memebuy23buy

E46 330d voima puutuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurikl
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 36

    E46 330d voima puutuu

    Autossani tulee noin 2000-2500 rpm välillä "puutunut" kohta. Onko ideoita mikä tämän aiheuttaa. Vikakoodeja ei ole.
    Puutuminen tulee kun veto alkaa, oisiko yhteyttä löpönsyöttöön kun ahdot nousevat?
    Olen huomannu myös että löpön paluuletku hieman tihuttaa läpi, mutta en usko että paluuletkulla olisi moista vaikutusta tuollaiseen käytökseen.
  • vaviah
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 632
    • Turku

    #2
    Haeppas searchella! Keskustelua on TODELLA paljon samaisesta aiheesta. Voi olla esim:
    - ilmamassamittari
    - ahtopaineanturi
    - turbon/ahtopaineen magneettiventtiili
    - ilmavuoto turbon alipainesysteemissä (letkut tai alipainesäiliö)
    - turbon siivekkeet

    Ilman livedatan lukua ei kannattane lähteä summissa vaihtamaan osia. Minulla täsmälleen samanlainen vika. Ei vikakoodeja, mutta live datalla näkyi, että systeemi pudottaa tuossa kohtaa ahtopaineet pois ja nostaa sitten takaisin. Ilmamassamittarin arvot hyvät. Ylihuomenna vaihdetaan tuo magneettiventtiili. Saas nähdä auttaako...
    X1 18d sDrive -18
    320i GT xDrive -13
    i3 BEV -13
    X1 18dA xDrive -16
    X5 3.0iA -00
    320d Touring -00
    528iA Touring -97
    325 CiA -93
    316i -94
    316 -88

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Ettei menis pojilla turbo talkoiks..?:think Mulla ahdot tippu kun maximi ahto saavutettiin ja nousi saman tien takas, eli selvä puutuminen kesken kiihdytyksen. Kaikki "normaali" osat vaihdettiin mutta vasta turbon vaihdolla korjaantu, tosin vanhasta turbostakaan en mitään vikaa löytäny.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • vaviah
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 632
        • Turku

        #4
        Kyllä kaveri dieselhuollossa vakuutti, että livedatan persuteella turbo on ehjä ja toimii täysin normaalisti silloin kun toimii... Onpa täällä foorumilla paljon niitäkin joilla on turbo vaihdettu mutta vika ei silti korjaantunut.
        X1 18d sDrive -18
        320i GT xDrive -13
        i3 BEV -13
        X1 18dA xDrive -16
        X5 3.0iA -00
        320d Touring -00
        528iA Touring -97
        325 CiA -93
        316i -94
        316 -88

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          tulee vaan niin mieleen että voisiko joku ahtopaineen säädin tjms. olla jumissa / tukkonen tjms. että ku ahdot tolla alueella taitaa olla aika tapissa.. päästää ylimääräset pois ja sitte jää auki asentoon..

          ei tietoa villiveikkaus
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            Ettei menis pojilla turbo talkoiks..?:think Mulla ahdot tippu kun maximi ahto saavutettiin ja nousi saman tien takas, eli selvä puutuminen kesken kiihdytyksen. Kaikki "normaali" osat vaihdettiin mutta vasta turbon vaihdolla korjaantu, tosin vanhasta turbostakaan en mitään vikaa löytäny.
            Sama homma mullakin ex E39_:ssä eli lähes kaikkityyppivika paikat vaihdettiin ja auto tuli vasta kuntoon kun uusittiin turbo.
            On nyt jollakin lahden suunnalla hyvä 530d
            Lallevihtinen avasitko turbon ? koska siivet voi olla jumissa tai paloja puuttua joita ei huomaa ilman että avaa turbon.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Laurikl
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 36

              #7
              Omasta näppituntumasta tuo vaikuttaa ahtopaineen ohjauksesta tai jostain anturiviasta, ei niinkään turbosta. Puutunut kohta on kuitenkin melko pieni, noin 200rpm mittainen siinä 2000-2500 rpm välissä. Puutunutta kohtaa ennen ja jälkeen on täysi veto päällä. Katsotaan mitä live data haastelee jahka saan laitteen kotiin.

              Onko tuommosessa autossa jo sähköinen ahtopaineensäädin vai ihan tavallinen painekello?

              Comment

              • pseppala
                Newbiemmer
                • Apr 2008
                • 10

                #8
                Mulla oli aikanaan e34 525i:ssä vastaavanlainen ongelma. SIlloin mittailtiin puolia, putsattiin ilmasssamittaria ja ties mitä ja monessa korjaamossa. Jossain vaiheessa bensapumppu sitten sanoi sopimuksensa irti ja se vaihdettiin. Tämän jälkeen tuo vedoton kohta poistui.

                Kiisseleissä tuo polttoaineensyöttö on tietysti aivan eri mailma bensakoneisiin verrattuna, mutta veikkaisin polttoaineensyöttöä.

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by veku View Post
                  Lallevihtinen avasitko turbon ? koska siivet voi olla jumissa tai paloja puuttua joita ei huomaa ilman että avaa turbon.
                  Avasin, mitään vikaa en silti löytänyt.:think
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Lallevihtinen View Post
                    Avasin, mitään vikaa en silti löytänyt.:think
                    Minkälainen määrä nokipaskaa oli johdesiivissä? Eihän tuohon välttämättä tarvita kuin pientä jumittamista, niin säädön herkkyys kärsii.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Minkälainen määrä nokipaskaa oli johdesiivissä? Eihän tuohon välttämättä tarvita kuin pientä jumittamista, niin säädön herkkyys kärsii.
                      Eipä siä paljo mitään ollu, se mekanismi on niin vahva kuitenkin että en usko helpolla sen jumittamiseen. Tottakai jos ajellaan "mummomaisesti" niin paska voi sinne kertyä mutta...
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • Laurikl
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 36

                        #12
                        Minkä verran vakiona pitäisi olla ahtoa, mielummin jos vielä joltain löytyisi käyrä jossa näkyy kierrosten mukaan paineet ni saisi verrattua omaani. Entäpä syöttöpaineet? Entä maffin arvot?

                        Comment

                        • Laurikl
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 36

                          #13
                          Luin tuolla carsoftilla vikakoodit, ompa outoa tekstiä verrattuna vagcomiin jota on tullu luettua aikasemmin. Mutta varsinaiseen nykimiseen ei sieltä ei syytä löytynyt.
                          Last edited by Laurikl; 29-05-2008, 18:14.

                          Comment

                          • Laurikl
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 36

                            #14
                            Ilmamäärämittarista, realoem haastelee että vanha ilmamäärämittari on poistunut malli ja uusi on tullut tilalle, uusi on sama kuin uudemmissa dieseleissä, eli ilmeisesti sitten sopii molempiin?

                            Pitää kysyä viisaammilta ennen kuin moisen ebaystä tilaa.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by Laurikl View Post
                              Ilmamäärämittarista, realoem haastelee että vanha ilmamäärämittari on poistunut malli ja uusi on tullut tilalle, uusi on sama kuin uudemmissa dieseleissä, eli ilmeisesti sitten sopii molempiin?

                              Pitää kysyä viisaammilta ennen kuin moisen ebaystä tilaa.
                              Veikkaisin myös tuota ilmamassamittaria.

                              Ps. Multa löytyy uusi alkuperäinen ilmamassa mittari jos tarvetta (290€).
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X