Eli auto hylättiin katsastuksessa, koska molemmilla puolilla edessä oli jarruletkujen pinta vaurioitunut. Nyt pitäisi siis saada vaihdettua nuo letkut. Onko tuo millanen homma tehdä itse, vai vienkö suosiolla jonnekin korjaamolle? Auto on 328i -98.
e46 jarruletkujen vaihto?
Collapse
X
-
e46 jarruletkujen vaihto?
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88Tags: None
-
-
Olenko Suomen ainoa, jolta e46 on hylätty jarruletkujen takia?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Helppo tehdä ite jos edes jonkinmoista asennus kokemusta ja perustyökalut löytyy. Jarrut täytyy toki ilmata vaihdon jälkeen eli jarrunestettä kantsii varata.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Mulla kans pomppas kerran e46 etujarruletkujen takia. tarkemmin tutkiskeltua siinä letkun pinnassa oli vain likaa ja se halkeili kun letkua taivutti itsekki luulin tosissaan että ne on lopussa. ei muuta kun letkujen puhdistus ja leimasta läpi.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View PostKannattaa ostaa semmoinen ilmaus letku jonka toisessa päässä on korkki joka käy jarrunestesäiliön korkin tilalle ja toinen renkaan venttiiliin. Irto renkaaseen vajaa bar painetta. Tällä ilmaus on helppo homma ja onnistuu yksin. Letku maksaa noin 30e.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostJos tuommoinen on noinkin kallis niin kyllä ehdottomasti kannattaa investoida 14 € lisää niin saa alipaine ilmauslaitteen, edellyttäen tietysti että kompressori on käytettävissä...
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=75-1000
Comment
-
-
Originally posted by Kouris View Postmite tuo vehje pelaa?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostJos tuommoinen on noinkin kallis niin kyllä ehdottomasti kannattaa investoida 14 € lisää niin saa alipaine ilmauslaitteen, edellyttäen tietysti että kompressori on käytettävissä...
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=75-1000Olli.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Post(koko järjestelmää ilmatessa muista ilmausjärjestys)
Comment
-
-
Joka automallille on omanlaisensa ilmausjärjestys riippuen jarrujärjestelmän rakenteesta (käytännössä siitä miten piirit on jaettu ja putkisto vedetty). Muussa järjestyksessä kokonaan tyhjentyneen tms. järjestelmän ilmaaminen ei tuota toivottua lopputulosta järkevällä aikataululla. Kannattaa tarkistaa korjauskäsikirjasta mistä pyörästä homma aloitetaan ja mihin lopetetaan. Jos ilmauksen tarve on vain yhden pyörän osalla (letkun tms vaihto) niin ei niitä muita sitten tarvitse ilmata. Myös nesteiden vaihto ilmattomaankin järjestelmään on viisasta suorittaa ilmausjärjestyksen mukaan (pienin hävikki).
Alipaine ilmauslaitteella voi joskus tulla ongelmia jos satulan mäntien tiivisteet ovat semmoista tyyppiä että päästävät ilmaa sisään, tällöin ei kuplat lopu koskaan alipaine systeemillä... Siinä tapauksessa on korkin kautta painetta pukkaava parempi. Apumies ei välttämättä ole hyvä koska polkee pedaalia niin syvälle missä mäntä vanhassa syöpyneessä pääsylinterissä ei mahdollisesti ikinä ole käynyt -> pääsylinterin tiivisteet voivat mennä rikki. Toki oikeaoppinen tapa olisi ensin hoonata tai uusia semmoisessa kunnossa oleva pääsylinteri...Last edited by WSE1; 23-06-2008, 14:44.
Comment
-
Comment