Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jarrutuksessa käryä kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    E46 jarrutuksessa käryä kabiiniin

    E46 318 1998, tiukemmassa jarrutuksessa 80km/h ja kovemmasta vauhdista tuppaa sisään ilmeisesti jäähdytysnesteen käryä? Mistähän johtuu ja miten korjata?
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by Rode View Post
    E46 318 1998, tiukemmassa jarrutuksessa 80km/h ja kovemmasta vauhdista tuppaa sisään ilmeisesti jäähdytysnesteen käryä? Mistähän johtuu ja miten korjata?
    Vetääkö ikkunat huurteeseen? Vois olla että lämppärinkenno vuotaa..
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • Rode
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 150
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by arska84 View Post
      Vetääkö ikkunat huurteeseen? Vois olla että lämppärinkenno vuotaa..
      Ei huurru kyl ikkunat, täytyy paneutua ongelmaan syvemmin jahka ehtii..
      E91 LCI 330dA Xdrive

      Comment

      • Rode
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 150
        • Pirkanmaa

        #4
        Tuossa kun auton huollossa käytin, niin kerroin onkelmasta. Siellä tutkittiin sitten jäähdyttimen letkut ja ainakaan konehuoneen puolella ei vuotoja havaittu. Myöskään koeajolla ei heille hajua harmi kyllä ilmennyt. Lämppärin kennoa sielläkin sitten veikkailtiin, suositeltiin jäähdyttimen paikkausaineen käyttöä, mutta eipä tunnu auttavan.. Jos se nyt ylipäätään on jäähdytinnestettä, hieman steariinin käryltä se nenään haiskahtaa, ja nim. om. tiukemmissa jarrutuksissa.
        E91 LCI 330dA Xdrive

        Comment

        • JiiKoo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 229
          • Rovaniemi

          #5
          Juuri sama homma minulla e39 528 -97, voimakkaammassa jarrutuksessa ja joskus ihan normaali ajossa hirveä käry ohjaamoon ja sitä kestää varmaan jonku 5-15min ja sit lopettaa. Ikkunat kyllä huurtuu kun autoon laittaa virrat päälle ennen starttausta ja huuru lähtee pois kun auton starttaa. En ole huomannut jäähdytysnesteen katoamista.
          Last edited by JiiKoo; 10-10-2008, 08:38. Reason: tarkennusta
          BMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"

          Comment

          • Rode
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 150
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by JiiKoo View Post
            Juuri sama homma minulla e39 528 -97, voimakkaammassa jarrutuksessa ja joskus ihan normaali ajossa hirveä käry ohjaamoon ja sitä kestää varmaan jonku 5-15min ja sit lopettaa. Ikkunat kyllä huurtuu kun autoon laittaa virrat päälle ennen starttausta ja huuru lähtee pois kun auton starttaa. En ole huomannut jäähdytysnesteen katoamista.
            Itellä käry ei kestä kuin parisen minuuttia, ellei vähemmänkin. Ja nestettäkin on kyllä saanut jonkin verran lisäillä. Kun tiedustelin tuota kennon vaihtoa liikkeessä niin kalliiksi tulisi kun menisi kuulemma koko päivä siinä purkamisessa ja kasaamisessa.
            E91 LCI 330dA Xdrive

            Comment

            • mauo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 70
              • Järvenpää

              #7
              11531709232 11531708808, tos ois muutama nro realOEM... Noita putkia pykinyt paljon, putket muovia ja kyseinen muovi materiaali menee hauraaksi... kokeile ihan heilutella putkiin tulevia letkuja, kun ei välttämättä niissä näy selvää vuotoa...
              e34 520i
              e36 M3
              e30 320i
              e21 320
              e28 520i
              e21 316
              e36 325i
              e30 316i

              Comment

              • Rode
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 150
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by mauo View Post
                11531709232 11531708808, tos ois muutama nro realOEM... Noita putkia pykinyt paljon, putket muovia ja kyseinen muovi materiaali menee hauraaksi... kokeile ihan heilutella putkiin tulevia letkuja, kun ei välttämättä niissä näy selvää vuotoa...
                Tässä taas kun on tullu jarruteltua ja käryä haisteltua, niin juolahtipa mieleen niinkin kaukaa haettu veikkaus kuin että josko käryn aiheuttaisivat itse jarrut?!
                E91 LCI 330dA Xdrive

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Rode View Post
                  Itellä käry ei kestä kuin parisen minuuttia, ellei vähemmänkin. Ja nestettäkin on kyllä saanut jonkin verran lisäillä. Kun tiedustelin tuota kennon vaihtoa liikkeessä niin kalliiksi tulisi kun menisi kuulemma koko päivä siinä purkamisessa ja kasaamisessa.
                  Paljonkohan maksaa tämä toimenpide? Toivottavasti ei pidä vaihdella.. Jos nestettä olet lisäillyt niin luulis että se jäähdytinneste on mikä sielä käryää.. Tosiaan nuo liitosputket on hapertuvaa paskaa kuulemma..
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • Rode
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 150
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Rode View Post
                    E46 318 1998, tiukemmassa jarrutuksessa 80km/h ja kovemmasta vauhdista tuppaa sisään ilmeisesti jäähdytysnesteen käryä? Mistähän johtuu ja miten korjata?
                    Nyt kun tuli renkaat vaihdettua, niin kävi ilmi että kuskin puolen vanne oli lämpöinen. Napa ei käsivoimin tahtonut pyöriä ollenkaan, mitä nyt kuumudeltaan pystyi koittamaan. Herääkin kysymys että olisko jarru jumissa? Jossain keskustelussa jarru oli laahannut, napa/jarrut lämmennyt, ratti tutissut sekä jarruttanut epätasaisesti (levy kiero?). Itsellä samanmoisia oireita! Eli tulisiko haju kuitenkin jarruista kuumettuaan!?
                    E91 LCI 330dA Xdrive

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by arska84 View Post
                      Paljonkohan maksaa tämä toimenpide? Toivottavasti ei pidä vaihdella.. Jos nestettä olet lisäillyt niin luulis että se jäähdytinneste on mikä sielä käryää.. Tosiaan nuo liitosputket on hapertuvaa paskaa kuulemma..
                      E36 maksoi muistaakseni 600e työt kennonvaihdossa Ja kyllä sen erottaa tuleeko käry jarruista vai jäähdytysnesteestä. Himpun pahemmalle haisoo nuo jarrut! Samalle kuin kytkin.
                      M550d

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Rode View Post
                        Nyt kun tuli renkaat vaihdettua, niin kävi ilmi että kuskin puolen vanne oli lämpöinen. Napa ei käsivoimin tahtonut pyöriä ollenkaan, mitä nyt kuumudeltaan pystyi koittamaan. Herääkin kysymys että olisko jarru jumissa? Jossain keskustelussa jarru oli laahannut, napa/jarrut lämmennyt, ratti tutissut sekä jarruttanut epätasaisesti (levy kiero?). Itsellä samanmoisia oireita! Eli tulisiko haju kuitenkin jarruista kuumettuaan!?
                        Jarru sielä ainakin on jumissa jos ei käsin pyöri napa..
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • Rode
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 150
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by jumbo View Post
                          E36 maksoi muistaakseni 600e työt kennonvaihdossa Ja kyllä sen erottaa tuleeko käry jarruista vai jäähdytysnesteestä. Himpun pahemmalle haisoo nuo jarrut! Samalle kuin kytkin.
                          Toi kennon vaihto on sen verta kallis operaatio et parempi ite tarkastaa nää muut paikat.

                          Noi jarrut vois zekata ja kattoo josko sillä lähtis "jäähdytysnesteen" kärykin, toivottavasti!

                          Ei oo tuota jäähdytinnestettä niin paljon imppaillu että satavarmaksi osaisi määrittää, mutta lähetään jarruista liikenteeseen!
                          E91 LCI 330dA Xdrive

                          Comment

                          • Rode
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 150
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by arska84 View Post
                            Jarru sielä ainakin on jumissa jos ei käsin pyöri napa..
                            Juu todellakin vaivalloista oli napaa pyörittää, en tiedä sitten onko kyseinen jarrulevy jo päässy vaurioitumaan kun varsinkin hitaammassa vauhdissa huomaa tasaisen jarrutuksen vaihtelevuuden kiinni otossa...
                            E91 LCI 330dA Xdrive

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎