E46 säädettävä alusta?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• 330Driver
    replied
    Takajousista

Itsellä takana bc:n 18kg 120mm suorat jouset.
    Auton saa just tarpeeks korkeaksi ja myös matalaksi.
    Saahan se olla vaikka 6kg jos haluaa mutta kannattaa sitten säätää alusta niin ettei raavi kaareen!
    Jostain syystä tuli kahteen kertaam
    Last edited by 330Driver; 29-09-2016, 12:36. Reason: Tuplat

Leave a comment:

• 330Driver
    replied
    Takajousista

Itsellä takana bc:n 18kg 120mm suorat jouset.
    Auton saa just tarpeeks korkeaksi ja myös matalaksi.
    Saahan se olla vaikka 6kg jos haluaa mutta kannattaa sitten säätää alusta niin ettei raavi kaareen!

Leave a comment:

• janne30
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kiitos vastauksesta!

Kuinka paljon iskareiden jäykkyyssäätö vaikutti siihen, että paljonko kaari painui rengasta kohti? Sanoit että sulla oli normaalia jäykemmät jouset, muistatko kg määrää?

Itellä siis tällainen ongelma. Itellä etupää ihan kunnossa, joten tarvisin vaan taakse uudet iskarit ja uudet jouset. Ei vaan jälleenmyyjätkään oikein osaa auttaa. Olen kysynyt BC Racingin vaihtojousia korkeussäädöllä, mutta kuulemma itse pitäisi tietää jäykkyys ja pituus eikä mulla ole kyllä hajuakaan. Sulla on tietenkin ollut coil over, mutta jousia myydään tosiaan myös erikseen, jolloin pitäisi tietää myös jousen pituus ja haluttu jäykkyys.

Joten näyttää siltä, että pitäisi tilata kokonaan uusi alustasarja, jos kerran kukaan ei tiedä miten takapään saisi erikseen laitettua.

Ja paljonko noissa BC Racingin alustasarjoissa takapäässä on edes säätövaraa? Missään ei oikeen lue paljonko madallus on millimetreinä. Itse henkilökohtaisesti tarvitsen suunnilleen M-sportin madalluksen, mutta jäykempänä.

Tai sitten... rupeaa tuntumaan siltä että on helpompi vain levittää kaaria lisää ja maalauttaa (+ ostaa uudet Konit ja M-sportin jouset) kuin etsiä sopivaa alustasarjaa
    En huomannu noin kantavilla jousilla iskarin jäykkyyssäädössä eroa, perä laski 0.5 - 1cm kun oli kontti täys ja takapenkki täys.

6/8kg tais olla normaalit jäykkyydet, mulla oli muistaakseni 10kg jouset edessä ja takana 12kg jos en väärin muista, olisko pituus ollu 140mm ja säätöpalikka melko loppuun asti rullattu.

Älä luovuta jousien metsästyksessä

160mm 10kg ei mee paljoa arvaus metsään, noilla tiedoilla mitä kirjotit. Lue e46 madallustopic läpi varuiksi.

Leave a comment:

• |makke
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Ex 320d touringissa oli alla bc racing br extremedrop, kuvia korkeudesta voit kattoo signeerauksen linkin takaa.

Säädöt oli hyvät, tilasin vielä erikoisjäykillä jousilla niin ei raapinut kaariin kiinni ku semmone stanke peli tuo oli. Mukava se ei ollut, johtuen 4cm maavarasta ja todella jäykistä jousista mutta sitähän mä halusin.
    Kiitos vastauksesta!

Kuinka paljon iskareiden jäykkyyssäätö vaikutti siihen, että paljonko kaari painui rengasta kohti? Sanoit että sulla oli normaalia jäykemmät jouset, muistatko kg määrää?

Itellä siis tällainen ongelma. Itellä etupää ihan kunnossa, joten tarvisin vaan taakse uudet iskarit ja uudet jouset. Ei vaan jälleenmyyjätkään oikein osaa auttaa. Olen kysynyt BC Racingin vaihtojousia korkeussäädöllä, mutta kuulemma itse pitäisi tietää jäykkyys ja pituus eikä mulla ole kyllä hajuakaan. Sulla on tietenkin ollut coil over, mutta jousia myydään tosiaan myös erikseen, jolloin pitäisi tietää myös jousen pituus ja haluttu jäykkyys.

Joten näyttää siltä, että pitäisi tilata kokonaan uusi alustasarja, jos kerran kukaan ei tiedä miten takapään saisi erikseen laitettua.

Ja paljonko noissa BC Racingin alustasarjoissa takapäässä on edes säätövaraa? Missään ei oikeen lue paljonko madallus on millimetreinä. Itse henkilökohtaisesti tarvitsen suunnilleen M-sportin madalluksen, mutta jäykempänä.

Tai sitten... rupeaa tuntumaan siltä että on helpompi vain levittää kaaria lisää ja maalauttaa (+ ostaa uudet Konit ja M-sportin jouset) kuin etsiä sopivaa alustasarjaa

Leave a comment:

• janne30
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Onko kellään kokemusta BC-racingin säädettävistä alustoista?
    Ex 320d touringissa oli alla bc racing br extremedrop, kuvia korkeudesta voit kattoo signeerauksen linkin takaa.

Säädöt oli hyvät, tilasin vielä erikoisjäykillä jousilla niin ei raapinut kaariin kiinni ku semmone stanke peli tuo oli. Mukava se ei ollut, johtuen 4cm maavarasta ja todella jäykistä jousista mutta sitähän mä halusin.

Leave a comment:

• |makke
    replied
    Onko kellään kokemusta BC-racingin säädettävistä alustoista?

Leave a comment:

• ///Jone
    replied
    Originally posted by Timbe] View Post
    http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=191

Halpa ois ainakin jos ei muuta. onko kellään ollu tuollaista sarjaa? kahen vuoden takuunkin nuo myöntää
    Ta-technics oli ainakin pintakova, mutta mitäpä tuollaiselta 200€ setiltä voi odottaakaan. Siksi kiinnostaski onko tuo AP miellyttävänpi, vai pitääkö unohtaa coilit.

Leave a comment:

• Juffidi
    replied
    http://www.dcperformance.co.uk/cheap.../gf20-022.html tuolta löytyis toi APn alusta vähä alle 600e.. voipi olla että tollanen tulis pyöräytettyä keväällä coupen alle

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Orkkis m-alusta on kyllä tukeva. Tuskin on cup kitin iskarit ainakaan jäykemmät.
    Ei ainakaan takapumput, saattaa jopa H&R:llä olla ns. löysemmät..

Leave a comment:

• Mikozu
    replied
    Vogtlandia alle, omassa cabriossa toiminut ainakin omasta mielestä todella hyvin. Eikä ole hinnalla pilattu.

Leave a comment:

• Timbe]
    replied

Halpa ois ainakin jos ei muuta. onko kellään ollu tuollaista sarjaa? kahen vuoden takuunkin nuo myöntää

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Orkkis m-alusta on kyllä tukeva. Tuskin on cup kitin iskarit ainakaan jäykemmät.
    Originally posted by Ileee View Post
    Eli sä puhut nyt ilmeisesti H&R jousista vakio iskarien kanssa?

Hiukan sivuan nyt topicin alkuperäistä tarkoitusta mutta onko kukaan huomannut väsyneiden iskarien lisäävän uraherkkyyttä?!

Leave a comment:

• Ileee
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    H&R jouset on tunnetusti aika progressiiviset, eli tuntuma on pehmeämpi mitä orkkis M-alustassa.
    Eli sä puhut nyt ilmeisesti H&R jousista vakio iskarien kanssa?

Hiukan sivuan nyt topicin alkuperäistä tarkoitusta mutta onko kukaan huomannut väsyneiden iskarien lisäävän uraherkkyyttä?!

Leave a comment:

• H3nxu
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Lyhemmät koiranluut tarvit.
    Siis jos ei tuu mukaan.

Leave a comment:

• ///Jone
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Jos tilaa coiloverit e46.seen niin onko siinä kaikki osat mitä tarvitaan että saa alle? Osa osista tulee ilmeisesti vanhasta orkkis alustasta käyttöön, jousilautaset ym?
    Lyhemmät koiranluut tarvit.

Leave a comment:

Working...
X