Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318 coupe ja letku irti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheKnight
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 538
    • Tuusula

    E46 318 coupe ja letku irti!

    Kertoisiko joku, että mikä putki minulla on irti. Mihinkään sillä ei tässä ollut vaikutusta. Ei syty mikään varoitusvalo, ei ole nestettä valunu. Hassu ääni vaan kuuluu siitä reiästä. Kuvissa on se putken toisen pään kiinnityskohta, josta se oli irti ja viimeisessä kuvassa ympyröity sen molemmat päät ja kohta, missä se kulkee. Nyt se on kivalla teippipatentilla kiinni, mutta ei uskalla oikein ajaa. Olen kiitollinen jos joku tietävä kertoo! Kiitos jo etukäteen.
    Last edited by TheKnight; 02-12-2010, 15:00.
    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

    Oma Connection
    Kaide Motorsport
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3562
    • Nla

    #2
    sanotaan nyt viellä sen verran että tuo ekan kuvan mihin letku tulee kiinni oli ikäänkuin sulanut. Ja autosta kuulio sellaine nääni kun se yrittäisi imaista jotain mutta ei onnistu

    katos nappasit kuvan just kun meitsin käsi siellä sorkkimässä
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #3
      Eikös toi oo noita katalysaattorin hapettimen osia.. Tuskimpa vaikuttaa mihinkään ajossa..
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • sp-motorsport
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 1
        • masku

        #4
        Originally posted by TheKnight View Post
        Kertoisiko joku, että mikä putki minulla on irti. Mihinkään sillä ei tässä ollut vaikutusta. Ei syty mikään varoitusvalo, ei ole nestettä valunu. Hassu ääni vaan kuuluu siitä reiästä. Kuvissa on se putken toisen pään kiinnityskohta, josta se oli irti ja viimeisessä kuvassa ympyröity sen molemmat päät ja kohta, missä se kulkee. Nyt se on kivalla teippipatentilla kiinni, mutta ei uskalla oikein ajaa. Olen kiitollinen jos joku tietävä kertoo! Kiitos jo etukäteen.
        näyttäis siltä että se on toisioilmapuhallin, eli sen tarkoitus on puhaltaa ylimääräistä happea pakoputkistoon tarkoituksenaan saada polttoprosessissa jäänyt palamatonbensa poltettua paremmin katalysaattorissa. eli se kuuluu sarjaan turhanpäiväiset saasteenestojärjestelmät eli aika turha laite, mutta se pää tarttis tukkia kunnolla ettei tuu päästötesteissä liikaa jäännöshappea. en tiedä onko sulla tullu siihen venttiiliin joku vika koska se pää oli niinkuin sulanut? tai puhallin ei enää toimi sekin on mahdollisuus. en ole itse koskaan tutustunut kyseiseen laitteeseen koska itellä ei ole ollut yhtään bemaria missä olisi kyseinen laite ollut, vaikka noita bemareita on jokunen liuta ollut, mutta tiedän että moista laitetta bmw on käyttänyt ja tiedän toiminta periaatteen aika hyvin.

        Comment

        • TheKnight
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 538
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by sp-motorsport View Post
          näyttäis siltä että se on toisioilmapuhallin, eli sen tarkoitus on puhaltaa ylimääräistä happea pakoputkistoon tarkoituksenaan saada polttoprosessissa jäänyt palamatonbensa poltettua paremmin katalysaattorissa. eli se kuuluu sarjaan turhanpäiväiset saasteenestojärjestelmät eli aika turha laite, mutta se pää tarttis tukkia kunnolla ettei tuu päästötesteissä liikaa jäännöshappea. en tiedä onko sulla tullu siihen venttiiliin joku vika koska se pää oli niinkuin sulanut? tai puhallin ei enää toimi sekin on mahdollisuus. en ole itse koskaan tutustunut kyseiseen laitteeseen koska itellä ei ole ollut yhtään bemaria missä olisi kyseinen laite ollut, vaikka noita bemareita on jokunen liuta ollut, mutta tiedän että moista laitetta bmw on käyttänyt ja tiedän toiminta periaatteen aika hyvin.
          Selvä homma. Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Teippailin tuota systeemiä eilen, eli kylmän viileästi teippipatentilla putki kiinni. Pitänee mennä kumminkin huoltoon maanantaina selvittää, että miks se on sulanut. Mutta muuten ajossa ei tunnu mitään kummallista. Tuo putken irtoaminen vaan aiheutti pienen lisä-äänen. Kirjoitan tänne, kunhan homma selviää. Jos siitä jollekin olisi myöhemmin jotain hyötyä.
          Timo Puustinen, Tuusula, Finland
          -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
          -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

          Oma Connection
          Kaide Motorsport

          Comment

          • TheKnight
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 538
            • Tuusula

            #6
            Noniin. Piti tilata sitten siihen kokonaan uusi putki. Ei pelkät kiinnikkeet riittäneet. Moiselle tuli hintaan muikeat 26€ airportin Metroautossa.
            Timo Puustinen, Tuusula, Finland
            -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
            -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

            Oma Connection
            Kaide Motorsport

            Comment

            • TheKnight
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 538
              • Tuusula

              #7
              Ja tänään löin uuden putken kiinni siinä Metroauton parkkipaikalla. Sen verran oli simppelit pikakiinnikkeet tehty putken päihin. Kiittäkäämme taas saksalaista insinööriosaamista.
              Timo Puustinen, Tuusula, Finland
              -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
              -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

              Oma Connection
              Kaide Motorsport

              Comment

              • TheKnight
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 538
                • Tuusula

                #8
                Eipähän se sitten sulamatta ollut. Eli pitänee alkaa selvittää, että missä se vika nyt on. Spiddun mainitsema pumppaamisen ääni sieltä alkaa heti kuulua, kun se reikä on tukittu. Kokeilen sitä niin, että korjasin kylmän viileästi jesarilla sen putken alkaneen sulamisen ja pidin irti kun käynnistin. Heti kun sen laittoi kiinni, alkoi sellanen pumppaamisen ääni jostain kuulumaan ja loppui samantien kun otti putken irti. Voisiko olla tukos sitten jossain?
                Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                Oma Connection
                Kaide Motorsport

                Comment

                • dsl Bimmer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 358

                  #9
                  Ihan kuin tonne letkuun olisi päässyt kuumia pakokaasuja, jotka olisivat sulattaneet muoviosia. Kylmänä ilmapumppu puhaltaa suoraan pakosarjaan lisäilmaa ja sitä kautta katalysaattorille "reagointi happea" muutaman minutin ajan. Lisäilma lämmittää katalysattorin nopeasti ja vasta lämpöisenä katalysaattori alkaa puhdistaa savukaasuja. Normaali ajossa ilmapumppu ei enää ole päällä eikä siten puhalla lisäilmaa. Sienen muotoinen venttiili estää pakokaasujen takaisinkulkeutumisen lisäilmapumpulle ja sen pikku ilmanputsarille (ennenkaikkea mootorin ollessa kuormitettuna). Jos sienen muotoinen venttiili ei sulkeudu kunnolla, niin kuumia pakokaasuja pääsee pumpulle asti. Eli venttiili voisi vuotaa. Ps. Multa löytyy ylimääräinen venttiili.

                  Comment

                  • TheKnight
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 538
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by dsl Bimmer View Post
                    Ihan kuin tonne letkuun olisi päässyt kuumia pakokaasuja, jotka olisivat sulattaneet muoviosia. Kylmänä ilmapumppu puhaltaa suoraan pakosarjaan lisäilmaa ja sitä kautta katalysaattorille "reagointi happea" muutaman minutin ajan. Lisäilma lämmittää katalysattorin nopeasti ja vasta lämpöisenä katalysaattori alkaa puhdistaa savukaasuja. Normaali ajossa ilmapumppu ei enää ole päällä eikä siten puhalla lisäilmaa. Sienen muotoinen venttiili estää pakokaasujen takaisinkulkeutumisen lisäilmapumpulle ja sen pikku ilmanputsarille (ennenkaikkea mootorin ollessa kuormitettuna). Jos sienen muotoinen venttiili ei sulkeudu kunnolla, niin kuumia pakokaasuja pääsee pumpulle asti. Eli venttiili voisi vuotaa. Ps. Multa löytyy ylimääräinen venttiili.
                    Tosi hieno homma! Käytän vielä varmuuden vuoksi liikkeessä sitä, että tulee varmistus. Ei noiden uusien autojen ympäristönsuojelujärjestelmät ole kovin tuttuja. Otan yhteyttä jos tarvitsee. Mutta tuon analyysin ja vian perusteella se ongelma on todennäköisesti siinä venttiilissä. Kiitoksia vielä!
                    Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                    -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                    -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                    Oma Connection
                    Kaide Motorsport

                    Comment

                    • Tume3
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 141
                      • Iisalmi

                      #11
                      Kertokaas mikä mahtaa olla vikana kun tuo ilmapumppu pyörii melkein jatkuvasti. Onko siellä mahdollisesti jotain vuotoa, letkut ainakin päällisin puolin kunnossa. Yleensähän se pyörii kun kone kylmä mutta nyt tuossa se pyörii lämpimänäkin aina silloin tällöin.
                      Muuten auton käymiseen ei ole ollut vaikutusta eli auto toimii aivan normaalisti ja mikään merkkivalokaan ei ole syttynyt.

                      Autona E46 316i.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎