Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varmuuden vuoksi / E46 Ovipahvien irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha.T
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 22
    • Finland

    Varmuuden vuoksi / E46 Ovipahvien irroitus

    Elikkäs elikkäs...

    Kysytään nyt ihan varmuuden vuoksi, että olenko ymmärtänyt oikein tuon airbag hommelin... Eli koko airbag on isona möttinä ovessa kiinni ja ovipahvissa on ainoastaan luukku, josta se sitten paukahtaessaan tunkee sisätiloihin? Kun noista kahdesta löytämästäni threadista...




    ...ainakin niin ymmärsin ja siinä pahvissa ilmeisesti on kiinni jotain johtoja, jotka vaan ottaa irti siksi aikaa(?!)

    Pitäisi tässä lähiaikoina meinaan irroitella pelkääjän puolen etuovesta ovipahvi vastaavanlaisen ongelman vuoksi kuin on tuossa threadissa...



    Eli ongelma on siis se, että tuli vahingossa avattua talvipakkasella ikkuna ja nyt se ei aukea ihan pohjaan saakka vaan jää noin 2 cm ylemmäs mitä normaalisti ja pitää liikkuessaan hyvin tuskallisen kuuloista ääntä

    Selvennyksistä ja mahdollisista lisäohjeista ollaan kiitollisia!
  • takatalvi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1019
    • Jokela

    #2
    Originally posted by Juha.T View Post
    Elikkäs elikkäs...

    Kysytään nyt ihan varmuuden vuoksi, että olenko ymmärtänyt oikein tuon airbag hommelin... Eli koko airbag on isona möttinä ovessa kiinni ja ovipahvissa on ainoastaan luukku, josta se sitten paukahtaessaan tunkee sisätiloihin? Kun noista kahdesta löytämästäni threadista...




    ...ainakin niin ymmärsin ja siinä pahvissa ilmeisesti on kiinni jotain johtoja, jotka vaan ottaa irti siksi aikaa(?!)

    Pitäisi tässä lähiaikoina meinaan irroitella pelkääjän puolen etuovesta ovipahvi vastaavanlaisen ongelman vuoksi kuin on tuossa threadissa...



    Eli ongelma on siis se, että tuli vahingossa avattua talvipakkasella ikkuna ja nyt se ei aukea ihan pohjaan saakka vaan jää noin 2 cm ylemmäs mitä normaalisti ja pitää liikkuessaan hyvin tuskallisen kuuloista ääntä

    Selvennyksistä ja mahdollisista lisäohjeista ollaan kiitollisia!
    Ovipahvissa ei ole airbagin piuhoja, että näitä ohjeita seuraamalla pitäsi ovipahvin irroitus onnistua. http://e46fanatics.com/howto/howtodetail.php?howto_id=6
    BMW i3

    Comment

    • Juha.T
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 22
      • Finland

      #3
      Kiitoksia vastauksesta ja ohjeista

      Comment

      • Jusaba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 613
        • Joensuu

        #4
        Minullakin hieman rutisee tuo apparin ikkuna kiinni laittaessa ja pikku naarmu on tullut ikkunaan, eli ikkuna hankaa johonkin. Bagi pitää ottaa irti, mutta sitä ennen on vissiin akunkenkä otettava irti?
        MB


        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

        Comment

        • Juha.T
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 22
          • Finland

          #5
          Minkäslaista meteliä siitä tarkalleen ottaen kuuluu. Itsellä tosiaan oli vikana se, että se kelkka jossa ikkuna on kiinni oli hajonnut (autoon nähden takaosastaan) ja vaijeri ei enää pysynyt sille kuuluvassa kolossa vaan pomppasi aina pois, kun ikkunaa yritti nostaa.

          Korjaustoimenpiteenä oli kelkan vaihto ja sen suorittamiseen piti ainakin ikkuna ottaa pois, mutta siitä ei ole tietoa pitikö myös airbagin paukku irroittaa... veikkaukseni tosin on, että ei tarvitse (viisaammat korjatkoon jos olen väärässä). "Mukavin" työvaihe hommassa varmaan on sen äänieristeen irroittaminen ovesta.

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 820

            #6
            Helppo ja iisi homma tuon bagin kanssa, kunhan muistaa:
            Bagista ei tarvii/kannata ottaa johtoa irti koko homman aikana, mutta lähinnä
            varmuuden vuoksi (ei tule turhia vikakoodeja) kenkä irti aina kun bagiin koskee eli
            -Ovipahvi irti, ei ole yhteydessä bagiin
            -akun kenkä irti, 10 min rööki/bissetauko
            -bagin ruuvaus ovipellistä, eristeen tieltä pois
            -eristeen pujotus bagin johdolle tehdyn eristeloveuksen kautta pois
            -bagi takas kiinni ovipeltiin johtoineen (kai vain yksi paksuhko, keltainen liitin)
            -kenkä kiinni
            -ikkuna ym. syteemin asennusta, nostimia tarvii kuitenkin käytellää esim. asentosäädöissä
            -akun kenkä irti (taas 10 min bissee) ja reverse asennus (bagi irti ovipellistä, eriste väliin, bagi kii...)
            Last edited by Juice; 01-08-2008, 21:12.

            Comment

            • HSuomi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 277
              • mäntsälä

              #7
              Nostetaas nyt vielä vanhaa threadia. Eli otan sen akun irti niin 10min päästä on turvallista nyppästä siitä mustasta airbag laatikosta keltainen liitin irti?

              Taka ikkunan nostimen vaihto edessä ja homma tössäsi siihen etten uskalla koskea siihen airbag boxiin.
              Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
              ~~Sälinkään Moottorikerho~~

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Jos akku on irti niin ihan rohkeasti vaan liitin auki. Ei se sieltä mihinkään posahda, eikä vikakoodia jää.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎