Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i -98, ilmastoinnin flektin toiminta kummastuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vane
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 157
    • Tuusula

    E46 328i -98, ilmastoinnin flektin toiminta kummastuttaa

    Hieman ihmetyttää, että miksi ilmastoinnin flekti huutaa täysillä 4km ajon jälkeen(ilmastointi pois päältä auton käynnistyksestä lähtien)? Kun auton kylmänä käynnistää niin flekti ei lähde heti pyörimään. Tänään oli pilvistä ja noin +19c.

    Lähinnä tämä kummastuttaa E36:sen jälkeen, koska siinä se pyöri vain, kun ilmastointi oli päällä.

    Olisiko joku anturi nähnyt parhaat päivät tai jotain vastaavaa?
  • bayer 320
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 119
    • itä-suomi

    #2
    Sikäli kun oon vähänkään ymmärtäny näiden kiulujen toimintaa....
    Tarkasta viskokytkimen toiminta! muistelen et ilmastoinnin flekti alkaa jäähdyttää myöskin moottoria/jäähdytintä jollei oma puhallusteho riitä, eli visko luistaa. Voihan se olla myöskin joku lämpöanturi tms...Itellä samaa vikaa ja ainakin mulla visko sutii, muttei oireita ilmaannu kuin +23 lämpötiloissa ja pitkään paikallaan pyörien.
    Ittellä näkyy vikakoodeissa thermal oil level sensor tiiä sit voisko tossa olla sit syytä myös omaan ongelmaan. Ei oo kyllä hajuakaan mikähän toi anturi on kun ei
    ole sitä bodycomputeria joka ilmottas öljyn tasosta??

    Comment

    • Vane
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 157
      • Tuusula

      #3
      Vikakoodeja ei löytynyt ainakaan 3 viikkoa sitten, kun auton ostin. Miten tarkastan viskon toiminnan?
      Last edited by Vane; 17-08-2008, 18:54.

      Comment

      • Vane
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 157
        • Tuusula

        #4
        328 omistajat kokemuksia? Vai onko tämä selvä luistava visko?

        Comment

        • TiK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 109
          • suomi

          #5
          Minulla huusi 330dA faceliftissä flekti niin maan perkeleesti ja visko huokaili ku vanhassa scaniassa jo vähän yli 20 asteen ulkolämmöissä...

          Ja syyllinen oli tämä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=137659&page=3

          En mene vannomaan että sulla on sama vika mutta kurkista ainakin missä kunnossa on kennot keulalla.

          Btw. nyt olen huomannu että kulutus tippuin noin 0.5-1l/100km tuon kennojen pesun jälkeen, isoin syyllinen taitaa olla visko joka pyöriessään syö tehoa...
          - Vihellys ja Pauke -

          E91 320dA Touring -06

          Comment

          • Vane
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 157
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by TiK View Post
            Minulla huusi 330dA faceliftissä flekti niin maan perkeleesti ja visko huokaili ku vanhassa scaniassa jo vähän yli 20 asteen ulkolämmöissä...

            Ja syyllinen oli tämä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=137659&page=3

            En mene vannomaan että sulla on sama vika mutta kurkista ainakin missä kunnossa on kennot keulalla.

            Btw. nyt olen huomannu että kulutus tippuin noin 0.5-1l/100km tuon kennojen pesun jälkeen, isoin syyllinen taitaa olla visko joka pyöriessään syö tehoa...
            Täytyypä tutkailla asiaa. Voisihan se tuostakin johtua minullakin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎