Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vuotaa öljyä sylinterikannen ja jakokotelon välistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikachu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 33
    • Tampere

    E46 vuotaa öljyä sylinterikannen ja jakokotelon välistä

    ...eli rupeaa olemaan jo läiskää parkkipaikalla, joten kävin näyttämässä autoa Metroautossa ja kysymässä hinta-arvioita. M43-koneen öljyvuoto paikallistettiin oikealle puolelle sylinterikannen ja jakokotelon väliin, ilmeisesti tulee läpi jostain tiivisteestä. Kansi oli kuulemma ehjä.

    Tässähän tarvii irroitella kansi, joten kustannusarviokin osineen on sen mukainen (~1500€) eikä sisällä edes öljynvaihtoa, grr... Nuo tiivisteet ei mitään ihmeitä sentään maksa.

    Pari kysymystä siis:
    1) Vuotaako M43 yleensä tuosta paikasta? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
    2) Osaisiko joku paikallistaa tiivisteen/tiivisteet RealOEM:stä?
    3) Kannattaako samalla vaivalla vaihtaa jotain muitakin tiivisteitä?
    4) Missä tämän voisi teettää Pirkanmaan alueella halvemmalla? Ei tuo Metroauton tarjous oikein houkuta. =)
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16500
    • Asikkala

    #2
    Tuolla tivareita http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...28&hg=11&fg=10

    Comment

    • Bad News
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 9

      #3
      Moro! Minulla oli vanhassa E36 318ti:ssa samaa ongelmaa. Oljyläikät näkyy parkkiksella vieläkin, yli 2v auton vaihdon jälkeen...

      Sinne kannentiivisteen seudulle minäkin sitä vuotoa hain, mutta itse asiassa syy löytyi siitä vierestä, kts. linkki ja sieltä osa 6. Oljysutia pitelevän kotelon tiiviste oli silppuna. Tuon tiivisteen vaihdolla loppui ainakin M44:n öljyvuoto, oli tosin aika v-mäinen vaihtaa.

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=30

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1355
        • Seinäjoki

        #4
        Tai oletko varma että ei vuoda osat 12,13,14 http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=10
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

          #5
          Itsellä säästeliäänä sällinä, kokeilisin jotenkin "pakkeloida" ulkopuolelta vuodon pois.. tosin jakokotelon tiivisteiden vaihto ei pitäisi olla kansirempan hintaista..



          Originally posted by mikachu View Post
          ...eli rupeaa olemaan jo läiskää parkkipaikalla, joten kävin näyttämässä autoa Metroautossa ja kysymässä hinta-arvioita. M43-koneen öljyvuoto paikallistettiin oikealle puolelle sylinterikannen ja jakokotelon väliin, ilmeisesti tulee läpi jostain tiivisteestä. Kansi oli kuulemma ehjä.

          Tässähän tarvii irroitella kansi, joten kustannusarviokin osineen on sen mukainen (~1500€) eikä sisällä edes öljynvaihtoa, grr... Nuo tiivisteet ei mitään ihmeitä sentään maksa.

          Pari kysymystä siis:
          1) Vuotaako M43 yleensä tuosta paikasta? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
          2) Osaisiko joku paikallistaa tiivisteen/tiivisteet RealOEM:stä?
          3) Kannattaako samalla vaivalla vaihtaa jotain muitakin tiivisteitä?
          4) Missä tämän voisi teettää Pirkanmaan alueella halvemmalla? Ei tuo Metroauton tarjous oikein houkuta. =)
          ---- Bee äm dapl juu ----

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Originally posted by jamoc8 View Post
            Itsellä säästeliäänä sällinä, kokeilisin jotenkin "pakkeloida" ulkopuolelta vuodon pois..
            [OT] Mitäs säästeliästä siinä on että hankkii ensin liima/tiivistysmassan, jolla sotkee paikat, ja korjaa itse vian vasta sen jälkeen kun huomaa että taas tuli "säästettyä" väärässä paikassa? Minusta tuo ylimääräisten aineiden hankinta tulee kyllä kalliimmaksi ja oikea korjaus työläämmäksi kun joutuu vielä siivoamaan edelliset sotkut pois. [/OT]

            Comment

            • Bad News
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 9

              #7
              No vaikeaa näin netin välityksellä on takuita antaa...

              Eli ihan mahdollistahan se on, että nuokin tiivisteet vuotavat. Mutta älä unohda tsekata tuota ehdottamaani tiivistettä, minun kärryssä vuoto löytyi siitä saumasta.

              1.500 € ja kannen purku kuulostaa kyllä vähintäänkin erikoiselta, mikäli yhtään muistan tuota rakennetta oikein. Pystytkö paikantamaan yhtään tarkemmin vuotokohtaa?

              Comment

              • bemu535ia
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 101
                • Tammisaari

                #8
                moro vaan kerronpa omat kokemukset
                ostettiin tossa vuosi sitten e46 m43 motilla
                jonkin ajan kun oltiin ajeltu niin alkoi olemaan läiskiä maassa
                no kattelin sitte lampuilla yms sinne pakosarjan puolelle et mistä vuotaa ja näytti et tulis kannentiivisteestä
                auto oli silloin 160tkm ajettu suomi peli kilsat tarkistettu!!
                no nykäisin kannen pois ja aloin kattelee mistä se on kuseskellut
                kannen tiiviste ei itessään ollu vuotanu vaan ne jakopään kopat siinä edessä ja kaikki ei ollukkaan öljyä vaan jäähdytysnestettä joka maahan valuessaan paskasta moottoria pitkin oli kuin öljyä maassa.


                HUOM siinä kannessa ja koneessa KAIKKI letkulähdöt on muovi putkia jotka ainakin meidän koneessa oli hapertunut paskaksi sieltä koneen sisällä olevasta osasta missä on O rengas tiivisteet vaihdoin ne kaikki uusiin (ei maksanu orkkikset paljoa yks putki 8e toinen 12 e jne)
                ja yläpään tiiviste sarjan niin alkoi pysyy kuivana
                HUOM ne jakopään kopan tiivisteet kannattaa laittaa liimalla muuten kusee!!

                siellä kannen takana paloseinää vasten on jemmassa 1 muoviputki joka tulee kannen takapäästä ulos jota en itse edes huomannut ensiks kun kaikki osat oli kiinni myös se oli hapertunu paskaks sisätä josta se vuoti kannen ja lohkon reunaa pitkin moottorin etupäätä kohti ja valui paskasena vetenä alas maahan

                eikä itse tehtynä maksa mitään 1500e jos en väärin muista niin n,300e kaikki osat ja tavarat
                Last edited by bemu535ia; 01-04-2009, 20:12.
                ex 520 e28
                ex 318 e30
                ex 518 e34 x3
                ex 535ia e34 yfn-961
                ex 320 cabrio e30 ats-320
                ex 320 e36 touring khi-193
                ex e46 318 kkz-499
                ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                e36 320
                e60 520

                Comment

                • gubbe89
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 314
                  • Mouhijärvi

                  #9
                  Mikachu: Täältä Tampereenkin seudulta saattaa löytyä hyödyllistä liveapua aika paljon merkkiliikettä halvemmalla hinnalla. Itsekin noiden autojen kanssa näin harrastuspohjalta häärään kerran pari viikkoon mitä kummallisemmissa huoltotoimenpiteissä. Eli jos huvittaa ajella tuossa sunnuntaina tai ensi viikolla 40-50km niin vikaa voitaisiin ainakin ihmetellä, että onkokaan se niin kallis kuin liikkeessä pelottelevat.
                  nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                  nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                  nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                  ex. E34 525 TDS Touring -93
                  ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                  ex. Yamaha YZF 1000R -02
                  ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                  ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                  ex. E34 535i -88
                  ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                  ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                  Comment

                  • pjj53
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 13

                    #10
                    E46 316i sport 2000

                    No niin: jäähdytysneste katoaa, lohkon etupää sentin paksusen mönjän peitossa.

                    Elikkä kansi irti ja kannen vuotojen tarkastus, vähän hitsaustyötä ja kannen oikaisu ym..

                    Mistä löytyy osia järkihinnalla: yläkerran tiivistesarja, niitä muovi/silikoni/jotain-muuta -letkuja, jotka hapertuessaan sotkee koko koneen? Vois vaihtaa kerralla ne kaikki hapertuvat letkut samalla vaivalla.

                    Jos sais puutelistan, niin kuin vaimolta ruokakauppaan mennessä!
                    E39
                    E46 Sport 2000

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎