Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post #3. Kaasuun reagointi. e46 320i -99.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alhimiq
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 194
    • Helsinki

    Post #3. Kaasuun reagointi. e46 320i -99.

    LAINASIN OMAA TOPIKKIA. UUDEMPI KYSYMYS #3.



    Nyt on alkanut veeeetuttaaa sen verran, että pitää jakaa huolenaihetta kaikkien kanssa. Aloitetaan pakista.

    Aina kun peruutan, riippumatta millä kierroksilla ja riippumatta millä vauhdilla, niin takaa alhaalta kuuluu "thumbs" ääni. Ihan kuin puslat olisivat löysällä. Kävin tutulla mekaanikolla käymässä näyttämässä autoa. Hän hyppäsi monttuun ja minä sitten käsijarru päällä heiluuttelin autoa ensin pakilla ja sitten ykkösellä. Mekaanikon mukaan puslissa ei näkyynyt välystä ja että ne oli kunnossa. (Nykyinen arvaus on että takajouset olisivat joskin epäkunnossa).

    Toinen aihe on sitten vaihteiden vaihtaminen. On se kyllä hankalaa lähteä liikkeelle niin, ettei auto tökkäisi. Melkein aina nykii, kun liikkeelle lähtee. Itse on jo tottunut moiseen ja osaa lähteä tarpeeksi sulaavasti liikkeelle, mutta kun joku toinen istahtaa rattiin (yleisimmin tyttöystävä), niin silloin nykitään. Eikä tämä nykiminen rajoitu ykkösvaihteeseen, vaan kakkonen ja kolmonenkin ja miksei myös nelonenkin tykkäävät nykittää. Vaihteiden kasvaessa nykiiminen ei ole enää niin voimakasta. Kuulin, että on olemassa e46:ssä jokin ohitusventtiili, jonka takia on niin hel"f"etin vaikeaa vaihtaa nykimättä. Kuulemma sen ohitusventtiilin saa poistettua, mutta tilalle pitää hankkia jokin muu ohituspalikka.

    Osaisiko joku kommentoida näitä kokemuksellaan?

    xzxz
    Last edited by Alhimiq; 11-11-2008, 08:06. Reason: Vanha topiikki ei tuottanut tulosta
    "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
  • zaci
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 460
    • Kuopio

    #2
    Ettei vaan olis perän kiinnityksessä ongelmia..?
    BMW F20 120xDa 2016 140kW

    Comment

    • Alhimiq
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 194
      • Helsinki

      #3
      Osaisko joku kommentoida "laiskaa" kaasua. Pitäiskö auton reagoida kaasuun heti kun kaasua painaa vai onko siinä jokin sekunnin viive? Oma reagoi kaasuun pienellä viiveellä. Jos sen pitää reagoida heti, niin mikä aiheuttaa viiveen? Kävin testaamassa uudempaa moottoria (itselläni m52b20, testasin m54b22), niin se kyllä reagoi miltei samantien.

      Bensapaine? Imuvuodot? ilmamassamittari?

      xzxz
      Last edited by Alhimiq; 11-11-2008, 08:05.
      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

      Comment

      • Alhimiq
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 194
        • Helsinki

        #4
        #3

        Postaus #3
        "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          #5
          heittäiskö joku tähän jotain?
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Niinkin tyhmä kysymys kuin että onko vikakoodit luettu?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • bmw e34
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 633
              • raahe

              #7
              Originally posted by Alhimiq View Post
              LAINASIN OMAA TOPIKKIA. UUDEMPI KYSYMYS #3.



              Nyt on alkanut veeeetuttaaa sen verran, että pitää jakaa huolenaihetta kaikkien kanssa. Aloitetaan pakista.

              Aina kun peruutan, riippumatta millä kierroksilla ja riippumatta millä vauhdilla, niin takaa alhaalta kuuluu "thumbs" ääni. Ihan kuin puslat olisivat löysällä. Kävin tutulla mekaanikolla käymässä näyttämässä autoa. Hän hyppäsi monttuun ja minä sitten käsijarru päällä heiluuttelin autoa ensin pakilla ja sitten ykkösellä. Mekaanikon mukaan puslissa ei näkyynyt välystä ja että ne oli kunnossa. (Nykyinen arvaus on että takajouset olisivat joskin epäkunnossa).

              Toinen aihe on sitten vaihteiden vaihtaminen. On se kyllä hankalaa lähteä liikkeelle niin, ettei auto tökkäisi. Melkein aina nykii, kun liikkeelle lähtee. Itse on jo tottunut moiseen ja osaa lähteä tarpeeksi sulaavasti liikkeelle, mutta kun joku toinen istahtaa rattiin (yleisimmin tyttöystävä), niin silloin nykitään. Eikä tämä nykiminen rajoitu ykkösvaihteeseen, vaan kakkonen ja kolmonenkin ja miksei myös nelonenkin tykkäävät nykittää. Vaihteiden kasvaessa nykiiminen ei ole enää niin voimakasta. Kuulin, että on olemassa e46:ssä jokin ohitusventtiili, jonka takia on niin hel"f"etin vaikeaa vaihtaa nykimättä. Kuulemma sen ohitusventtiilin saa poistettua, mutta tilalle pitää hankkia jokin muu ohituspalikka.

              Osaisiko joku kommentoida näitä kokemuksellaan?

              xzxz

              tuli oireitten perusteella mieleen että oletko / onko voimansiirto käyty läpi esim., kuten zaci kysyi perän kiinnityksen osalta ?. entä kardaanin tukilaakeri joka viallisena kyllä puistaa ja kolisee. meinaatko tuolla ohitusventtiilillä CDV :tä ? (Clutch Delay Valve). en nyt muista kummassa mallissa E36 vai E46 olisi sitä perän korista irtirepeämis taipumusta.

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7559
                • Kotona

                #8
                CDV mokkula pois ja sillä siisti. Ei auta kylläkään naiskuskeille tyypilliseen kytkinongelmaan...

                Pienet tömäykset perästä ovat näiden 10v vanhojen E46 ominaisuus, ei kannata huolestua.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                -

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16496
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by bmw e34 View Post
                  en nyt muista kummassa mallissa E36 vai E46 olisi sitä perän korista irtirepeämis taipumusta.
                  Molemmissa...

                  Comment

                  • Alhimiq
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 194
                    • Helsinki

                    #10
                    Vikakoodit luettu. Antaa vikakoodiksi "katalysaattorin jälkeinen lambda "disconnected", eli olisko poissa pelistä". Voiko tuo vaikuttaa siihen, että reagoi kaasuun laiskasi? En usko, mutta...

                    Perän kiinnityksiä on katsottu läpi, eikä siinä näy repeämiä. Kolmesti tietääkseni on katsottu (minä ja 2 mekaanikkoa erikseen ).

                    CDV vois kylläkin ottaa pois.

                    Tuo postaus #3 on kylläkin suurempana huolenaiheena. Jonkinlainen mielenrauha on tullut tuon tompsahduksen kanssa. Sovin itteni kanssa, että nyt se vain on elettävä sen kanssa .
                    Last edited by Alhimiq; 03-12-2008, 06:23.
                    "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                    Comment

                    • Alhimiq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 194
                      • Helsinki

                      #11
                      [QUOTE=Zeta;1416118]CDV mokkula pois ja sillä siisti. Ei auta kylläkään naiskuskeille tyypilliseen kytkinongelmaan...

                      Niinpä
                      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎