Originally posted by Vana
View Post
E46 323i Huoltaminen
Collapse
X
-
Jarrunesteet vaihdetaan kahden ja jäähdytysnesteet neljän vuoden välein. En tiedä meneekö ne vaihtoon ensimmäisessä huollossa, jossa tuo määräaika on mennyt umpeen (öljyhuolloissakin), vaiko vasta ensimmäisessä insp- tai insp2-huollossa aikarajan täytyttyä...
-
Juu, tuli nyt Paraisilla normi-korjaamolla huollettua kärry hintaan 477 eskoa. Vähän kirpaisi, mutta ompa ainakin nyt huoletonta ajoa tiedossa. Ei tuo hinta paljon merkkiliikkeestä poikennut muuten, mutta merkkiliikkeessä olisi tullut siihen päälle vuorokauden vuokra sijaisautosta ja lisäksi olisin hukannut matkoihin (minulle niin) kallista vapaa-aikaa. Mielummin näin ja eiköhän tuo samalla lailla kuntoon tullut.
Tai no tyhjökäynti itse asiassa on huollon jälkeen ajoittain yskähdellyt, onko kellään hajua mistä moinen yhteensattuma voisi johtua?
Leave a comment:
-
Kyllä tuon 500e vielä maksaisin kun on noin vähän ajettu auto. Eihän isoa huoltoa tehdä joka vuosi, joten kerran se kirpaisee. Tietty kannattanee kysellä vielä missä tuon huollattaa, josko siitä vielä 100e sais pois.
Leave a comment:
-
Eli joskus Inspektion 2:ssa nuo vaihdetaan ja joskus taas ei? Olin kuvitellut että Inspektion 2:n sisältö on joka kerta sama, eli samat asiat tehdään aina.Originally posted by Driver22 View PostVarmaankin vaikuttaa aika paljon vaihdetaanko jäähdytin- ja jarrunesteet, ei ne nesteet kauheasti maksa mutta se työ taas...
Leave a comment:
-
Automaatiin ei ainakaan öljynvaihto kuulu, mites manuaaliin? Peräkin taitaa olla huoltovapaa?
Leave a comment:
-
Jarrunesteet pitäisi aina vaihtaa kahden vuoden välein. Hygroskooppisena se sitoo hanakasti kosteutta, vaikka autolla ei ajettaisi metriäkään.Originally posted by Dandy View PostJoku sanoi, että jarru- ja syylärinesteet pitäisi vaihtaa parin vuoden välein. Eiköhän tuo ole kuitenkin enemmän kilometreistä kiinni. Jäähdytinnestettä en ole ikinä vaihtanut kakkoshuollon yhteydessä.
Samoin jäähdytysnesteen hapettumista estävät komponentit heikkenevät ajan kuluessa.
Leave a comment:
-
Kun tekee itse tuon inspection 2:n selviää reilulla parilla sadalla. Itse olen tuossa huollossa vaihtanut aina seuraavat:
-Moottoriöljy+suodatin
-Ilmansuodatin
-Tulpat
-Vaihteistoöljy
-Peräöljy
-Jarruneste
Joku sanoi, että jarru- ja syylärinesteet pitäisi vaihtaa parin vuoden välein. Eiköhän tuo ole kuitenkin enemmän kilometreistä kiinni. Jäähdytinnestettä en ole ikinä vaihtanut kakkoshuollon yhteydessä.
Sen verran yksinkertainen huolto tehtäväksi ettei viitsi alkaa yli 500 euroa maksamaan ja tietääpä, että tulee kunnolla vaihdetuksi kun tekee itse.
Leave a comment:
-
Varmaankin vaikuttaa aika paljon vaihdetaanko jäähdytin- ja jarrunesteet, ei ne nesteet kauheasti maksa mutta se työ taas...Originally posted by Vana View PostInspektion 2 maksoi mulla 320dA -01 autoon n. 330 euroa (Oulussa tosin).
Vaikuttaneeko automallin ero noin paljon, vai oliko tuo 330 sitten poikkeuksellisen halpa hinta..?
-edit-
ei merkkiliikkeessä tosin.
Leave a comment:
-
Inspektion 2 maksoi mulla 320dA -01 autoon n. 330 euroa (Oulussa tosin).Originally posted by MayheM View PostOn hitto vie kallista lystiä tuo Bemarin huoltaminen. Näin uutena Bemarin omistajana ennen ensi huoltoa sain tuon todeta. Insp 2 olisi siis tiedossa. Turun Metro-Autossa ilmoitettiin hinta-arvioksi noin 500 euroa, johon tulisi päälle yhteensä 80 km ajoa työpäivän molempiin päihin lisättynä. Lisäksi sijaisauton vuokraa pitäisi maksella min. 53 eskoa. Paikallinen nyrkkipaja Paraisilla sen sijaan ilmoitti huolto-ohjelman mukaisen huollon osineen kustantavan noin 550 eskoa, tosin jollain moottoripesulla varustettuna. Eikö tosiaan saa Bemaria halvemmalla huollettua?
Vaikuttaneeko automallin ero noin paljon, vai oliko tuo 330 sitten poikkeuksellisen halpa hinta..?
-edit-
ei merkkiliikkeessä tosin.
Leave a comment:
-
OT: Mistä saa TIS:sin?Originally posted by bmw e34 View Postjuurikin tästä syystä toimin itse niin että katson TIS :stä inspection I/II huollon kohteet ja tulostan tarvittavan sivun, teen tarvittavat huollot itse ja merkkaan ne siihen lappuun päiväyksen ja kilometrien kanssa.
Leave a comment:
-
juurikin tästä syystä toimin itse niin että katson TIS :stä inspection I/II huollon kohteet ja tulostan tarvittavan sivun, teen tarvittavat huollot itse ja merkkaan ne siihen lappuun päiväyksen ja kilometrien kanssa. ei tule leimaa mutta eipä kyllä maksakkaan 450-600€. sitten joskus auton myyntitilanteessa toimenpiteiden kirjallisesta evidenssistä saattaa olla jotain hyötyä. jos osaa/pystyy niin IMO ei kannata maksaa muille siitä minkä voi tehdä itse.Originally posted by MayheM View PostMielestäni on.
Kyllä nuo hinnat yllättivät itseni kun aiemmin on autot pysyneet ihan hyvässä kuosissa kun on suodattimia ja nesteitä vaihdellut itse silloin tällöin ja öljyjä vähän useammin. Yleensä huolto- ja korjauskustannukset ovat olleet näin murto-osan tästä mihin se bemarilla asettuu, jos huolto-ohjelman mukaan huoltaa.
Toki jos tuntuu siltä että Bemari ei ehkä ei kestä ilman perusteellista huoltoa niin täytynee ehkä harkita sitten huolto-ohjelman noudattamista. Jotenkin vain epäilen että ilman tuota 500-600 eskon uhraamistakin luulisi auton vielä kulkevan. Täytynee vielä harkita asiaa ja siksi täältä muilta mielipiteitä vielä kyselinkin.
Leave a comment:
-
Tee niinkun edellä kerroin, hae jostain varaosapuljusta tarvittavat tarvikkeet, vie jollekkin pienemmälle pajalla ja käske vaihtaa ja lyödä leima ja merkata inspII yms. Säästät siinä paljon, mutta säästämisen takia ei kannata jättää mitään vaihtamatta.Originally posted by MayheM View PostMielestäni on.
Kyllä nuo hinnat yllättivät itseni kun aiemmin on autot pysyneet ihan hyvässä kuosissa kun on suodattimia ja nesteitä vaihdellut itse silloin tällöin ja öljyjä vähän useammin. Yleensä huolto- ja korjauskustannukset ovat olleet näin murto-osan tästä mihin se bemarilla asettuu, jos huolto-ohjelman mukaan huoltaa.
Toki jos tuntuu siltä että Bemari ei ehkä ei kestä ilman perusteellista huoltoa niin täytynee ehkä harkita sitten huolto-ohjelman noudattamista. Jotenkin vain epäilen että ilman tuota 500-600 eskon uhraamistakin luulisi auton vielä kulkevan. Täytynee vielä harkita asiaa ja siksi täältä muilta mielipiteitä vielä kyselinkin.
Leave a comment:
-
Eikös ne bemarissakin oo niitä suodattimien vaihtoja yms? Tietenkin lisäksi vaihellaan vaihelaatikko ja peräöljyjä, mitä ei vissiin tavallisissa autoissa yleensä tehä. Ja on niitä kaikenlaisia tarkistuksia muidenkin autojen huolto-ohjelmissa, jos vaan niiden mukaan haluaa tehä.Originally posted by MayheM View PostMielestäni on.
Leave a comment:
Leave a comment: