Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 US version muuttaminen täystehoiseksi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BurnoutKing
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 7
    • Espoo

    E46 US version muuttaminen täystehoiseksi.

    Omistan E46 M3:n (US versio) ja siinä ilmoitetaan tehoksi 333hp 91 polttoaineella. Mitä minun täytyy muuttaa , että saan päivitettyä sen 98 polttoaineelle ja tehot eurooppaversion 343hp:n?
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3450
    • Janakkala

    #2
    -No tankkaat sitä 98 ja annat palaa Ei se muuta kaipaa.
    -Ja tuollainen tehoero ei näy kuin paperilla.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Jenkit mittaavat oktaaniluvun hieman eri tavalla, 91-oktaaninen jenkkibensa vastaa itseasiassa meikäläistä 95-oktaanista. Ja eikös US-mallissa ollut pakosarjassa jotain melko merkittävääkin eroa euromalliin? Balle voisi muistaa tarkemmin.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #4
        Mutu: Katit oli jotenki erilaiset, vai oliko niitä tuplat... vai olikohan ne eri paikassa :think
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #5
          Originally posted by jyrbba69 View Post
          Mutu: Katit oli jotenki erilaiset, vai oliko niitä tuplat... vai olikohan ne eri paikassa :think
          Tietääkseni on myös jenkkimallissa ahtaammat imu ilma putket ja erilainen ilmamassa mittari.
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • mikalkai
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 308
            • Oulu

            #6
            OT: Mikähä perkele noita jenkkejä vaivaa kun kaikki pitää aina tehdä pikkasen erilailla että on varmasti US malli
            Ajossa:
            E39 530i Touring M-Sport

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by mikalkai View Post
              OT: Mikähä perkele noita jenkkejä vaivaa kun kaikki pitää aina tehdä pikkasen erilailla että on varmasti US malli
              Niillä on niin paskat bensat ja niillä ei ole tapana vaihtaa öljyjä..
              Valmistajan pitää siis lisätä varmuuskerrointa. Myös päästövaatimukset on erilaiset. Vaikka naurattaakin kun katso päästöarvoja, jenkkipaskat on aina isopäästöisimpiä.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3414
                • UKI, Suomen New York

                #8
                Originally posted by BurnoutKing View Post
                Omistan E46 M3:n (US versio) ja siinä ilmoitetaan tehoksi 333hp 91 polttoaineella. Mitä minun täytyy muuttaa , että saan päivitettyä sen 98 polttoaineelle ja tehot eurooppaversion 343hp:n?
                Niinkuin tuossa aiemmin sanottiinkin niin sulla on 333 SAE hp joka vastaa n. 337 DIN hp:tä. (tämä siis arvio, todellinen luku riippuu niin monesta asiasta ettei selviä kuin moottoripenkissä).

                Jenkkimallissa katalysaattorit on pakosarjassa (ihan paska designi). Laitat sinne euromallin pakosarjan ja kisakatit perään niin kyllä sieltä jonkun hevosen saa kaivettua.

                Itse en niin huolissani siitä "puuttuvasta" kuudesta hevosesta olisi. Sitä ei varmasti tunne missään. Jos paukkua haluat lisää niin Activelta remmiahdin sinne, silloin liikkuu (kokemusta on )
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • Antza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2143
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Balle View Post
                  Jos paukkua haluat lisää niin Activelta remmiahdin sinne, silloin liikkuu (kokemusta on )
                  OT:
                  Tai jos oikeasti paukkua haluaa lisää, niin HPF:ltä pakokaasuahdin: http://www.youtube.com/watch?v=giFi-...eature=related 100-260km/h ~12s, aloittaen nelosella ahtoja hetken keräillen
                  Current rides:
                  F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                  Previous rides:
                  E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                  Comment

                  • Balle
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3414
                    • UKI, Suomen New York

                    #10
                    Originally posted by Antza View Post
                    OT:
                    Tai jos oikeasti paukkua haluaa lisää, niin HPF:ltä pakokaasuahdin: http://www.youtube.com/watch?v=giFi-...eature=related 100-260km/h ~12s, aloittaen nelosella ahtoja hetken keräillen
                    Kyllä!

                    Voi toki joutua hieman pidempään neuvottelemaan katsastussedän kanssa kun laittaa ämmäläisen tuohon kuosiin...
                    Possuja ja Bemareita

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎