Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 taka-akseli ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murska
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 382
    • Savo

    #16
    Originally posted by Tuukkah View Post
    Meidän autossa on alkuperäinen luovutuspäivämäärä ollut 23.03.2000. Eli voinen huokaista helpotuksesta?

    Miten tuon tyyppivian voi muuten tarkistaa tällainen totaalinen amatööri?
    Luovutuspvm?? Siis ensirekisteröinti vai valmistuspvm. Tuon valmistuspäivän saat selville alustanumeron avulla.
    e61 530i touring M-sport LCI -08
    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
    Ex:e46 330i -01 Sedan
    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

    Comment

    • Tuukkah
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 23

      #17
      Originally posted by Murska View Post
      Luovutuspvm?? Siis ensirekisteröinti vai valmistuspvm. Tuon valmistuspäivän saat selville alustanumeron avulla.

      Ok. Pitääpä selvitellä.

      Kaverini on kyllä Laakkosella mekaanikkona, joten hän saisi tuon varmaankin nopeasti selville onko alustassa murtumia tms.

      Mites, jos alusta on pskana, niin onko myyjäliikkeellä (iso, BMW-maahantuojafirma) vastuu korjata tuo?

      Comment

      • Tuukkah
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 23

        #18
        Kysyin tuosta murtumisongelmasta kaveriltani, joka on siis merkkimekaanikko ja hän sanoi että ongelma rajautuu 330-malleihin, kehotti minua säästämään aikaa ja vaivaa ja olemaan selvittelemättä sen enempää; ei siis ole 320Ci-mallin ongelma.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by Tuukkah View Post
          Kysyin tuosta murtumisongelmasta kaveriltani, joka on siis merkkimekaanikko ja hän sanoi että ongelma rajautuu 330-malleihin, kehotti minua säästämään aikaa ja vaivaa ja olemaan selvittelemättä sen enempää; ei siis ole 320Ci-mallin ongelma.
          Ei se oikein rajaudu eikä riipu edes auton tehoista tai ajotavasta, noita on mennyt ihan pikkukoneisistakin. Väsymismurtuma, ei se liika voima sitä suoranaisesti riko vaan edestakainen nitkutus, uskallan väittää että enemmän hajoamiseen vaikuttaa taka-apurungon puslien kunto. Heikkokuntoiset puslat toisessa päässä apurunkoa aiheuttaa järjettömät vääntökuormat sinne ehjään päähän.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tuukkah
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 23

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Ei se oikein rajaudu eikä riipu edes auton tehoista tai ajotavasta, noita on mennyt ihan pikkukoneisistakin. Väsymismurtuma, ei se liika voima sitä suoranaisesti riko vaan edestakainen nitkutus, uskallan väittää että enemmän hajoamiseen vaikuttaa taka-apurungon puslien kunto. Heikkokuntoiset puslat toisessa päässä apurunkoa aiheuttaa järjettömät vääntökuormat sinne ehjään päähän.

            Voiko tuota vauriokohtaa tutkia tällainen ummikkokin joillain kotikonsteilla?

            Esim. jos auto peräpään ajaa jonkin ojan päälle ja ryömii ojanpohjalle katselemaan. Ei huvittaisi maksaa alan liikkeelle auton ylösnostamisesta ja tarkastamisesta.

            Onko nuo murtumat helppo havaita?

            Comment

            • Scamp
              Newbiemmer
              • Oct 2003
              • 16
              • Kuopio

              #21
              Auto korjattu

              Alkuperäinen ongelma ratkaistu.

              Auto oli Hartikaisella 1,5 viikkoa. Työnjohtakjan mukaan, korjauksiin oli varattu n. 50h. Työvaiheet olivat olleet seuraavat:
              - Taka-akselisto + bensatankki + sisustus + takakontin sisältö purettu edestä pois
              - Leikattu irti takaa viallinen pohjalevy
              - Kiinnittetty uusi pohjalevy pistehitsillä ja koriliimalla
              - Massattu auton pohja, odoteltu kuivumista viikonlopun yli
              - Purettujen osien uudelleen kiinnitys
              - Nelipyöräsuuntaus + koeajo korjauksen onnistumisen todentamiseksi

              Sain työstä todistuksen, että osaa ei ole vaihdettu kolarin takia. Osa on ollut viallinen ja se on vaihdettu tehtaan puolesta. Korjaus on tehty asiallisesti ja osan vaihdolla ei ole missään tapauksessa auton arvoon alentavaa vaikutusta. Todistus on hyvä luovuttaa auton seuraaville omistajille.

              Näin hommassa kävi minun osalta, en siis joutunut maksamaan tästä mitään muuta kuin auton tarkastamisen silloin alkutilanteessa(n.25€). Hyvää jälkimarkkinointia BMW:ltä!
              328Ci -99

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #22
                Kiva kuulla, että auto on kunnossa ja että ei tarttenu sun ite maksaa mitään
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎