Originally posted by Tuukkah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 taka-akseli ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Murska View PostLuovutuspvm?? Siis ensirekisteröinti vai valmistuspvm. Tuon valmistuspäivän saat selville alustanumeron avulla.
Ok. Pitääpä selvitellä.
Kaverini on kyllä Laakkosella mekaanikkona, joten hän saisi tuon varmaankin nopeasti selville onko alustassa murtumia tms.
Mites, jos alusta on pskana, niin onko myyjäliikkeellä (iso, BMW-maahantuojafirma) vastuu korjata tuo?
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkah View PostKysyin tuosta murtumisongelmasta kaveriltani, joka on siis merkkimekaanikko ja hän sanoi että ongelma rajautuu 330-malleihin, kehotti minua säästämään aikaa ja vaivaa ja olemaan selvittelemättä sen enempää; ei siis ole 320Ci-mallin ongelma.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi se oikein rajaudu eikä riipu edes auton tehoista tai ajotavasta, noita on mennyt ihan pikkukoneisistakin. Väsymismurtuma, ei se liika voima sitä suoranaisesti riko vaan edestakainen nitkutus, uskallan väittää että enemmän hajoamiseen vaikuttaa taka-apurungon puslien kunto. Heikkokuntoiset puslat toisessa päässä apurunkoa aiheuttaa järjettömät vääntökuormat sinne ehjään päähän.
Voiko tuota vauriokohtaa tutkia tällainen ummikkokin joillain kotikonsteilla?
Esim. jos auto peräpään ajaa jonkin ojan päälle ja ryömii ojanpohjalle katselemaan. Ei huvittaisi maksaa alan liikkeelle auton ylösnostamisesta ja tarkastamisesta.
Onko nuo murtumat helppo havaita?
Comment
-
-
Auto korjattu
Alkuperäinen ongelma ratkaistu.
Auto oli Hartikaisella 1,5 viikkoa. Työnjohtakjan mukaan, korjauksiin oli varattu n. 50h. Työvaiheet olivat olleet seuraavat:
- Taka-akselisto + bensatankki + sisustus + takakontin sisältö purettu edestä pois
- Leikattu irti takaa viallinen pohjalevy
- Kiinnittetty uusi pohjalevy pistehitsillä ja koriliimalla
- Massattu auton pohja, odoteltu kuivumista viikonlopun yli
- Purettujen osien uudelleen kiinnitys
- Nelipyöräsuuntaus + koeajo korjauksen onnistumisen todentamiseksi
Sain työstä todistuksen, että osaa ei ole vaihdettu kolarin takia. Osa on ollut viallinen ja se on vaihdettu tehtaan puolesta. Korjaus on tehty asiallisesti ja osan vaihdolla ei ole missään tapauksessa auton arvoon alentavaa vaikutusta. Todistus on hyvä luovuttaa auton seuraaville omistajille.
Näin hommassa kävi minun osalta, en siis joutunut maksamaan tästä mitään muuta kuin auton tarkastamisen silloin alkutilanteessa(n.25€). Hyvää jälkimarkkinointia BMW:ltä!328Ci -99
Comment
-
-
Kiva kuulla, että auto on kunnossa ja että ei tarttenu sun ite maksaa mitäänNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Comment