e46 330cd jyristää maksimitehoilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pseppala
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 10

    e46 330cd jyristää maksimitehoilla

    Kyseessä siis ongelma joku tuli ilmi lastutuksen jälkeen (200 kw/580 nm). Täyden kaasun kiihdytyksessä kolmosvaihteella ja suuremmilla 2500-3500 kierroksen välissä alkaa kuulua matala jyrinä.
    Auto on vuosimallia 2005 ja tehtaan m-sport alustalla sekä manuaalivaihteinen. Auto on vähän ajettu (19 tkm). Metro-Auto Airportissa asiaa tutkittiin ja heidän mielestään takapään pitkittäistukivarsien etuhelat alkavat hakkaamaan pohjille ja värisemään noilla tehoilla. BMW:llä ei kuulemma ole vahvempia heloja ja he eivät voi auttaa.
    Onko diagnoosi oikea vai voiko kytkin/kaksoismassvauhtipyörä olla syynä? Onko saatavilla vahvempia heloja ja aiheuttaako niiden käyttö merkittävästi lisää rengasääniä ohjaamoon? Vai kannattaako auto palauttaa vakioksi, ei jaksaisi arvaamalla alkaa vaihtaa osia uudenkarheeseen autoon.

    Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
    Last edited by pseppala; 21-05-2008, 21:18. Reason: tietoja lisätty
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Tuo vääntö lukema näyttää aika hurjalle kun miettii että autossa on manuaali aski ja vakio vauhtipyörä. Toivottavasti pysyy jonkun aikaa nipussa noilla vakio hiluilla..Tulisiko ääni vauhtipyörästä? :think

    Comment

    • HessuM
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 97
      • Rovaniemi

      #3
      Aika villiltä kuulostaa että ääni tulis heloista .

      Ei ole puolimiljoonaa ajetuissa ST-mersuissakaan helat jyrissy.

      Veikkaus vauhtipyörälle.
      Siellä vika missä viimeksi korjattu.
      525iA -05
      Ex 320D -01

      Comment

      • maneesi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 184
        • E-P

        #4
        se on vauhtipyörä, joka jyristää siellä.
        kyllä se jyrinä lakkaa, kun käyttää vaan niitä vaihteita eikä yritäkään väännättää noilla momenteilla...

        kaikki saa hajalle jos vain haluaa.

        Comment

        • pseppala
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 10

          #5
          Eikös tuon kytkimen tulisi kestää 600 Nm?. Voiko vauhtipyörän vaihtaa kestävänpään ja mitähän se lysti kustantaa?

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by pseppala View Post
            Eikös tuon kytkimen tulisi kestää 600 Nm?. Voiko vauhtipyörän vaihtaa kestävänpään ja mitähän se lysti kustantaa?
            teetä vaan suosiolla ohjelma missä vääntö rajoitetaan 500Nm pintaan, niin kun noihin yleensä alan miehet kuulemma tekee. noita värinöitä se tuskin pitkään kestää... onhan noista kovan vauhtipyörän vaihdoista tainnu olla juttua täällä foorumillakin?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Kyllä se sinne vauhtipyörän suuntaan viittaisi. Kytkimiä pitäisi löytyä tuohon uudempaankin disuun, mutta vauhtipyörän voi joutua teettämään. Ja ongelma on silti siinä, että kestävämpiä vauhtiksia tehdään yleensä bensavehkeille ja niissä tuo alavääntö ei ole niin murhaava, joten joutuu mitoittamaan vähän yläkanttiin. Kova vauhtipyörä on yksi vaihtoehto, mutta mukavuus kärsii.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • pseppala
                Newbiemmer
                • Apr 2008
                • 10

                #8
                Joo, kyllä se taisi tuo vauhtipyörä olla, vaikka "merkkihuollon" puusilmät puslien piikkin äänen laittoi. Noh, palautin auton vakioksi ja ääni hävisi. Onneksi ei tullut poljettua viritykset päällä . Täytyypä vaihtaa seuraavaksi 335d:n, jos tehoja kaipaa. Ei viitsi uudehkoa kärryä alkaa pilaamaan heti.

                Kiitokset asiantuntijoille!!!!

                Comment

                • maneesi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 184
                  • E-P

                  #9
                  autoon customsofta vaan kiinni, mutta poikkeuksena käsket laittamaan vääntöhuipun ylemmäksi ja alkaa hilut kestämään...

                  Comment

                  Working...
                  X