Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Jarrujen herkistely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    e46 Jarrujen herkistely

    Auto ei mennyt leimalta läpi, vaan etujarruletkut pitää vaihtaa. Samalla voisi muutenkin jarruja kunnostaa.

    Ongelmana on että jarrut vähän laahaa ja vinkuu jarrutettaessa.
    Miten jarrujen herkistely tehdään, ja mitä tuolle vinkumiselle voisi tehdä. Kaikki jarruosat uusittu 20tkm sitten, eli siis palat, levyt ja nesteet. Nyt jarrut täristää, laahaa ja vinkuu. Jotain meni pieleen rempassa?
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    #2
    Originally posted by racingred View Post
    Ongelmana on että jarrut vähän laahaa ja vinkuu jarrutettaessa. Miten jarrujen herkistely tehdään, ja mitä tuolle vinkumiselle voisi tehdä.
    Pura satulat atomeiksi ja katso mikä mättää, fiksaa jos on fiksattavaa ja kasaa korjaussarjaa käyttäen. Tai sitten jos laiskottaa niin valitse forumin myyntipuolelta joku kymmenestä toimivasta satulaparista ja asenna ne. Sen jälkeen voi keskittyä vaihtamaan jarrunesteitä huolto-ohjelman mukaan ja jarruttelemaan silloin tällöin vähän voimakkaammin..
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • hoocee325
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 153

      #3
      Älä nyt heti ainakaa lähde niitä satuloita aukoon ja uusia ostaan vaan otat ne irti ja sitten putsaat ne palojen liukupinnat hyväksi ja lyöt kuparitahnan väliin.. ei pitäisi laahata enää ja se vinkuminen voi johtua halvoista paloista.. ittellä ainakin näin.. levyt ja palat olivat mallia motonet..
      Last edited by hoocee325; 19-07-2008, 18:04.

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #4
        Lainataas tätä topiccia ->

        Autohan on E46Ci 325

        Elikkä oli vähän jarrutärinöitä ja kiemurtelua havaittavissa. Vaihdoin sitten etutukivarret ja powerflexit niihin isoihin pusliin. Jarrutärinät poistuivatkin, ainakin lähes kokonaan. Kiemurtelu kyllä jäi, mutta luulisin sen johtuvan renkaista jotka ovat aivan kuluneet sivuilta ja keskeltä ei paljoakaan. Ja myös RTABsit vaihdan kunhan ehdin.

        Mutta itse kysymys koskee tosiaan jarruja. Eli kun pyörittelin tota jarrulevyä samalla kun laitoin puslia huomasin että se ottaa aika vahvasti kiinni aina noin puolen kierroksen jälkeen. Levyt eivät ole todennäköisesti kierot, mutta en kyllä usko että niitä on ikinä vaihdettukkaan. Kosmeettisista syistä mietin että vaihtaisin uudet levyt (ja palat?) joka kulmaan ja samalla maalaisin satulat. Mutta onko tohon "kieroutumiseen" mitään selvää syytä? Ei viittisi vaihtaa uusia kamoja kiinni ja todeta että laahaa yhä. Tottakai jarrut tulisi herkisteltyä ja putsattua samalla.

        Vai kannattaako vaan säästää ~200e ja putsata paikat? Autolla ajettu 115tkm.
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #5
          Levy on yhdellä ruuvilla kiinni kun rengas on irti niin ihan normaalia että levy laahaa kun sitä pyörittelee.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by racingred View Post
            Kaikki jarruosat uusittu 20tkm sitten, eli siis palat, levyt ja nesteet. Nyt jarrut täristää, laahaa ja vinkuu. Jotain meni pieleen rempassa?
            Paljonko on kulunut aikaa jarrurempasta?
            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Pura satulat atomeiksi ja katso mikä mättää, fiksaa jos on fiksattavaa ja kasaa korjaussarjaa käyttäen. Tai sitten jos laiskottaa niin valitse forumin myyntipuolelta joku kymmenestä toimivasta satulaparista ja asenna ne. Sen jälkeen voi keskittyä vaihtamaan jarrunesteitä huolto-ohjelman mukaan ja jarruttelemaan silloin tällöin vähän voimakkaammin..
            Tai sitten painaa muutaman kerran järrumännän sisään asti ja kattoo ettei takeltele. Toimii pitkän aikaa.
            Tosta voimakkaasta jarruttamisesta ja jarrunesteen vahtelusta samaa mieltä.
            Originally posted by jyrbba69 View Post

            Autohan on E46Ci 325

            Elikkä oli vähän jarrutärinöitä ja kiemurtelua havaittavissa. Vaihdoin sitten etutukivarret ja powerflexit niihin isoihin pusliin. Jarrutärinät poistuivatkin, ainakin lähes kokonaan. Kiemurtelu kyllä jäi, mutta luulisin sen johtuvan renkaista jotka ovat aivan kuluneet sivuilta ja keskeltä ei paljoakaan. Ja myös RTABsit vaihdan kunhan ehdin.
            Ohjauskulmat?
            Last edited by petrolhead; 27-10-2008, 17:11.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎