Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pfizer
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 6
    • Oulu

    E46 tehot hukassa

    Takanani on 266 tuhatta ilosta kilometriä vakiomallisella 320D:llä vm 2000.
    Viime aikoina olen huomannut että kiihdyttäminen maantienopeuteen on todella tahmeaa, vasta kun kierrokset nousevat tuonne 3300 tuntumaan alkaa tapahtua. Olen vaihtanut ilmamassamittarin ja ilmasuodattimen (oli todella likainen) mutta ilman parannusta asiaan.
    Ei kai vaan turboahdin mokoma ole sanomassa sopimusta irti? Onko kellään kokemusta moisesta / neuvoja?
  • vaviah
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 632
    • Turku

    #2
    Onhan tästä ollut jonkin verran juttua, alla linkki uusimpaan keskusteluun:


    Vikoja on siis mahdollisesti monia. Itsellä kanssa hiukan meno tahmeaa silloin kun tarvittaisiin maksimaalista vääntöä - en tiedä onko ominaisuus vai vika. En olisi huomannut tuota autoa ostaessa - sen verran lievää on. Tuntuu oikeastaan 2100 - 2900 kierroksilla vaihteilla 3-5 eniten kaasu pohjassa. Vaihdoin kanssa ilmansuodattimen, joka oli aivan käsittämättömän likainen. Ei auttanut. Seuraavaksi täytyy koittaa lenkkiä ilmamassamittarin johto irti. Sitten on vielä nuo turbon siivekkeet ja ahtopaineanturi, jotka suht helposti testattavissa.
    X1 18d sDrive -18
    320i GT xDrive -13
    i3 BEV -13
    X1 18dA xDrive -16
    X5 3.0iA -00
    320d Touring -00
    528iA Touring -97
    325 CiA -93
    316i -94
    316 -88

    Comment

    • Pfizer
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 6
      • Oulu

      #3
      Missä muuten sijaitsee tuo ahtopaineanturi? Voisin itsekin kokeilla sen johdon irrottamista, josko vika olis siellä.

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #4
        Juu eli auto kävi tänään penkissä ja pikkaisen olisi tehoja hukassa. 188hv 5724rpm ja vääntöä about 260nm 4500rpm. Vikakoodeista ei löytynyt mitään poikkeavaa, tulpat vaihdettu n.2000km sitten NGK Platinat, IMM vaihdettu myös, eli näistä tuskin johtuu tehottomuus. Pieni imuvuoto on jossain, sen kuulee todella hyvin hyttiin asti kun liikkeelle lähtee kun kaasua polkasee niin huokasee aika kivasti, tiedä sitten vaikuttaako tehoihin? Käy hyvin vähän rikkaalla tyhjäkäyntiä lambdan arvon mukaan mutta silti päästöistä läpi. Kierroksilla HC 52, lambda 0,997 ja joutokäynnillä HC 8. Kylmänä tyhjäkäynti hieman "täristää" ja n.30sek ajan kuuluu koneesta mystinen säksätys.

        Edit: Pientä nykimistä aina välillä kun lähtee esim 4.vaihteella ja 60km/h ja painaa kaasun pohjaan.

        Olisko ideoita mistä aloittaa tehojen etsintä/mitä kannattaisi vaihtaa?

        Autona E46 328i

        Last edited by Bouma; 10-10-2009, 17:42.
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #5
          Originally posted by Bouma View Post
          Juu eli auto kävi tänään penkissä ja pikkaisen olisi tehoja hukassa. 188hv 5724rpm ja vääntöä about 260nm 4500rpm. Vikakoodeista ei löytynyt mitään poikkeavaa, tulpat vaihdettu n.2000km sitten NGK Platinat, IMM vaihdettu myös, eli näistä tuskin johtuu tehottomuus. Pieni imuvuoto on jossain, sen kuulee todella hyvin hyttiin asti kun liikkeelle lähtee kun kaasua polkasee niin huokasee aika kivasti, tiedä sitten vaikuttaako tehoihin? Käy hyvin vähän rikkaalla tyhjäkäyntiä lambdan arvon mukaan mutta silti päästöistä läpi. Kierroksilla HC 52, lambda 0,997 ja joutokäynnillä HC 8. Kylmänä tyhjäkäynti hieman "täristää" ja n.30sek ajan kuuluu koneesta mystinen säksätys.

          Edit: Pientä nykimistä aina välillä kun lähtee esim 4.vaihteella ja 60km/h ja painaa kaasun pohjaan.

          Olisko ideoita mistä aloittaa tehojen etsintä/mitä kannattaisi vaihtaa?

          Autona E46 328i

          Ei kai tuosta nyt vielä huolestua kannata, ei se todellinen teho välttämättä edes uutena ole sitä mitä tehdas ilmoittaa ja noin pienet erot voi tosiaan johtua jo ihan penkistä/ penkityksestä.
          Sun autostahan ei otettu kierrosluku tietoa puolalta vaan se katsottiin kierroslukumittarilta, joten jos kiekkamittari heittää esim 100rpm niin myös tulos heittää jonkin verran...

          Edit: Noita m50/m52 kansia käsissäni pyöritelleenä uskallan sanoa, että tommonen muutaman hepan ero voi hyvinkin johtua vaikka kannen valujälkien siistimisen laadusta, on meinaan joissain kansissa aikamoisia pykäliä...
          Last edited by Kape30; 10-10-2009, 18:46.
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #6
            Lähinnä mua hämää tuo vääntö. Penkki oli kyl aika tarkka varmasti jos katsellaan esim. waudevillen 735i tulosta--> 205hv ja 301nm. Jossain sitä ylimääräistä vääntöä on vielä piilossa ja hevosia varmaan myös mitä on lueskellut näistä E46 328i penkkituloksista jotka on järjestäen ollut helposti yli 200hv.

            Mahtaako imuvuoto vaikuttaa asiaan yhtään? Entäs nokan asentotunnistimet?

            Milläs tuon IMM:n toimivuuden vois tarkastaa?
            Last edited by Bouma; 10-10-2009, 22:10.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎