E46 Outo kolahdus takapäästä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhomo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 638
    • Kempele

    E46 Outo kolahdus takapäästä.

    Eli eli ongelmana on että aina kun kääntää oikealle kuuluu takapäästä terävä klonksahdus. Ääni on erittäin kova ja se on paikallistettu kuuluvaksi vänkärinpuolelta takaa, tai ehkä jopa keskiosasta auton takapäätä. Kuopasta ajaessa tai esim vasemmalle kääntäessä ääntä ei kuulu.

    Searchia on käytetty kellään muilla ei vissiin ole ollut vastaavaa ongelmaa.

    Auto kävi paikallisessa merkkiliikkeessä siellä bmw-asentaja tutki auton alustan raudalla ja kaikki puslat yms vaikuttivat ehjiltä mistään ei välystä löytynyt. Myös iskarit jouset kaikki tarkistettu. Ääni voisi tulla myös voimansiirrosta mutta erikoista on se että samainen klonksahdus kuuluu myös silloin kun veto ei ole päällä. Myöskään vetareissa ei päällisin puolin ole mitään vikaa.

    Niin ja auto on 316 1.8 valvetronic 02

    Hyviä arvauksia kehiin mistä vikaa voisi seuraavaksi alkaa etsimään alkaa keinot loppua
    Last edited by juhomo; 01-08-2008, 20:37.
    Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

    www.jsautomoto.fi
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #2
    olikohan se näissä että jouset katkeaa aivan yläpäästä niin ettei niitä helposti huomaa.
    vois olla jousi poikki toiselta puolelta vaikka onki bmw asentaja tutkinu. ne ku tahtoo olla monesti olla semmosia tutkijoita...
    tai sitte on ratkennu perä irti korista ja sauma käy auki ku auto kallistelee kääntäessä.
    viittais jotenki tuontapaiseen ku oikealle kääntää nii oikea puoli autosta kevenee
    Last edited by ruikki; 01-08-2008, 19:37.
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Millä koneella? Vaikuttaa aika paljon repeemis ilmiöön...:think Jouset hyvä veikkaus ja tarkasta ny vielä pitkittäisten takatukivarsien etu helat... ne jos on väljät/liian pehmeet niin pääsee tukivarsi kolahteleen koriin juurikin käännöksissä.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • soldia
        Banned
        • Feb 2006
        • 725
        • Planet X

        #4
        Originally posted by Lallevihtinen View Post
        Millä koneella? Vaikuttaa aika paljon repeemis ilmiöön...:think Jouset hyvä veikkaus ja tarkasta ny vielä pitkittäisten takatukivarsien etu helat... ne jos on väljät/liian pehmeet niin pääsee tukivarsi kolahteleen koriin juurikin käännöksissä.
        Perä repeää yleensä kuskin puolelta. Mutta onko katsottu että takana olevat varusteet (akku, kolmio, vararengas, tunkki etc.) ovat kunnolla kiinni, jos kerran alusta ok?
        Last edited by soldia; 01-08-2008, 20:24.

        Comment

        • juhomo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 638
          • Kempele

          #5
          Unohtu mainita auto on 316 1.8 koneella eli tuskin se on saanut perää revittyä irti korista. Takakontissa ei ole mitään irtonaista, jousetkin on melko tarkasti katsottu että ne on ehjät. Alkaa ideat loppumaan:think
          Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

          www.jsautomoto.fi

          Comment

          • soldia
            Banned
            • Feb 2006
            • 725
            • Planet X

            #6
            Originally posted by juhomo View Post
            Unohtu mainita auto on 316 1.8 koneella eli tuskin se on saanut perää revittyä irti korista. Takakontissa ei ole mitään irtonaista, jousetkin on melko tarkasti katsottu että ne on ehjät. Alkaa ideat loppumaan:think
            Takakelkan isohela? Eli takaoikean renkaan edessä oleva suuri tukivarsi joka kiinnittyy koriin. Olisiko korin puoleinen hela finaalissa?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by soldia View Post
              Takakelkan isohela? Eli takaoikean renkaan edessä oleva suuri tukivarsi joka kiinnittyy koriin. Olisiko korin puoleinen hela finaalissa?
              Tämä voi olla. Näyttää usein ehjältä mutta liikkuu ylimääräistä; kävipä tässä taannoin työn alla auto joka oli läpäissyt katsastuksenkin mutta kolisi takaa; joku edellinen "asentaja" oli sahannut molempien helojen ulkokehän halki kahdesta kohtaa kun ei ilmeisesti muutoin ollut saanut niitä paikalleen... sitten oli vielä pantu jollain pulttilukitteella kiinni että poissaantikaan ei olisi liian helppoa.
              Toivottavasti kukaan ei tunnista itseään tekijäksi.

              Comment

              • ruikki
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 585

                #8
                voisko sitä vikaa tarkemmin paikallistaa jos keikuttaa ja nostelee autoa siitä oikeasta takakulmasta ja kuuntelee ja kokeilee käjellä että lonkkaseeko puslat yms.

                saako paukkeen kuulumaan auton ollessa paikallaan?
                !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 788

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Tämä voi olla. Näyttää usein ehjältä mutta liikkuu ylimääräistä; kävipä tässä taannoin työn alla auto joka oli läpäissyt katsastuksenkin mutta kolisi takaa; joku edellinen "asentaja" oli sahannut molempien helojen ulkokehän halki kahdesta kohtaa kun ei ilmeisesti muutoin ollut saanut niitä paikalleen... sitten oli vielä pantu jollain pulttilukitteella kiinni että poissaantikaan ei olisi liian helppoa.
                  Toivottavasti kukaan ei tunnista itseään tekijäksi.
                  Jos tässä on kyse niistä pitkittäis tukivarsista niin olen joskus aikaa sitten asentanut niihin puslat joista kehä oli halki kahdesta kohtaa. Eikä ollut sahattu. Puslat oli ostettu kl-varaosista. Menivät helposti paikalleen ja siellä ovat vieläkin.

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1355
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Jarrut tarkastettu? Jarrusatulat kunnolla kiinni? Pyörä irti ja tutkimaan kaikki mahdollinen.. Iskarin kiinnitys ym..
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • juhomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 638
                      • Kempele

                      #11
                      kolinaa ei saa tulemaan paikallaollessa eikä tosiaan mistään löydy väljää. ei viittis summassakaan vaihdella nuita puslia. Jarruja ei oo tarkastettu vois nekin kattoa. Iskarin ja jouset 100varmasti ehyet
                      Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                      www.jsautomoto.fi

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1355
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by juhomo View Post
                        kolinaa ei saa tulemaan paikallaollessa eikä tosiaan mistään löydy väljää. ei viittis summassakaan vaihdella nuita puslia. Jarruja ei oo tarkastettu vois nekin kattoa. Iskarin ja jouset 100varmasti ehyet
                        Tarkista vielä iskarin ruuvien kireys..
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        Working...
                        X