Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 renkaat / ajo-käyttäytyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voimala
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 10

    E46 renkaat / ajo-käyttäytyminen

    Sorry - no matches. Please try some different terms.
    Sorry - no matches. Please try some different terms.
    Sorry - no matches. Please try some different terms.

    Kun ei kerta palstalta irtoa niin kysytään nyt sitten viisaammilta.
    Kolmossarjan coupe -05 tarttee isommat fillarit. Vakkari 225(/17/45) toimii ihan kivasti mutta jyrisee hiukka sisätilaan kun ajaa kovempaa Suomen talvinastarouhituilla kinttupoluilla(=teillä).

    Tarkoitus on kuitenkin laittaa kesäksi 18" bemarin alut alle, mutta leveys on kysymysmerkki. En halua ajo-ominaisuuksien heikkenevän leveyden kustannuksella. Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta yhdistelmästä:

    Edessä: 18" 225/40
    Takana: 18" 245/40



    Kumeiksi löytyi seuraavat jotka testien mukaan ovat hiljaiset ajossa.

    Bridgestone kärkisijoilla Saksan ja Pohjoismaiden kesärengastesteissä
    Julkaisuajankohta: 29/04/2008 09:42

    Lehdistön vuoden 2008 testeissä sekä Bridgestonen touring-rengas Turanza ER300 että Potenza RE050A UHP -urheilurengas on arvioitu "erittäin suositeltaviksi".

    Turanza ER300: “erittäin suositeltava” (ADAC Motorwelt)

    Euroopan suurin autoilulehti, ADAC Motorwelt, arvioi Bridgestonen Turanza ER300:n “erittäin suositeltavien” huippurenkaiden joukkoon lehden vuoden 2008 kesärengastesteissä. Valittuaan renkaan 18:n todella nimekkään kilpailijan joukosta lehti kuvailee Turanza ER300-rengasta “erittäin tasapainoiseksi kesärenkaaksi, joka saa parhaan arvosanan kuivalla ajettaessa ja hyvän arvosanan märällä ajettaessa”.

    “Bridgestonen hyvin tasapainoinen suorituskyky oli ihailtavaa. Se sai parhaat pisteet vain muutamassa kategoriassa, mutta se asettui aina lähes kärkisijoille. Bridgestonen paras puoli on sen helppo ajettavuus. Bridgestone käyttäytyy myös hyvin äärirajoilla ajettaessa. Se reagoi nopeasti ohjaukseen, olematta kuitenkaan liian terävä. Kaikkien koeajajat olivat yhtä mieltä siitä, että Bridgestonen ajettavuus kuivalla asvaltilla oli luokkansa paras.”

    -T
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    Taakse nyt ainakin 255/35, koska on halkaisijaltaan ja ympärysmitaltaan lähempänä tuota 225/40, kuin tuo 245/40.

    Bridgestone varmasti hyvä ja hiljainen rengas. Mutta myös kallis.
    Itse oon aina suosinut halvempia merkkejä kesärenkaana, eikä oo koskaan tullut petyttyä.
    Mulla ollu ainakin Aurora, Hankoon ja nykyinen Marangoni.
    Näistä Marangoni pidoltaan paras ja Hankook hiljaisin.
    Aurora taas tasaisen varma joka hommassa, muttei paras.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Eteen 225/40 ja taakse tosiaan 255/35, silloin on vierintäkehät samankokoiset. Renkaat sitten ihan oman mieltymyksen mukaan, mutta kannattaa lueskella täältäkin niitä kokemuksia eri rengasmerkeistä. Itsellä on alla Kumhon KU31:set ja olen oikein tyytyväinen niiden suorituskykyyn.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Alweissi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 106
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Alta löytyy Nankang (etu) 225/40 18" ja (taka) 255/35 18".. Toistaiseksi en ole moittunut. Pyöreät ovat ja tasapainoitus onnistui ongelmitta. ja se hintaha oli naurettavat 3 egeä vajaa 400€ koko mällillä.
        Sitä ennen alla Dunlop Sportmax, mitkä oli muistaakseni reilusti kalliimmat. Heti osaa sanoa että oliko ne edes paremmat vai mitä ne oli

        btw. näitä rengasketjuja on kyllä pilvinpimein jo (tuli vain sellainen dejavuu mielentila)
        F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
        "think wise, think geek, be a engineer"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎