Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d jyristää (täälläkin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haloohelsinki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 76

    #16
    Originally posted by sassi View Post
    Omallani manuaaliaskisella 33D:llä ajettu 160 000 (eilen pyörähti mittariin ) ja samaa tärinää havaittavissa juuri samoilla kierroksilla. Olen foorumia lueskellessa tullut johtopäätökseen, että kardaanin tukilaakeri on vaihdon tarpeessa.

    Vai onko jollakulla vielä parempaa tietoa tuosta?

    Mulla vähän samaa (330xd, manuaalilla), perä paukahtelee ajossa kun lähtee liikkeelle tai heittää vaihdetta silmään vauhdissa, hieman täristää tietyissä nopeuksissa ja myyjäliike sanoi, että kardaanin laakeri olisi kulahtanut. Menee onneks vaihtoon ensiviikolla ja toivotaan että viat häipyy, ilmottelen sitten miten kävi. Toivottavasti ei kuitenkaan ole perä revennyt irti

    Comment

    • parviainenp
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 57
      • espoo

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post

      Niin Carsoftihan ei näytä suuttimien korjausarvoja. Jos suuttimen korjausarvo > +4, se on vaihtokunnossa. "Vastakkaisten" suuttimien ruiskutusarvoja yritetään pienentää käynnin tasaamiseksi. Hehkuilta tulee sama vikakoodi yhdestäkin rikkinäisestä hehkusta tai niiden releestä. Hehkut voi mitata suoraan hehkujen releen liittimestä. Vaikka kaikki hehkutulpat olisivat pimeänä, ne eivät voisi aiheuttaa tuota kuvattua ongelmaa.

      Mitenkäs, meneekö tuo/nuo suutin/suuttimet ihan vaihtoon vai pystyykö noille mitään tekemään/teettämään. Kuulemma suuttimet maksaa 550€ kappale, ja on meina tällä hetkellä sellanen hinta, että alkaa oikeesti lompakon saumat ratkeilemaan.
      Tosiaan noi hehkut mitattiin ihan flukella. yks näytti jotain 300 ohmia, ja kolme näytti ettei olis yhteyttä, kaks näytti jotain suht. pientä vastusta.
      BMW e46 330D Touring -03

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #18
        Jos uuden hinta hirvittää, niin purkamoilta voi kysellä käytettyjä purkukoneista. Esim. TUOSSA on meikäläisen entinen motti, siitä vois saada pari suutinta varalle.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #19
          Originally posted by parviainenp View Post
          Mitenkäs, meneekö tuo/nuo suutin/suuttimet ihan vaihtoon vai pystyykö noille mitään tekemään/teettämään. Kuulemma suuttimet maksaa 550€ kappale, ja on meina tällä hetkellä sellanen hinta, että alkaa oikeesti lompakon saumat ratkeilemaan.
          No tohon 550e saat varmaan uudet suuttimet + softan tietyiltä pajoilta eli kannattaa vaikka soittaa turbotec mikäli suutin ongelmia ei todellaan meinaan maksa 550e kpl suuttimet.. muistelisin että 530d:hen uudet suuttimet olis ollu 70e / kpl .. tosin voi olla et joutuu komppaamaan softalle uusiks mut mut kannattanee selvitellä asiaa ennenku maksaa moisia summia..
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #20
            Originally posted by Exami View Post
            No tohon 550e saat varmaan uudet suuttimet + softan tietyiltä pajoilta eli kannattaa vaikka soittaa turbotec mikäli suutin ongelmia ei todellaan meinaan maksa 550e kpl suuttimet.. muistelisin että 530d:hen uudet suuttimet olis ollu 70e / kpl .. tosin voi olla et joutuu komppaamaan softalle uusiks mut mut kannattanee selvitellä asiaa ennenku maksaa moisia summia..
            Kyse kuitenkin luultavasti suuttimien kärjistä, ei runkoineen? Niitä kärkiä saa dieselhuolloista ja muistaakseni turun suunnalla 98€/kpl. Koko suutin runkoineen on pirun kallis.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9139
              • Oulu

              #21
              Originally posted by parviainenp View Post
              Mitenkäs, meneekö tuo/nuo suutin/suuttimet ihan vaihtoon vai pystyykö noille mitään tekemään/teettämään.
              Suutinhuollossa uudet kärjet ja käyttävät testipenkissä. Huonolla tuurilla runko ei ole elvytettävissä. Sopivat testipenkit, jotka itse tiedän löytyvät ainakin Häkkiseltä ja Diesel-Turuselta
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • parviainenp
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 57
                • espoo

                #22
                Seuraa update:

                Elikkäs oon nyt soitellu dieselhuoltoja tässä läpi. Ilmeisesti lähinnä espoota oleva huolto, joka noihin pystyy on tampereella tammerdiesel. Valitettavasti "huolto"-toimenpiteet maksaa enempi kun tehdaskorjattu suutin. Tällä oli hintaa á 330€ eli ei kauheesti naurata...
                Ideoita kukaan? Voiko toi korjaaminen tosiaan olla noin kallista? Eikö pks:lla ole mitään paikkaa? Vai tartteko tässä lähteä turkuun?

                Voisikohan joku tarkiveosa tyyliin bosch olla kustannustehokkaampi? Kokemuksia? hintoja? mistä?

                Tällasia numeroita oli tosiaan siinä smoothrunning controllissa:
                Cylinder 1: 5.3
                Cylinder 5: -2
                Cylinder 3: 0.8
                Cylinder 6: -3.3
                Cylinder 2: -2.6
                Cylinder 4: -0.2

                Noista varmaan vaihtokunnossa olis 1 ja 6. Mutta mutta mites noi 5 ja 2? Rupeeko jo enteilemään?


                Exami mainitsi suuttimia 70€ kappale... onko jollain vahvistaa tällasta? Tosiaan jos noin halpaa on niin sitten kyl varmaan tulee lähtö pajalle saman tien.
                Käytettyjä ei kuitenkaan viittis laittaa.. kun saattaa olla kohta taas sama ongelma. NokiLekankin entinen on suht samoissa kilsoissa kun omani. Tuntuu vaan että siinä kerjää verta nenästään.

                Joo... no kuiteski auttakaa ny p*ke*e miestä mäessä. Mun bemaristin ura ei kyllä alkanu kovin loisteliaasti tjs.
                BMW e46 330D Touring -03

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #23
                  Voihan sen suuttimen irrotuttaa paikallisella pajalla ja lähettää kunnostettavaksi.

                  Tammer-diesel iskee kyllä pöytään lyömättömän tarjouksen.

                  Noista suuttimista Nro 1 on valmis, mutta välttämättä tässä vaiheessa ei tarvitse koskea muihin, ellei halua pelata varman päälle. Ainakin osittain negatiiviset korjausarvot johtuvat siitä, kun DDE yrittää käynnin tasaamiseksi vähentää runsaan positiivisen korjauksen "vastakkaisten" sylinterien ruiskutusta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • parviainenp
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 57
                    • espoo

                    #24
                    Joo mut siis meinasit et suutin irti ja postiin häkkiselle?
                    Ainut vaan että auto seisoo ainakin viikon... ei prkl..
                    Uskaltaako noita itte irrotella?
                    BMW e46 330D Touring -03

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9139
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by parviainenp View Post
                      Joo mut siis meinasit et suutin irti ja postiin häkkiselle?
                      Ainut vaan että auto seisoo ainakin viikon... ei prkl..
                      Uskaltaako noita itte irrotella?
                      Tai sitten hommaat yhden uuden suuttimen tai purkamolta/ebaystä suuttimen, jonka kunnostat etukäteen. Vaihdat ensin tuon yhden suuttimen ja tarvittaessa kunnostat irrotetun mahdollista seuraavaa operaatiota varten, jos se vain on elvytettävissä. Suuttimen vaihto onnistuu kuitenkin varsin pienellä oheispurkamisella.

                      En lähtisi urheilemaan ilman tuolle suuttimelle tehtyä sovitinta vetovasaralle.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • parviainenp
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 57
                        • espoo

                        #26
                        Mitäs tossa tarttee ottaa poijes? No muovit nyt ainaki... ei kai imusarjaa tartte irrottaa? mitä työkaluja tarttee olla (erikois)? mistäs tollasta sovitinta vois kuikuilla?

                        Toihan olis kyl aika tuning idea... eipä edes tullu mieleen. tolleenhan vois vaikka sit tarvittaessa käydä koko suutinsetin läpi yks kerrallaan ja auto olis ajossa aina.

                        tuuningtuuning

                        Täytyy kalastella nyt ainakin 1 suutin jostain... ebayssä näytti joku olevan.

                        Mitäs ton suuttimen huolto nyt sitten kustansikaan kokonaisuudessaan per kappale? Turussa 98€ + tunti duunia + postikulut ~ 200 euroa?
                        BMW e46 330D Touring -03

                        Comment

                        • Hydetys
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 111
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by haloohelsinki View Post
                          Mulla vähän samaa (330xd, manuaalilla), perä paukahtelee ajossa kun lähtee liikkeelle tai heittää vaihdetta silmään vauhdissa, hieman täristää tietyissä nopeuksissa ja myyjäliike sanoi, että kardaanin laakeri olisi kulahtanut. Menee onneks vaihtoon ensiviikolla ja toivotaan että viat häipyy, ilmottelen sitten miten kävi. Toivottavasti ei kuitenkaan ole perä revennyt irti
                          Sun ex-autostas oli ainaki kytkin finito, vauhtipyörä jyrisee, ja tietääkseni thumps-ääni ei ole vika vaan ominaisuus... (toivottavasti)

                          Olitko muuten itse vai edellinen omistaja käyny päivittää karalan softan toho autoon ?

                          penkistä 167,2Kw 525Nm, et on kytkin ja vp aika kovilla..
                          330xd -01

                          Comment

                          • haloohelsinki
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 76

                            #28
                            Originally posted by Hydetys View Post
                            Sun ex-autostas oli ainaki kytkin finito, vauhtipyörä jyrisee, ja tietääkseni thumps-ääni ei ole vika vaan ominaisuus... (toivottavasti)

                            Olitko muuten itse vai edellinen omistaja käyny päivittää karalan softan toho autoon ?

                            penkistä 167,2Kw 525Nm, et on kytkin ja vp aika kovilla..
                            Edellistä edellinen omistaja

                            Molemmat etuvetarit oli muussia, kuulemma ollu jo pitkän aikaa kun edellisellä omistajalla ei ollu fyrkkaa vaihtaa . Onneks liike vaihto nämä takuuseen. Eteen siis vaihtu molemmat vetarit, kun niveliä ei saa erikseen. Kytkin ainakin toimi mulla loistavasti, eikä oireillu. Miten kytkin nyt "oireilee"? Thumps äänellä kans sanottiin, että on ominaisuus nelivedoissa, mutta tuskin on uutena kuulunu :think.
                            Oli kuulemma sulla mankka kärähtäny? Ja joku vesiletku puhjennu?

                            Ihan hyvät tehot vehkeessä, tosin kyllä sen tunsi perstuntumallaki. Helvetin vähän tuo vehje kyllä kulutti disukkaa, kun ajo matka-ajoa.

                            Comment

                            • Hydetys
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 111
                              • Lohja

                              #29
                              Originally posted by haloohelsinki View Post
                              Edellistä edellinen omistaja

                              Molemmat etuvetarit oli muussia, kuulemma ollu jo pitkän aikaa kun edellisellä omistajalla ei ollu fyrkkaa vaihtaa . Onneks liike vaihto nämä takuuseen. Eteen siis vaihtu molemmat vetarit, kun niveliä ei saa erikseen. Kytkin ainakin toimi mulla loistavasti, eikä oireillu. Miten kytkin nyt "oireilee"? Thumps äänellä kans sanottiin, että on ominaisuus nelivedoissa, mutta tuskin on uutena kuulunu :think.
                              Oli kuulemma sulla mankka kärähtäny? Ja joku vesiletku puhjennu?

                              Ihan hyvät tehot vehkeessä, tosin kyllä sen tunsi perstuntumallaki. Helvetin vähän tuo vehje kyllä kulutti disukkaa, kun ajo matka-ajoa.
                              Ei kytkin oireillu muutaku kovissa kiihdytyksissä, jolloin luisti aika lailla, mut eipä ollu kallis vaihto..(189e+150e työt)

                              Mankka kärähti jo ekana päivänä, ostin uuden ja liike makso.

                              Ekan viikon aikana yks letkun pätkä vuosi, joka sekin vaihdettiin liikkeen piikkiin.

                              btw. oliks sulla autossa kangasmatot ku veit vaihtoon? jos oli ni jobbari napannu itelleen..

                              Muuten auto toimii mainiosti, parina päivänä nyt ajellu Hämeenlinnaan ja keskikulutus ollu 5.3l/100..
                              330xd -01

                              Comment

                              • haloohelsinki
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 76

                                #30
                                Originally posted by Hydetys View Post
                                Ei kytkin oireillu muutaku kovissa kiihdytyksissä, jolloin luisti aika lailla, mut eipä ollu kallis vaihto..(189e+150e työt)

                                Mankka kärähti jo ekana päivänä, ostin uuden ja liike makso.

                                Ekan viikon aikana yks letkun pätkä vuosi, joka sekin vaihdettiin liikkeen piikkiin.

                                btw. oliks sulla autossa kangasmatot ku veit vaihtoon? jos oli ni jobbari napannu itelleen..

                                Muuten auto toimii mainiosti, parina päivänä nyt ajellu Hämeenlinnaan ja keskikulutus ollu 5.3l/100..
                                Joo joo, no ilmankos en kytkimen toimintaa ihmetelly, kun ite tuli ajettua vain matka-ajoa eikä sen kummempia kiihdytyksiä tullut tehtyä. Mites muuten ton vauhtipyörän huomaa ku se "jurnuttaa"?

                                Kangasmatot oli, ja nappasin ne ite pois . Eivät tosin oo kalliit tiskiltä, 106€ miinus alet. Sain niistä vielä diiselrahat pois kun olivat niin hyvässä kunnossa

                                Joo, auton kulutus oli kyllä tehoihin nähden tosi kiitettävä ja muutenkin vakaantuntuinen tuollainen "pikkufarkku"

                                Tuli paljon uusittua kaikkia pikkunippeleitä takakonttiin, kun oli joku perkeleen koira syönyt niitä osia. Kävihän tuo sisäpesu, otsonointi + maalipinnan pinnoituksessa, eli kyllä sun kelpaa . Haisi muuten pirun pahalle, ihanku märkä koira olis ollu kokoajan kontissa ennen hommaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎