LAINASIN OMAA TOPIKKIA. UUDEMPI KYSYMYS #3.
Nyt on alkanut veeeetuttaaa sen verran, että pitää jakaa huolenaihetta kaikkien kanssa. Aloitetaan pakista.
Aina kun peruutan, riippumatta millä kierroksilla ja riippumatta millä vauhdilla, niin takaa alhaalta kuuluu "thumbs" ääni. Ihan kuin puslat olisivat löysällä. Kävin tutulla mekaanikolla käymässä näyttämässä autoa. Hän hyppäsi monttuun ja minä sitten käsijarru päällä heiluuttelin autoa ensin pakilla ja sitten ykkösellä. Mekaanikon mukaan puslissa ei näkyynyt välystä ja että ne oli kunnossa. (Nykyinen arvaus on että takajouset olisivat joskin epäkunnossa).
Toinen aihe on sitten vaihteiden vaihtaminen. On se kyllä hankalaa lähteä liikkeelle niin, ettei auto tökkäisi. Melkein aina nykii, kun liikkeelle lähtee. Itse on jo tottunut moiseen ja osaa lähteä tarpeeksi sulaavasti liikkeelle, mutta kun joku toinen istahtaa rattiin (yleisimmin tyttöystävä), niin silloin nykitään. Eikä tämä nykiminen rajoitu ykkösvaihteeseen, vaan kakkonen ja kolmonenkin ja miksei myös nelonenkin tykkäävät nykittää. Vaihteiden kasvaessa nykiiminen ei ole enää niin voimakasta. Kuulin, että on olemassa e46:ssä jokin ohitusventtiili, jonka takia on niin hel"f"etin vaikeaa vaihtaa nykimättä. Kuulemma sen ohitusventtiilin saa poistettua, mutta tilalle pitää hankkia jokin muu ohituspalikka.
Osaisiko joku kommentoida näitä kokemuksellaan?
xzxz
Nyt on alkanut veeeetuttaaa sen verran, että pitää jakaa huolenaihetta kaikkien kanssa. Aloitetaan pakista.
Aina kun peruutan, riippumatta millä kierroksilla ja riippumatta millä vauhdilla, niin takaa alhaalta kuuluu "thumbs" ääni. Ihan kuin puslat olisivat löysällä. Kävin tutulla mekaanikolla käymässä näyttämässä autoa. Hän hyppäsi monttuun ja minä sitten käsijarru päällä heiluuttelin autoa ensin pakilla ja sitten ykkösellä. Mekaanikon mukaan puslissa ei näkyynyt välystä ja että ne oli kunnossa. (Nykyinen arvaus on että takajouset olisivat joskin epäkunnossa).
Toinen aihe on sitten vaihteiden vaihtaminen. On se kyllä hankalaa lähteä liikkeelle niin, ettei auto tökkäisi. Melkein aina nykii, kun liikkeelle lähtee. Itse on jo tottunut moiseen ja osaa lähteä tarpeeksi sulaavasti liikkeelle, mutta kun joku toinen istahtaa rattiin (yleisimmin tyttöystävä), niin silloin nykitään. Eikä tämä nykiminen rajoitu ykkösvaihteeseen, vaan kakkonen ja kolmonenkin ja miksei myös nelonenkin tykkäävät nykittää. Vaihteiden kasvaessa nykiiminen ei ole enää niin voimakasta. Kuulin, että on olemassa e46:ssä jokin ohitusventtiili, jonka takia on niin hel"f"etin vaikeaa vaihtaa nykimättä. Kuulemma sen ohitusventtiilin saa poistettua, mutta tilalle pitää hankkia jokin muu ohituspalikka.
Osaisiko joku kommentoida näitä kokemuksellaan?
xzxz
Comment