Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 '99-'00:n ratti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    En tajua kysymystäsi?
    Siis miten kaksivaiheinen bagi voi toimia yksivaiheisella
    keskusyksiköllä/ohjelmalla?
    olkoon ei päästä yhtään pidemmälle tässä jutussa...ratti on kuitenkin kiinni autossa sitähän tässä kysyttiin
    Last edited by seidltuning; 09-10-2008, 07:40.
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #17
      Siis eikö se nyt sitten poksahda tolla "yksivaiheisella" boksilla jos autossa on kaksivaiheinen bägi ratissa, vai mistä on kyse ja miksi se ei poksahda?
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Dani View Post
        Siis eikö se nyt sitten poksahda tolla "yksivaiheisella" boksilla jos autossa on kaksivaiheinen bägi ratissa, vai mistä on kyse ja miksi se ei poksahda?
        no kyllä mulla on ollut ratti jo puolivuotta kiinni eikä ole silmille tullut
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Heh, tarkoitin lähinnä kolaritilanteessa
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Dani View Post
            Heh, tarkoitin lähinnä kolaritilanteessa
            hmm luulis ,että herjais jollain tavalla pistokkeessa
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              Luulo ei ole tiedon väärti, eiköhän tuo kannata oikeesti varmistaa ennen mahdollista kolaria
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Dani View Post
                Luulo ei ole tiedon väärti, eiköhän tuo kannata oikeesti varmistaa ennen mahdollista kolaria
                ei kiinnosta...en myöskään omista kaskoa eikä toi vaikuta jos ajan jotain päin eli elämä jatkuu samalla ratilla mennään
                ja en oikein tiedä miten varmistaa vedänkö seinää päin?
                Last edited by seidltuning; 09-10-2008, 18:14.
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #23
                  No eiköhän esim. BMW:n tekninen tuki tiedä asiasta niin ei tarvitse seinään päin ajaa.
                  Ja jos sua ei kiinnosta niin oletan että ymmärrät että ehkä muita kiinnostaa tämä asia kuten threadin aloittajaa
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Dani View Post
                    No eiköhän esim. BMW:n tekninen tuki tiedä asiasta niin ei tarvitse seinään päin ajaa.
                    Ja jos sua ei kiinnosta niin oletan että ymmärrät että ehkä muita kiinnostaa tämä asia kuten threadin aloittajaa
                    mjoo möykkymäki on saksassa enkä tiedä ottaako oikein kantaa...kun ratti ei kuulu kyseiseen malliin
                    editoidaan sen verran ,että kuten kaikki muutkin sanoo ei käy ratti niin loppuu nämäkin spekuloinnit mulla se on vain autossa kiinni...
                    Last edited by seidltuning; 09-10-2008, 18:47.
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Toivottavasti ei kaikki BMW huoltoliikkeet heittäydy osaamattomiksi jos Hra Möykkymäki on saksassa tai paskalla.. Tuntuu että kaikki merkkiliikkeet tukeutuu vähän liikaa yhden miehen varaan ongelmatilanteissa eikä itse vaivauduta selvittämään yhtään mitään. Hitto, siinähän saattais oppia vielä omasta ammatista jotain..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • seidltuning
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1941
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Toivottavasti ei kaikki BMW huoltoliikkeet heittäydy osaamattomiksi jos Hra Möykkymäki on saksassa tai paskalla.. Tuntuu että kaikki merkkiliikkeet tukeutuu vähän liikaa yhden miehen varaan ongelmatilanteissa eikä itse vaivauduta selvittämään yhtään mitään. Hitto, siinähän saattais oppia vielä omasta ammatista jotain..
                        no täytyy myöntää ei hajuakaan laukeaako bagi vai ei!
                        ja miksei kysyttäisi jos tulee vastaus niin siitähän opitaan eikä tarvi arpoa. sitte valitetaan kun ei tule kuntoon.
                        en hirveästi viitsisi työkiireitä lisätä tälläsillä foorumi keskusteluilla siksi aikaisempi kommentti, kun ei kumminkaan mistään viasta ole kyse
                        merkkiliikkeen on tietyissä asioissa pakko turvautua kun takuuseen ei noin vaan vaihdeta osia
                        G30 530e Sedan
                        E30 325i Cabriolet

                        Comment

                        • seidltuning
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1941
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by seidltuning View Post
                          no täytyy myöntää ei hajuakaan laukeaako bagi vai ei!
                          ja miksei kysyttäisi jos tulee vastaus niin siitähän opitaan eikä tarvi arpoa. sitte valitetaan kun ei tule kuntoon.
                          en hirveästi viitsisi työkiireitä lisätä tälläsillä foorumi keskusteluilla siksi aikaisempi kommentti, kun ei kumminkaan mistään viasta ole kyse
                          merkkiliikkeen on tietyissä asioissa pakko turvautua kun takuuseen ei noin vaan vaihdeta osia
                          muista rahu että mekaanikko saa palkkaa jos alkaa tutkimaan jokaista ongelmaa niin mitäpä veikkaat huoltojonoiksi tai paljon tulee laskua asiakkaalle
                          ja kyseisellä hra m... on pääsy saksan tekniseen tukeen jossa on pikkasen enemmän tietoa
                          jos rahulla on pelit ja vehkeet ni uskon ,jos ilmaiseksi teet niin löytyy täältä henkilö joka lainaa autoa testaukseen tai niinkuin itse joutuisin tekemään niin oma auto
                          Last edited by seidltuning; 09-10-2008, 20:16.
                          G30 530e Sedan
                          E30 325i Cabriolet

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by seidltuning View Post
                            no täytyy myöntää ei hajuakaan laukeaako bagi vai ei!....
                            Siis kysymys kaiketi ei olekkaan siinä, "laukeaako vai ei", vaan siinä että jos tuo kaksivaiheinen bagi on jotenkin saatu liitettyä yksivaiheiseen sytytysjärjestelmään....laukeaako molemmat kaksivaiheisen bagin bagipaukut yhtä aikaa?
                            Nimittäin jos laukeaa, niin naamasi edessä on käytännössä käsikranaatti.
                            Tuo kaksivaiheisen bagin rakenne ei missään tapauksessa ole tehty kestämään kahden ajopanoksen yhtäaikaista laukeamista, vaan jotain pettää 100% varmuudella jos molemmat kaasupaukut laukaistaan samaan pussiin yhtäaikaa. Veikkaan että vähintään ainakin näkö lähtee jos/kun nylon bagipussi kahden yhtäaikaisen paukun teholla räjähtää riekaleiksi silmille?
                            Kaksivaiheisuushan tarkoittaa sitä että sillä pussin täyttöpaine pysyy samana kuin yksivaiheisessakin, mutta täyttöaika vaiheistuksen ansiosta kaksin/kolminkertaistuu. Eli jos joku ihan oikeasti saa nämä kaksi aivan eri järjestelmää jotenkin toimivaksi naitettua, on "kokeilijalta" hengenlähtö tai ainakin vakava vammautuminen lähellä ilman kolarinkin aiheuttamaa mahdollista vammautumista.

                            Eli eikö juuri tällaiset ihan oikeasti hengen/terveyden päälle käyvät neuvot/ohjeet/opastukset pitäisi BTCF:ltä olla kielletyt?

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #29
                              Bägille menevät laukaisupiirien vihreät piuhat, joita yksivaiheisessa on 2 ja kaksivaiheisessa 4. Näkeekö yksivaiheinen airbag-yksikkö järjestelmän ehyenä, jos vain toinen piiri on kytketty? Vai onko ratin puolelta laukaisupiirit todella viritetty omatoimisesti rinnan, jolloin molemmat paukut laukeavat kerralla?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Pekkiz
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 341
                                • Helsinki

                                #30
                                Mitäs jos vain toinen paukku laukeaa? riittääkö siinä tehoa?
                                F36 ///M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎