En tiedä missä myydään budjettiluokan alustoja, mutta ainakin Supersport on varteenotettava budjettiluokan sarja. Jos tekee mieli satsata hiukan parempaan niin parisataa lisää niin saa jo H&R Cup Kitin. Itse tilasin sarjan vain ~28e kuluilla Fahrwerkebilliger puljusta saksasta. Sarja tuli puolessatoista viikossa siitä kun rahat siirsin normaalilla EU tilisiirrolla heidän tililleen.

Ja ainakin täälläpäin AD korjaamoilla on kiinteä hinta McPherson iskunvaimentimien vaihdolle, 35e/kpl. Eiköhän jouset mene samalla hinnalla.

Comment

• Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 688

Originally posted by JMe46 View Post
      Tervehdys,

tuli ängettyä 2003:seen Compactiin 17" vanteet 205/40 kumeilla. Traktrorilook on siis taattu.

Autoa pitäisi hieman siis madaltaa. Tarkoitus vaihdattaa madallusjousten lisäksi myös ainakin takaiskarit (varmaan etuiskaritkin sitten samalla), jotka 105tkm ajon jälkeen jo vähän hengittelevät.

Osaatteko antaa vinkkejä että mikä taho myy ja asentaa edullisimmin PK-seudulla...helsinki, espoo,vantaa. Haussa siis todelliset budjettiluokan tuotteet hintaa 200-400. Olen noita Supersportteja yms. löytänyt tuohon hintaan, mutta helpointa olisi jos täältä päin löytyisi joku joka myy ja asentaa noita "budjettivietereitä".

Suosituksia?
      FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive

Tilaa tuolta h&r setti, ehkä hiukan yli 400e mutta käsittääkseni laatu pitäisi olla hyvä. Ainakin e36: ssä 60/40 sarjallakin normaali ajomukavuus on hyvä. Ei ole pinta kova.

Asennuksen osaa varmasti tehdä mikä tahansa asentamo.

Ennen kuin asentaa mitään sarjaa kannattaa perehtyä camber säädön riittävyyteen / lisäys mahdollisuuksiin jotta pyöränkulmat saa kohdalleen madalluksen jälkeenkin. Tästä en tiedä mitään e46 compactissa muuta ehkä joku muu tietää?

Comment

• Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

Oon jo toiseen topikkiin kirjoittanutkin tästä compactin madalluksesta. Jos tykkäät käyttää autoasi autopesukoneessa niin 30/15mm on jo aika maksimi madallus. Itse en pääse yhteenkä pesukoneeseen sisälle, missä on semmoinen kuljetuskisko. Ottaa apurungon alla oleva vahvikelevy kiinni kiskoon ja meno tyssää siihen.

Comment

• koikkis
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 11

Compactin alusta

Juurikin möin vanhan compactini pois ja ehdin kokeilemaan pariakin alustaa siinä:

Budjettialusta Compactiin on vähän kyseenalainen juttu, sillä tämä auto tuntuu haluavan ehdottomasti hyvät jouset alle. Kokeilin FK-jousilla ja siitä ei tullut mitään, auto vajosi koko ajan, eikä perä kantanut kuormaa.

Sitten H&R:n jouset alle ja sen jälkeen rupesi homma toimimaan. Nuo H&R hoiti mulle Varaosavarasto. Mielestäni hinta oli kohdallaan ja palvelu kanssa. Tuntuivat tietävän alustoista ja tuntevan myös Bemarit.

Comment

• JMe46
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 11

Originally posted by Juppe View Post
            Oon jo toiseen topikkiin kirjoittanutkin tästä compactin madalluksesta. Jos tykkäät käyttää autoasi autopesukoneessa niin 30/15mm on jo aika maksimi madallus. Itse en pääse yhteenkä pesukoneeseen sisälle, missä on semmoinen kuljetuskisko. Ottaa apurungon alla oleva vahvikelevy kiinni kiskoon ja meno tyssää siihen.

Kiitos vinkeistä. Juu olisihan se mukava päästä autopesuunkin. Ehkäpä saisin autosta fiksumman näköisen, jos löisin 205/50 renkaat (2cm korkeampi profiili kuin nyt) ja laittaisin vaikka 30/15 madalluksen. Renkaan ja kaaren väli pienenisi yhteensä 5cm (edessä) ja se jo vähän häivyttäisi traktorilookkia.

Miten muuten katsastuksessa suhtautuvat autosi madallukseen? Eikö 8cm pidä jäädä joka paikasta tilaa tien pintaan, vai olenko väärässä? Ilmeisesti ei jää, jos jää loukkuun pesuhallin kiskoihin.

Comment

• JMe46
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 11

Soittelin muutamiin liikkeisiin ja kyselin alustasarjoja. Edukkaimmaksi tulisi Weitecin 35/35 satsi 450 hintaan. Sis. iskarit ja jouset.

Toinen vaihtoehto oli GTS, jonka satsi tulisi maksamaan n. 500.

Onko noista kokemuksia?

Ajo-ominaisuuksien vaatimukset on lähinnä että ei häviä 105tkm ajetuille alkuperäisiskareille ja jousille.

Comment

• Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

Paa sinne uudet vakio iskarit (jos sulla on isot tolpat) ja niiden kaveriks h&r jouset. Toimii aika mukavasti. Vain M-alusta olis parempi. Varianteista ei oo kokemuksia bemarissa, mutta R32 golfissa toimi kyllä hienosti. Se ei sit oo kyllä enää budjettiratkaisu

Edit:
                Kyllä se korkeuden puolesta edelleen täyttää lainkirjaimen, mutta ne saakelin ohjurit on niissä pesukoneissa niin korkeet että niihin jää kii. Onneks mulla on se jäykistelevy joka on ottanut hittiä ja näin ollen pohja on säästynyt kosketuksilta.

Comment

• JMe46
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 11

Kävin laitattamassa eilen 225/45/17 renkaat alle ja lookki muuttui aika totaalisesti. Niin no olihan nuo 205/40/17 tarkoitettukin ihan johonkin muuhun autoon

Enää ei auto niin paljoa madallusta huuda, mutta kyllä sitä aavistuksen voisi tonttiin päin lyödä.

Täytyypä ottaa selvää mitä nuo alkuperäis (tai korvaavat) iskarit kustantaa.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎