Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 ja Commonrailin paineanturi rikki? Vika korjattu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e46 320d -03 ja Commonrailin paineanturi rikki? Vika korjattu!

    Elikka rämpläsin rail pressure sensorin liitintä eli railtukin päässä olevaa anturia ja moottorin vikavalo syttyi palamaan? Carsoft lukee kyllä koodin eli rail pressure sensor mutta miksei se nollaudu? Saako merkkihuolto sen nollattua vai mikä ihme tässä on?
    Last edited by aapok; 13-08-2008, 15:31.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    #2
    Merkkiliikkeessäkin luettiin koodit ja sama koodi tuli sielläkin minkä cs6.5 antoi eli commonrailin paineanturi.
    Koodi tulee heti takas kun moottorin käynnistää.
    Ilmeisesti aika herkästi hajoavat nuo commonrail paineanturit kun se meni ilmeisesti rikki kun liitintä käytti irti. Voiko noin herkästi mennä oikoseen tuollaienn anturi?

    Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
    Last edited by aapok; 05-08-2008, 11:44.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Jollei liitintä ole kunnolla runnottu irroituksen/kiinnityksen yhteydessä, niin ei pitäisi todellakaan rikkoutua noin helposti.

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        Mutta kun taisi olla epähuomiossa auto käynnissä kun liittimen irroitin... Merkkiliikkeessä sanoivat että voi tehdä mitä vaan jos irroittaa virrat päällä... Tyhmyydestä sakotetaan, toivottavasti korjautuu uudella paineanturilla eikä ole rikkonut mitään moottorinohjauksesta...
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Vaihdoin anturin ja vikakoodit nollattiin merkkiliikkeessä. Vikavalo ei palanut kun olin lähdössä kotiin mutta auto alkoi käymään heti miten sattuu ja vikavalo tuli takaisin ja sama vikakoodi... Nyt auto on tutkittavana liikkeessä, mutta ei ollut oikein heilläkään käsitystä mikä voisi olla?
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 323
            • Hml

            #6
            Aika paljon on ollut siinä liittimessä vikaa eikä itse anturissa. Ainakin omassa oli se liitin hapettunut/löystynyt, että aiheutti vikaa. Itse johtokin kannattaa tarkstaa.
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #7
              Originally posted by MakeJ View Post
              Aika paljon on ollut siinä liittimessä vikaa eikä itse anturissa. Ainakin omassa oli se liitin hapettunut/löystynyt, että aiheutti vikaa. Itse johtokin kannattaa tarkstaa.
              Mitkä oireet sulla oli autossa kun se liitin temppuili? Moottorin vikavalo paloi ja kone kävi vähän miten sattuu?
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #8
                Auto edelleen pajalla. Liikkeestä sanoivat ettei railin paineanturille tuleva ohjaus ole oikein, joten missä ihmeessä voi olla vika? Onko käynyt niin todella paska tuuri, että moottorinohjausboxi on sanoutunut irti tältä osin yhteistyöstä?

                Voin kertoo että vit**taa!!!
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Paineanturin ohjaus oikein...? Kuulostaapa häröltä, onko se liitinvika jo suljettu pois?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #10
                    joo itekin alkaisin uusimalla liittimen
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Oikeassa olitte, ketkä veikkasitte liitintä! Yhdeltä kolmesta pinnistä oli kosketus pois, vastakappale oli levinnyt niin ettei saanut kontaktia.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎