e46 coupeen eteen 9.5" vanne?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• tumppi$
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Mulla on E39:ssa etupäässä 10" x 19" vanne ET 19, renkaat on 245/35/19. Aluksi vanne oli ilman levikepalaa, mutta raapi etutolppaan kiinni kääntäessä. Suoraan ajaessa ei ollut ongelmia. Nyt on 3mm levikepalat välissä ja ei ongelmia. Tuo 10" x 19" vanne näyttää aika naurettavan neitimäiseltä jopa etupäähän. Olisi pitänyt ostaa kerralla vähintään 10,5" levyinen vanne.

Sellainen tarkennus vielä, että minulla on normaalit M-alustan tolpat. Jos on korkeussäädettävä coilover alusta, täytyy ilmeisesti olla pienempi ET-luku vanteissa tai tietysti paksumpi levikepala välissä.

Miten hemmetissä tuo on mahdollista...? taikuutta?
    Minulla 9,5" leveä vanne tuli sovitettaessa omasta mielestäni niin lähelle tolppaa että en ole laittanut vanteita vielä edes alle...

Ja nyt kävi vielä niin onnellisesti että satuin löytämään "oikean" kokoisen, täysin samanlaisen setin... nyt tulossa siis 8,5" eteen ja ne 9,5" vain taakse...

Ja näin ollen vihjataanpa että tuolla "myydään- osion" puolella olisi nyt 18"- tuumaista AC Schnitzer- herkkua... tosi tuunaajille ja laadunhakijoille...

Leave a comment:

• jyri149
    replied
    ei kyl noi saa nyt kelvata..tietysti voi sen takavanteen sit tuua spaceril lähelle kaaria

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Originally posted by jyri149 View Post
    ei löydy kyseistä vannetta muita koko 19 tuumasena ku 8" ja 9.5"
    Vannemallin tai valmistajan vaihto ei tule kysymykseen? :think

Mulla olis muuten myynnissä 9" + 10" x 20" vanteet. Sopii suoraan E46 alle!

Leave a comment:

• jyri149
    replied
    ei löydy kyseistä vannetta muita koko 19 tuumasena ku 8" ja 9.5"

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Originally posted by jyri149 View Post
    ja tosta se 8" ois ollu niin tyhmän näkönen ku ei reunaa lähes ollenkaa ni siitä heräs tää kysymys et jos meniski se sama 9.5" etee ku taaksekki
    Itse en kyllä koskaan laittaisi takavetoiseen BMW:hen samanlevyistä vannetta eteen ja taakse. Poislukien talvirenkaat ja tietysti nelivetomallit. Ehdottomasti eteen kapeampi ja taakse leveämpi vanne. Mikset laita eteen esim. 9,0" - 9.5" leveydellä olevaa vannetta ja taakse vaikka 10" - 11" ?

Leave a comment:

• jyri149
    replied
    no hyvä tietää että se noin varmasti menee sit sinne
    vanteeksi tulossa: http://www.smeding-wielen.nl/wheels/..._pop_white.jpg

ja tosta se 8" ois ollu niin tyhmän näkönen ku ei reunaa lähes ollenkaa ni siitä heräs tää kysymys et jos meniski se sama 9.5" etee ku taaksekki

Leave a comment:

• Juhis
    replied
    Originally posted by tumppi$ View Post
    Nimittäin 9,5" vannetta saa jo aika tavalla sovitella jopa E39:in etupäähän... Itse olen sovitellut 9,5" eteen... ET22 joka on tietty eteen liikaa eli hipoo tolppaa, mutta olenkin koettanut muutella erilaisilla spacereilla ET:tä 10-17 välillä... Ja aika millipeliä on ollut.
    Mulla on E39:ssa etupäässä 10" x 19" vanne ET 19, renkaat on 245/35/19. Aluksi vanne oli ilman levikepalaa, mutta raapi etutolppaan kiinni kääntäessä. Suoraan ajaessa ei ollut ongelmia. Nyt on 3mm levikepalat välissä ja ei ongelmia. Tuo 10" x 19" vanne näyttää aika naurettavan neitimäiseltä jopa etupäähän. Olisi pitänyt ostaa kerralla vähintään 10,5" levyinen vanne.

Sellainen tarkennus vielä, että minulla on normaalit M-alustan tolpat. Jos on korkeussäädettävä coilover alusta, täytyy ilmeisesti olla pienempi ET-luku vanteissa tai tietysti paksumpi levikepala välissä.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    meinaatko todella, että E46:ssa 9,5" et45 ei ota edessä tolppaan kiinni? varma tieto?
    On varma tieto että 19" vanne menee, mikäli et-luku on todellinen eikä ns.noin arvo...mutta tolpan ja vanteen väliin jää parisen milliä.
    18" vanne ei välttämättä enään mene.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis kaikki riippuu vanteen et:stä. 9.5" vanne menee ihan heittämällä e46:n coupen kaarien sisään niin taakse kuin eteenkin ilman pelkoa tolppiin raapimissta, mikäli et on 38-45 välissä. Coupeen menee taakse "heittämällä" 10.5":n vannekkin 265/30-19" renkaalla kun vanteessa on et42-45.
    meinaatko todella, että E46:ssa 9,5" et45 ei ota edessä tolppaan kiinni? varma tieto?

Leave a comment:

• tumppi$
    replied
    Tuota.... en tajua lainkaan e46 yhteyttä et22:een???
    Camberkulmat ei vaikuta tolppiin, koska tolpat kääntyy camberien tahdissa....sosi näppikset/ jurrissa kuin käki....).

Siis ei E46:een. Vaan viitaten tekstissäsi kohtaan; - "E39:iin ei tarvitse sen kummemmin sovitella 9,5" leveää vannetta eteen jos vain ET on 18-22 välillä."

Mutta okei, ehkä tosiaan sitten haen "holoa" väliä sinne... Siihen on vain juurtuneesti tottunut 7,5" leveiden talvivalssejen kanssa...

Paljonkos tuon iskarin tolpan ja vanteen väli tulee olla ettei missään tilanteessa ota toisiinsa?? Vai tapahtuuko jousto/ eläminen normaaleissa ajotilanteissa poispäin toisistaan, jolloin tietty yksi millikin riittää?

On muuten hienoa olla töissä... Mitenkäs sielläpäin? Onko paha "kanuuna"???

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Ok... Ilmeisesti itse tavoittelen sitten turhan "holoa" väliä tolpan ja vanteen reunan suhteen... Paljonko täytyy vähintään olla väliä ettei missään tilanteessa vanne nappaa tolppaan?? Nimittäin ET:llä 22 hipoo jo hiuksen hienosti... Ilmeisesti camber-kulmat astuvat tässä vaiheessa kuvaan... Vai??
    Ilmeisesti koska minulla vaatii "sovittelua" 9,5" vanne jossa ET on 22.
    Tuota.... en tajua lainkaan e46 yhteyttä et22:een???
    Camberkulmat ei vaikuta tolppiin, koska tolpat kääntyy camberien tahdissa....sosi näppikset/ jurrissa kuin käki....).

Leave a comment:

• tumppi$
    replied
    Coupessa on eri kaaret kuin sedanissa tai touringissa.
    Ei todellakaan tarvitse sen kummemmin 9.5" vannetta sovitella e39 kaariin kunhan et on et18-22 ja e46 coupeen et40-45. Eihän sinne tietenkään senttitolkulla jää tilaa mihinkään suuntaan, mutta pointti onkin tuo oikea
    et-luku, eikä niinkään itse vanten leveys.

Ok... Ilmeisesti itse tavoittelen sitten turhan "holoa" väliä tolpan ja vanteen reunan suhteen... Paljonko täytyy vähintään olla väliä ettei missään tilanteessa vanne nappaa tolppaan?? Nimittäin ET:llä 22 hipoo jo hiuksen hienosti... Ilmeisesti camber-kulmat astuvat tässä vaiheessa kuvaan... Vai??
    Ilmeisesti koska minulla vaatii "sovittelua" 9,5" vanne jossa ET on 22.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Onko E46:n coupen kaarissa eroa sedaniin leveyden suhteen??
    Nimittäin 9,5" vannetta saa jo aika tavalla sovitella jopa E39:in etupäähän... Itse olen sovitellut 9,5" eteen... ET22 joka on tietty eteen liikaa eli hipoo tolppaa, mutta olenkin koettanut muutella erilaisilla spacereilla ET:tä 10-17 välillä... Ja aika millipeliä on ollut.
    Coupessa on eri kaaret kuin sedanissa tai touringissa.
    Ei todellakaan tarvitse sen kummemmin 9.5" vannetta sovitella e39 kaariin kunhan et on et18-22 ja e46 coupeen et40-45. Eihän sinne tietenkään senttitolkulla jää tilaa mihinkään suuntaan, mutta pointti onkin tuo oikea
    et-luku, eikä niinkään itse vanten leveys.

Leave a comment:

• jyri149
    replied
    joo 40 tais olla et vanteissa mitkä ois tulossa että nehän vois olla sitte aikas hyvät voihan sit kaaret aina pokata jos meinaa niihin raapii

Leave a comment:

• tumppi$
    replied
    Siis kaikki riippuu vanteen et:stä. 9.5" vanne menee ihan heittämällä e46:n coupen kaarien sisään niin taakse kuin eteenkin ilman pelkoa tolppiin raapimissta, mikäli et on 38-45 välissä. Coupeen menee taakse "heittämällä" 10.5":n vannekkin 265/30-19" renkaalla kun vanteessa on et42-45.

Onko E46:n coupen kaarissa eroa sedaniin leveyden suhteen??

Leave a comment:

Working...
X