Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 takatukivarren etummaiset puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takatalvi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1019
    • Jokela

    E46 takatukivarren etummaiset puslat

    Tuota tuota, kun aloin puslia vaihtamaan eli osaa numero 4, niin tuli ongelmia vastaan. Eli yritin avata ne kolme pulttia osasta 18, ja sainkin niitä vähän auki tai että ne pyörii jo herkästi, mutta eivät lähde kokonaan irti.
    Mitäs nyt sitten? Menikö kierteet vai mikä nyt mättää, ja eihän tuo osa 18 tule alas ennen kuin pultit on poissa. Iskarin alapultti on tietty pois. Pitääkö tässä nyt kammeta rautakangella tai muulla vastaavalla. Ei helevetti, että taas pitää kusta vastatuuleen...

    BMW i3
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Kyllä se on kiinni vain niillä pulteilla. Meinaatko vaihtaa etummaisen puslan niin että tukivarsi on paikallaan autossa,vai irroittaa tukivarren kokonaan?

    jälkimmäinen vaatii myös vetoakselin, jarrustulan, abs kaapelin ja tietysti ala-ja ylätukivarren irroituksen, epäkeskopulttien asento on merkittävä!

    myös ensimmäisessä tapauksessa, merkkaa (piirrä) koriin etummaisen puslan pitimen asento ennenkuin kampeat sen irti. Tarkista ettei mikään aiheuta vääntöliikettä ylöspäin ko osaa kohti. Kampeamalla tukivartta alaspäin ja kiertämällä samalla pultteja, tulisi niiden irrota jolleivat muuten. Muussa tapauksessa vastapuolen korimutteri lienee irronut kiinnityksistään ja tässä auttavat sitten enää radikaalimmat menetelmät eli pultti poikki ja korimutteri on sitten hitsattava uudelleen kiinni.

    Comment

    • Tozi
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2056
      • Epsoo

      #3
      Kannattaa myös tsekata että ne ABS anturin/jarrupalan tunnistin piuhat ei "kannattele" sitä tukivartta.

      BMW varaosat, tuning & styling!

      E92 335i -06
      ex E46 330Ci -02
      ex E46 328i Coupe -99
      ex E36 325i Coupe -92

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Niin ja sitten kun päästään takaisinasennukseen tulee tuo puslan pultti kiristää siten (siinä asennossa) että pitimen alaosaa vasten on 16mm tanko jonka toinen pää on täsmälleen pyöränlaakerin keskikohdalla.

        Comment

        • takatalvi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1019
          • Jokela

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Kyllä se on kiinni vain niillä pulteilla. Meinaatko vaihtaa etummaisen puslan niin että tukivarsi on paikallaan autossa,vai irroittaa tukivarren kokonaan?

          jälkimmäinen vaatii myös vetoakselin, jarrustulan, abs kaapelin ja tietysti ala-ja ylätukivarren irroituksen, epäkeskopulttien asento on merkittävä!

          myös ensimmäisessä tapauksessa, merkkaa (piirrä) koriin etummaisen puslan pitimen asento ennenkuin kampeat sen irti. Tarkista ettei mikään aiheuta vääntöliikettä ylöspäin ko osaa kohti. Kampeamalla tukivartta alaspäin ja kiertämällä samalla pultteja, tulisi niiden irrota jolleivat muuten. Muussa tapauksessa vastapuolen korimutteri lienee irronut kiinnityksistään ja tässä auttavat sitten enää radikaalimmat menetelmät eli pultti poikki ja korimutteri on sitten hitsattava uudelleen kiinni.
          Kyllä autossa paikoillaan meinasin asentaa ja toisen puolen sainkin ihan ok laitettua. Jotenkin tuo kuskin puoleinen on vaan jumissa ja vänkää vastaa. Aamulla uus yritys apujoukkojen kanssa...
          BMW i3

          Comment

          • takatalvi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1019
            • Jokela

            #6
            Lähtihän se perkele irti! Korimuttereista oli kierteet menny, että joutuu turvautumaan Helicoiliin, jotta saa ne pultit pysymään kiinni. Nyt vaan metsästämään Helicoileja...
            BMW i3

            Comment

            • shakaali91
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 78

              #7
              Originally posted by takatalvi View Post
              Lähtihän se perkele irti! Korimuttereista oli kierteet menny, että joutuu turvautumaan Helicoiliin, jotta saa ne pultit pysymään kiinni. Nyt vaan metsästämään Helicoileja...
              Topikki vanha ku taivas, mutta kysytäänpä kuitenki..
              Miten sait loppujenlopuksi irti ne pultit, mistä pääsit käsiksi niihin korimuttereihin?
              Itellä pultit pyörii iloisesti vaan eipä tipu tukivarsi ei!

              Comment

              • takatalvi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1019
                • Jokela

                #8
                Muistaakseni pultit aukesivat, kun otin tunkin pois kannattelemasta tukivartta. Korimuttereihin ei pääse käsiksi yläkautta, vaan tein niihin uudet kierteet alakautta. Sitten helicoilit paikoilleen ja uusilla pulteilla roska kasaan. Vittumainen homma oli!
                BMW i3

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎