E46, alusta ruostesuojaus paikkaukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 357

    E46, alusta ruostesuojaus paikkaukset

    Mitä kannattaa laittaa E46 -99 pohjan ruosteisiin paikkoihin? Pohjassa on muutamassa kohtaa lähtenyt alkuperäinen massaus (tai mikä muovi lie) pois ja näkyvissä on paljas (ruosteinen) metalli. Pitääkö ruoste ensin poistaa? Sitten maalata ja suojata koriliimalla vai mikä on helpoin tapa?
    Last edited by dsl Bimmer; 15-06-2008, 20:52.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by dsl Bimmer View Post
    Mitä kannattaa laittaa E46 -99 pohjan ruosteisiin paikkoihin? Pohjassa on muutamassa kohtaa lähtenyt alkuperäinen massaus (tai mikä muovi lie) pois ja näkyvissä on paljas (ruosteinen) metalli. Pitääkö ruoste ensin poistaa? Sitten maalata ja suojata koriliimalla vai mikä on helpoin tapa?
    Se "ruosteeen" näköinen ihan ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole ruostetta vaan käytännössä oksidoitunutta sinkkiä.
    No, kotikorjaukseksi riittää ihan kun pyöräytät rälläkän tai porakoneen teräsharjalla varovasti isoimman kevyesti irtoavan oksidikerroksen pois(älä hiero siis sinkkipintaa pois) ja vedät päälle lastalla tai sudilla koriliimaa(Wurth,Sika,Teroson,tms).
    Liiman yön yli kuivuttua voit päälle suihkaista hieman ihan spraymustaa.
    Väliin voi toki vetää 2-K happopohjaakin, mutta tämä menee jo "hifistelyksi".
    Älä kuitenkaan MISSÄÄN TAPAUKSESSA vedä mitää 1K spray tai sutitavaraa, puhumattakaan mistään "massoista".

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 357

      #3
      Entäs takalokasuojan reunus, miten se kannattaa korjata? Takalokarissa reunuksessa sisäpuolella näyttäisi olevan sellainen valkoinen suojamuovitus. Se on lähtenyt jostain kohdasta irti ja alta paljastuu ruostetta. Ulkopuolella maalipinnassa lokarin reunuksessa näyttäisi olevan myös ruostekupruja. Kannattaako tota hiekkapuhaltaa vai lähteekö sillä myös sinkitys pois?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by dsl Bimmer View Post
        Entäs takalokasuojan reunus, miten se kannattaa korjata? Takalokarissa reunuksessa sisäpuolella näyttäisi olevan sellainen valkoinen suojamuovitus. Se on lähtenyt jostain kohdasta irti ja alta paljastuu ruostetta. Ulkopuolella maalipinnassa lokarin reunuksessa näyttäisi olevan myös ruostekupruja. Kannattaako tota hiekkapuhaltaa vai lähteekö sillä myös sinkitys pois?
        Näihin on aina hieman huono sanoa näkemättä mitään, varsinkin kun kysyjän pitäisi hypätä ammattimiehen saappaisiin ja erottaa pelkkä oksidoitunut sinkkipinta varsinaisesta ruostevauriosta.
        Eli jos pelti on oikeasti ruostunut(itse pelti syöpynyt), niin toki vauriokohta pitää puhdistaa ns.peltiä myöden kaikesta ruosteesta. Sinkkiä ei tällaisella alueella enään voi olla, koska se epäjalompana syöpyy ensin. Eli tällöin vaurioalueessa ei ole enään sinkkiä mitä pitäisi suojella.
        Käytännössä kaikki mikä ei lähde suht`kevyesti poraharjalla pyöräyttämällä, on syöpymää joka pitää kaivaa pois pintaa säästämättä.
        Pintaan kuitenkin taas pelkkää PU-koriliimaa, ei missään tapauksessa "massoja", kotelosuojia tms. maaöljytisleitä sisältäviä suoja-aineita. Ne on tarkoitettu aivan erityyppisiin kori+suojausrakenteisiin.

        Comment

        Working...
        X