Tuleva uusi Bemaristi ilmoittautuu. Ensi viikolla lähden saksasta hakemaan E46:sta. Muistelisin, että vanhemmissa bemareissa oli jotain toimenpiteitä, miten pystyi tsekkaamaan, että onko matkamittaria peukaloitu. Onko tuossa E46:ssa?
E46 Kilometrien tarkistus?
Collapse
X
-
E46 Kilometrien tarkistus?
Kalusto:
e39 530dA -02 M-Sport
e46 320ciA -00
Yamaha FZS1000 Fazer -03
Opel Ascona B 2.0S -80
Tunturi Automat
"Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"
Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.Tags: None
-
-
Originally posted by kilofasu View PostTuleva uusi Bemaristi ilmoittautuu. Ensi viikolla lähden saksasta hakemaan E46:sta. Muistelisin, että vanhemmissa bemareissa oli jotain toimenpiteitä, miten pystyi tsekkaamaan, että onko matkamittaria peukaloitu. Onko tuossa E46:ssa?Originally posted by superb View PostVanhemmissa bemareissa (esim E36) EI ole keinoa tarkistaa kilometrilukeman paikkansapitävyys.
Comment
-
-
Kuulin tämmöisestä keinosta, että painetaan trippimittarin nappi pohjaan ja laitetaan virta päälle. Trippiin alkaa tulemaan jotain lukemia ja jokin lukemista pitäisi olla valmistenumero. Mikäli valmistenumeroa ei tule, niin mittaria on käpälöity tms. Ei ehkä 100% keino, mutta herättää epäilyksiä. Toimii ainakin anopin 93-mallisessa 518:ssa Voisiko joku kokeilla, mitä tapahtuu E46:ssa?Kalusto:
e39 530dA -02 M-Sport
e46 320ciA -00
Yamaha FZS1000 Fazer -03
Opel Ascona B 2.0S -80
Tunturi Automat
"Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"
Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
Comment
-
-
Moneen kertaan tälläkin foorumilla todettu, että 100% oikeaa kilometritietoa EI saa irti mistään. Kuten jo joku sanoi, niin jos merkkihuollettu niin huolloista kyllä kilometrimäärät saa.
Kaiketi E46 tallentaa kilometritiedon mittaristoon+valojen ohjausboksiin+avaimeen. Nuo pitäisi pystyä ihan carsoftilla tarkistamaan. Mutta sekään ei taas takaa yhtään mitään, syystä tai toisesta kai noitakin on vaihdettu.
Originally posted by Nisti View Poste46 varmaan löytyy myös manipulointipiste mittaristosta? Vaikka harvoin taitaa sekään auttaa kun aletaan hiukan syvemmältä kopeloimaan uutta lukemaa mittariin
Muistaakseni vastaus oli selkeästi niin, että jos piste palaa niin se ei kyllä tarkoita että lukemaa olisi ruuvattu.
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostEikös tälle "pisteellekin" jo ihan oikea selitys täältä jokuaika sitten tullut?
Muistaakseni vastaus oli selkeästi niin, että jos piste palaa niin se ei kyllä tarkoita että lukemaa olisi ruuvattu."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostMoneen kertaan tälläkin foorumilla todettu, että 100% oikeaa kilometritietoa EI saa irti mistään. Kuten jo joku sanoi, niin jos merkkihuollettu niin huolloista kyllä kilometrimäärät saa.
Kaiketi E46 tallentaa kilometritiedon mittaristoon+valojen ohjausboksiin+avaimeen. Nuo pitäisi pystyä ihan carsoftilla tarkistamaan. Mutta sekään ei taas takaa yhtään mitään, syystä tai toisesta kai noitakin on vaihdettu.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Onko kukaan kokeillut, mitä em. toimenpide tekee e46:ssa? Ehkä se ei sulje pois kaikkia kilometrien rukkaajia, mutta ehkäpä osan?Kalusto:
e39 530dA -02 M-Sport
e46 320ciA -00
Yamaha FZS1000 Fazer -03
Opel Ascona B 2.0S -80
Tunturi Automat
"Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"
Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
Comment
-
-
Originally posted by kilofasu View PostOnko kukaan kokeillut, mitä em. toimenpide tekee e46:ssa? Ehkä se ei sulje pois kaikkia kilometrien rukkaajia, mutta ehkäpä osan?Eli edelleen se aukoton (todistettavasti) huoltohistoria ja auton yleiskunto on ne mitä pitää katsoa.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
[quote=Robi;1270081]sen ehkä saa jos mittaristo on vaihdettu
Harvemmin kai noihin tarvii mittaristoja vaihtaa? Eli rivien välistä... Eli jotain tapahtuu, kun painaa trippiä jai vääntää avaimesta näissä uudemmissakin. Tottakai tutkin auton kuntoa muutenkin, myös auton papereita. Yksi lisätsekkaus on kai tuokin em. toimenpide on.Kalusto:
e39 530dA -02 M-Sport
e46 320ciA -00
Yamaha FZS1000 Fazer -03
Opel Ascona B 2.0S -80
Tunturi Automat
"Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"
Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
Comment
-
-
[quote=kilofasu;1270086]Originally posted by Robi View Postsen ehkä saa jos mittaristo on vaihdettu
Harvemmin kai noihin tarvii mittaristoja vaihtaa? Eli rivien välistä... Eli jotain tapahtuu, kun painaa trippiä jai vääntää avaimesta näissä uudemmissakin. Tottakai tutkin auton kuntoa muutenkin, myös auton papereita. Yksi lisätsekkaus on kai tuokin em. toimenpide on.
edit: asiasta tietämätöntä myyjäähän sillä voi tosin huijata ja katsoa reaktioita, jos on jotain epäilystä ruuvauksesta... vaikka se myyjä olis jossain ruuvauttanut kilometrin, niin ei se välttämättä tiedä, ettei sitä voi jostain mittariston piilovalikoista nähdäLast edited by bemu2000; 25-06-2008, 01:34.
Comment
-
-
[QUOTE=kilofasu;1270086]Originally posted by Robi View Postsen ehkä saa jos mittaristo on vaihdettu
Harvemmin kai noihin tarvii mittaristoja vaihtaa? Eli rivien välistä... Eli jotain tapahtuu, kun painaa trippiä jai vääntää avaimesta näissä uudemmissakin. Tottakai tutkin auton kuntoa muutenkin, myös auton papereita. Yksi lisätsekkaus on kai tuokin em. toimenpide on.
ex. e36 325iA Coupe -94
Nyt.
e46 330i Sedan -02
e70 X5 xDRIVE 35d -10
Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
CAN-AM DS250 -06
Comment
-
-
Heh, terveiset vaan täältä Saksasta.Tässä hieman vinkkejä täkäläiseen auton ostoon:
1. Ihan ensimmäisenä kannattaa katsoa auton TÜV-lappu (katsastuslappu) ja katsoa mitkä lukemat viimeisimmällä leimalla on ollut; ei olisi ensimmäinen kerta kun huono kusetusyritys narahtaa jo tässä vaiheessa.
(Huom. Viimeisin katsastuslappu pitää olla aina auton mukana Saksassa) Hyvän varmuuden kilsoista tietenkin saa, jos auton mukana tulee sen historian kaikki TÜV-laput.
2. Sitten kannattaa laskea, että kun Saksassa uutta autoa ei tarvitse katsastaa ensimmäisen 3 vuoden aikana, ja sen jälkeen katsastukset menevät 2 vuoden välein. Auton voi kuitenkin katsastaa "milloin tahansa" ja tällöin tuo 2v on taas aikaa seuraavaan leimaan.
Eli auton myyntiä on saattanut edeltää seuraavaa: mittaristo viety ruuvattavaksi -> auto katsastukseen "välivuotena" -> uusi katsastuslappu uusilla pienemmillä kilsoilla, vanha lappu roskikseen -> auto myyntiin.
3. Jos ostat auton autoliikkeestä/jobbarilta, niin kysy lista auton edellisistä ostajista ja soita heille. Kysy kilometrit, historia, kolarit jne. Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun autoliike on vaihtanut huoltokirjat ja ruuvannut mittaria jne.
4. Voit myös viedä auton TÜV -asemalla ja he tekevät testin (about 70eur maksaa) autolle, missä tsekataan yleiskunto, maalipinnan paksuudet jne. Saat siis luotettavan ja puolueettoman tiedon auton kunnosta ja siitä miten todennäköisesti kilsat pitävät paikkaansa.
5. Ota huomioon että yleensä isommat ja kalliimmat ns. "edustusautot" ovat todennäköisemmin olleet käytössä businessmiehillä/kaupparatsuilla, joten niillä on todennäköisesti taivallettu baanalla eniten. Jos autosta löytyy puhelinpaketteja/handsfree -laitteita, niin niitä on tuskin otettu varustelistalle jos auton tarkoitus on toimia pelkkänä kauppakassina kerran viikossa paikallisen Lidlin ja kodin välillä.
6. Jos autojobbari on turkkilainen - tsekkaa auto "kahteen kertaan".
Onnea auton ostoon!
Ja kannattaa muistaa, että kaikista täkäläisistä autoista minimissään puolissa on mittaria ruuvattu, eli vaikkei kilsat pitäisikään paikkaansa - et ole ainut, ensimmäinen, etkä viimeinen kuka mittariruuvatun auton on ostanut. Hyvä yleiskunto onkin siis varmasti tärkein kriteeri autoa valitessa!
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostHeh, terveiset vaan täältä Saksasta.Tässä hieman vinkkejä täkäläiseen auton ostoon:
1. Ihan ensimmäisenä kannattaa katsoa auton TÜV-lappu (katsastuslappu) ja katsoa mitkä lukemat viimeisimmällä leimalla on ollut; ei olisi ensimmäinen kerta kun huono kusetusyritys narahtaa jo tässä vaiheessa.
(Huom. Viimeisin katsastuslappu pitää olla aina auton mukana Saksassa) Hyvän varmuuden kilsoista tietenkin saa, jos auton mukana tulee sen historian kaikki TÜV-laput.
2. Sitten kannattaa laskea, että kun Saksassa uutta autoa ei tarvitse katsastaa ensimmäisen 3 vuoden aikana, ja sen jälkeen katsastukset menevät 2 vuoden välein. Auton voi kuitenkin katsastaa "milloin tahansa" ja tällöin tuo 2v on taas aikaa seuraavaan leimaan.
Eli auton myyntiä on saattanut edeltää seuraavaa: mittaristo viety ruuvattavaksi -> auto katsastukseen "välivuotena" -> uusi katsastuslappu uusilla pienemmillä kilsoilla, vanha lappu roskikseen -> auto myyntiin.
3. Jos ostat auton autoliikkeestä/jobbarilta, niin kysy lista auton edellisistä ostajista ja soita heille. Kysy kilometrit, historia, kolarit jne. Ei olisi myöskään ensimmäinen kerta kun autoliike on vaihtanut huoltokirjat ja ruuvannut mittaria jne.
4. Voit myös viedä auton TÜV -asemalla ja he tekevät testin (about 70eur maksaa) autolle, missä tsekataan yleiskunto, maalipinnan paksuudet jne. Saat siis luotettavan ja puolueettoman tiedon auton kunnosta ja siitä miten todennäköisesti kilsat pitävät paikkaansa.
5. Ota huomioon että yleensä isommat ja kalliimmat ns. "edustusautot" ovat todennäköisemmin olleet käytössä businessmiehillä/kaupparatsuilla, joten niillä on todennäköisesti taivallettu baanalla eniten. Jos autosta löytyy puhelinpaketteja/handsfree -laitteita, niin niitä on tuskin otettu varustelistalle jos auton tarkoitus on toimia pelkkänä kauppakassina kerran viikossa paikallisen Lidlin ja kodin välillä.
6. Jos autojobbari on turkkilainen - tsekkaa auto "kahteen kertaan".
Onnea auton ostoon!
Ja kannattaa muistaa, että kaikista täkäläisistä autoista minimissään puolissa on mittaria ruuvattu, eli vaikkei kilsat pitäisikään paikkaansa - et ole ainut, ensimmäinen, etkä viimeinen kuka mittariruuvatun auton on ostanut. Hyvä yleiskunto onkin siis varmasti tärkein kriteeri autoa valitessa!
Jos noilla ohjeilla/tiedoilla onnistuu ostamaan pommin niin silloin voi syyttää vaan itseään.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Comment