Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Sammuu kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jh316
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 64
    • Hämeenlinna

    E46 Sammuu kesken ajon

    Eli E46 316i -99
    Aamuisin kun autolla lähtee ajeleen niin heti noin 500m matkalla sammuu monta kertaa, vauhdista. Tänäkin aamuna sammu 8 kertaa 40km/h vauhdista. Sammuilu loppuu kun lämmöt nousevat puoleen väliin, silloin toimii moitteettomasti. Mutta ennen sitä sammuilee ihan koko ajan. Sammumisen jälkeen ei meinaa lähtee käyntiin, koska sammuu heti käynnistämisen jälkeen. Hetken kun strattailee niin sitten käynnistyy normaalisti ja taas ajossa sammuu. Ja tosiaan kun lämmöt ovat nousseet puoleen väliin, ei mitään oireita ole. Tehnyt nyt 2 aamua tuota peräkkäin. Päivällä kun lähden töistä niin silloinkaan ei mitään oireita, eli ainoastaan aamuisin. Mikä ihme voisi tuon aamu sammuilun aiheuttaa? Kiitos jo etukäteen. Ja manuaali askilla on auto.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Tarttis varmaan viedä / tuoda korjaamolle
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Cojootti
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 155

      #3
      Mulla teki samanlaista kun oli pakonokan anturi paskana. Paitsi että lähti kyllä uudestaan hyvin käyntiin.

      Comment

      • jh316
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 64
        • Hämeenlinna

        #4
        Tarvii juu siis viedä ja lukemaan koodeja. Kai se sieltä sitten selviää, tai sit ei aja aamuisin

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          Originally posted by jh316 View Post
          Tarvii juu siis viedä ja lukemaan koodeja. Kai se sieltä sitten selviää, tai sit ei aja aamuisin
          Tai sitten laitat auton aikasemmin illalla yöpuulle, niin jaksaa paremmin aamusta heti:think
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • jh316
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 64
            • Hämeenlinna

            #6
            Tänä aamuna pidin tyhjäkäynnillä, sammu ihan yht'äkkiä taas. Sit pidin kaasua niin että kierrokset 2000, sammuu kuitenkin ihan tosta vaan. Teki ton aamulla nyt 6 kertaa, sitkun lämmöt nousi puoleen väliin ni moitteettomasti lähti, paitsi yhdessä kiihdytyksessä sammu taas. Voiko esim. tulpat aiheuttaa ton? Ja saa taistella aina hetken että saa käyntiin sammumisen jälkeen, siis auto käynnistyy mutta sammuu taas heti käynnistyksen jälkeen.

            Comment

            • Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

              #7
              Vikakoodin lukuun viet. Tuossahan Spetke jo kirjottelikin, voi varmaan auttaa. Itellä nokka-akselin asentoanturi ja kampikammionhuohotinventtiili oli sököjä niin auto sammuili, toki lämpötila ei vaikuttanu vaan sitä tapahtu aina ja jatkuvasti tyhjäkäynnillä.
              Anturin vaihdossa menee n.2min ja vaatii työkaluksi yhden 6kulma avaimen. Huohotinventtiilin vaihto oliki jo vittumaisempi juttu kun se on imusarjan alla.
              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

              Comment

              • dsl Bimmer
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 358

                #8
                Jospa ilmamassamittari on kulahtanut. DME on säätänyt seoksen niin rikkaalle kuin se pystyy asetettujan säätörajojen puitteessa, mutta seos voi silti jäädä liian laihaksi rikkinäisellä ilmamassamittarilla. Silloin se tuppaa käymään huonosti kylmänä. Huomasin tän, kun itse säätelin ilmamassamitaria viime vuonna (aika harva osaa säätää).

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  #9
                  Originally posted by dsl Bimmer View Post
                  Huomasin tän, kun itse säätelin ilmamassamitaria viime vuonna (aika harva osaa säätää).
                  Kerro lisää
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • dsl Bimmer
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 358

                    #10
                    MAF mittarissa ei ole mitään samanlaista jousta, joilla vanhemmissa malleissa säädettiin vastuspotentiometrin lähettämää signaalia. Nää vanhanmalliset mittarit lähettivät suoraan jännitetiedon DME:lle potentiometrin asennon mukaan. Saman jännitetiedon lähettää myös MAF mittari, mutta se käyttää monimutkaista elektroniikkaa oikean jännitetason aikaansaamiseksi. Yksi johto, joka menee MAF:lle on referenssijännite 5.00V. Sen avulla MAF skaalaa lähetettävän jännitteen. Jos referenssijännitteeksi muuttaa esim. 5.50V, niin MAF:fia on säädetty rikkaanmalle reilusti. Toi 5.50V pitää muodostaa itse oman yksinkertaisen kytkennän avulla reguloimalla.

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by jh316 View Post
                      Eli E46 316i -99
                      Aamuisin kun autolla lähtee ajeleen niin heti noin 500m matkalla sammuu monta kertaa, vauhdista. Tänäkin aamuna sammu 8 kertaa 40km/h vauhdista. Sammuilu loppuu kun lämmöt nousevat puoleen väliin, silloin toimii moitteettomasti. Mutta ennen sitä sammuilee ihan koko ajan. Sammumisen jälkeen ei meinaa lähtee käyntiin, koska sammuu heti käynnistämisen jälkeen. Hetken kun strattailee niin sitten käynnistyy normaalisti ja taas ajossa sammuu. Ja tosiaan kun lämmöt ovat nousseet puoleen väliin, ei mitään oireita ole. Tehnyt nyt 2 aamua tuota peräkkäin. Päivällä kun lähden töistä niin silloinkaan ei mitään oireita, eli ainoastaan aamuisin. Mikä ihme voisi tuon aamu sammuilun aiheuttaa? Kiitos jo etukäteen. Ja manuaali askilla on auto.


                      No joko tuntuisi toimivan ???
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • jh316
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 64
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Juu eli perjantaina vein auton hml:n länsiautoon, ja nyt pelittää taas. Nokka-akselin asentotunnistin oli viallinen, ja nyt uusi toimiva. Samalla ecu:ssa oli joitain "vika ilmoituksia" nekin kuulemma poistettiin samalla. Iso kiitos tällä kertaa kyllä Länsiautolle, auto kun oli valmis huoltomies sieltä soitteli ja kertoi mitä olivat tehneet. Nyt tosiaan auto pelittää niinkuin sen kuuluukin Saa nähdä mikä on seuraava ongelma

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3449
                          • Janakkala

                          #13
                          Juu, minulla se oli käsittelyssä ja soitin kun tuli valmista
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • jh316
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 64
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Juu juu, iso kiitos siis sinulle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎