Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328ci -99 vatkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m-sport newbie
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 142
    • Vantaa

    E46 328ci -99 vatkaa

    Olipa kerran ihana auto, joka kulki suoraan kuin juna vaikka paineli motarilla 160km/h lasissa...noh se on muisto vain..sitten tapahtui jotain..Laakkosen mukaan kaikki ok..."ammattilaiset" sanoo että takakelkan puslat..noh sitten faktaa..

    E46 328ci -99 mittarissa 156 000 km...alkoi yhtäkkiä heittelehtimään kaistan vaihdoissa..tuntui ensi että keula heijasi jotenkin keskiviivan kohdalla ja varsinkin kaistalle paluussa...noh ajattelin että paskat asfaltit+huonot takarenkaat...takarenkaat vaihdettiin (Nankang 255-18)..Tuntui vähän paremmalta, kunnes jonkun ajan jälkeen paheni ihan törkeesti..Turun motarilla yli 120km/h ei meinaa pysyä kaistalla..perä heijaa mihin sattuu ja tuntuu elävän koko ajan..mitään ääniä ei kuulu! Rengaspaineet ok..samoin tasapainotukset..eturenkaat Dunlop 235-18 pintaa vielä ihan hyvin..

    Auttakaa siis fiksummat..auto käytetty herttoniemen laakkosella ja takakelkan puslat kuulemma ok..vanhan malliset tosin..uudet kait jotenkin jäykemmät?? Vaihtohomma olisi 350eur eli ei huvita huvikseen tehdä..
    ***************************************
    E90 -06 330D
    E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
    ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
    ex -04 Peugeot 307 2.0
    ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #2
    liekkö perä revenny korista irti. jossaki keskustelussa siitä oli myös hyvä video malliksi.
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #3
      onko renkaina takana nyt nuo nangkangit? Niillä ei tee mitään.. itsellä alkoi samat ongelmat heti kun nangkangit tuli alle dunlopien tilalle.. Pyöränkulmien säätö auttoi hiukan asiaan..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Kytölä
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 672
        • Lohja

        #4
        Mulla on myös Nankangit, ei hae urissa, ei vatkaa, reilusti madallettu yms.
        Jos perä ei oo ratkennut irti niin sitten takakelkan etuhelat vaihtoon ja kulmiensäätö. Ja jos alla on vielä alkuperäiset helat, mittarissa ~160tkm ja autolla ikää kymmenisen vuotta niin onhan nuo helat jo vaihtokunnossa.
        '88 325i cabrio
        '90 318is

        Comment

        • bimmerrlz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 363
          • Oulu

          #5
          en usko kyllä että johtuu tuommoinen vatkaaminen vaikka takana olisi linlongit.. ja eihän ne nangangit huonot renkaat etes ole.. takapään puslia kannattaa tsekkailla ja se surullisen kuuluisa perä myös..

          Comment

          • Nifa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 292
            • Kymenlaakso™

            #6
            Miulla ainakin oli E36 todella levoton juuri nimenomaan kaistanvaihdossa, tuntui että perä lähti ihan omaan suuntaan. Varmaan paras tapa kuvata olisi se että tuntui että perä muljuisi alla. Ja vikana oli juurikin takakelkan etummaiset puslat. Pahimmat tilanteet / tunteen koki kun kiihdytyskaistalta liitty motarille ja kaistaa vaihtaessa vielä kiihdytti. Itte vein silloin tutun vihjeestä katsastusasemalle ja sanoin että epäilen että alustassa on takana jotakin vikaa, nostivat auton ylös ja vääntelivät raudalla ja tärysittivät (ilmaiseksi). Ja onnekseni toisessa puslassa oli hitusen väljyyttä jo niin paljon että antoi silmin nähden periksi. Mutta hitusen kritisoin tollasia laakkosen 350e hintoja, tai sitten ne tahtoisi irrottaa koko perämurikan ja vaihtaa kaikki mahd. puslat sieltä. Mutta joku sanoi että ne 4 yläpuolista puslaa ei vaikuta milläänlailla tollaseen vaelteluun koska eivät anna sivuttaissuuntaisesti periksi. (Joku fiksumpi saa korjata jos tietoni ovat väärät).

            Noh Kotkassa tarjosivat Autosalvalta tota samaa 350e hintaa silloin joten etsin kissojen ja koirien kanssa pikkupajan joka osasi edes noita perän puslia vaihtaa (6 paikasta kävin kysymässä). Hintaa tuli 150e sisältäen molempien takakelkan tukivarsien puslien vaihdot ja eteen yhden pallonivelen vaihdon :P

            Ja monet ovat sanoneet näilläkin foorumeilla että päällisinpuolin puslat saattavat vielä olla ok / eivät anna paljoa periksi, mutta ajossa isommissa nopeuksissa niitten ominaisuudet eivät enää vain toimi.
            Last edited by Nifa; 27-08-2008, 13:36.
            "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

            Comment

            • m-sport newbie
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 142
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by ruikki View Post
              liekkö perä revenny korista irti. jossaki keskustelussa siitä oli myös hyvä video malliksi.

              Eikös luulisi, että tämä pitäisi jotain ääntä? Perästä ei nimittäin kuulu mitään kolinaa tai vastaavaa
              ***************************************
              E90 -06 330D
              E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
              ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
              ex -04 Peugeot 307 2.0
              ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

              Comment

              • m-sport newbie
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 142
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                onko renkaina takana nyt nuo nangkangit? Niillä ei tee mitään.. itsellä alkoi samat ongelmat heti kun nangkangit tuli alle dunlopien tilalle.. Pyöränkulmien säätö auttoi hiukan asiaan..
                Takana Nankangit 255 levyisinä..vetelyä alkoin ilmaantua kyllä jo Dunlopeilla mutta paheni renkaiden vaihdon myötä..voisiko olettaa että jos puslat on loppu pitävämät renkaat tosiaan pahentaa vatkausta. Dunlopit oli meinaa ihan loppu
                ***************************************
                E90 -06 330D
                E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                ex -04 Peugeot 307 2.0
                ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Ainakin e36 korissa tiensä päässä olevat iskarit tekevät autosta juuri kuvailemasi kaltaisen ajaa. Ihan hirvee pideltävä. Juurikin +120km/h nopeuksissa ei kaista meinaa riittää. Ohitukset ovat aivan mahdottomia. Kaikkit uo korjaantui omassa autossani pelkkien iskareiden vaihdolla. 160tkm on kyllä sen verran kilsoja että ne voivat hyvinkin olla loppu. Sitten vielä muistutuksena, että iskarit voivat olla aivan loppu vaikkei ne vuotaisikaan. Edes kulmasta painelemalla sitä ei välttämättä tiedä. Ei tiennyt tuossa minunkaan autossa. Sitten kun käsin paionelemalla kori jää heilumaan ovat tolpat niin loppu, että olis sama vaikkei niitä olis ollenkaan.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Vastaavan ilmiön olen tavannut eräässä toisessa takavetoisessa saksalaismerkissä. Siinä menivät etupäästä kumihelat ja auto muuttui yliohjaavaksi ja erittän rauhattomaksi mutkaisella ja uraisella tiellä, ihan kuin olisi löysät renkaat. Kumihelat näytti silmämääräisesti ihan hyvältä ja katsastuksessakaan ei ollut mitään mainintaa ko. asiasta. Viisaammat vaan osasivat kertoa että vaihdapa ne puslat.
                    Siis ne puslat todellakin olivat "ihan hyvän näköset" eikä pieneen mieleenkään olisi tullut niitä vaihtaa...
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • m-sport newbie
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 142
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Vastaavan ilmiön olen tavannut eräässä toisessa takavetoisessa saksalaismerkissä. Siinä menivät etupäästä kumihelat ja auto muuttui yliohjaavaksi ja erittän rauhattomaksi mutkaisella ja uraisella tiellä, ihan kuin olisi löysät renkaat. Kumihelat näytti silmämääräisesti ihan hyvältä ja katsastuksessakaan ei ollut mitään mainintaa ko. asiasta. Viisaammat vaan osasivat kertoa että vaihdapa ne puslat.
                      Siis ne puslat todellakin olivat "ihan hyvän näköset" eikä pieneen mieleenkään olisi tullut niitä vaihtaa...
                      Taitaa kuulua huoltotopiciin mutta mistä mä saan tän homman oikeesti inhimilliseen hintaan? Laakkosen 350eur pelkistä takakelkan puslien vaihdosta tuntuu suoraan sanottuna perseeltä.
                      ***************************************
                      E90 -06 330D
                      E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                      ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                      ex -04 Peugeot 307 2.0
                      ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                      Comment

                      • m-sport newbie
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 142
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by bimmerrlz View Post
                        en usko kyllä että johtuu tuommoinen vatkaaminen vaikka takana olisi linlongit.. ja eihän ne nangangit huonot renkaat etes ole.. takapään puslia kannattaa tsekkailla ja se surullisen kuuluisa perä myös..
                        Mitäs paineita pidätte 255/35-18 nankangeissa?
                        ***************************************
                        E90 -06 330D
                        E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                        ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                        ex -04 Peugeot 307 2.0
                        ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                        Comment

                        • Kytölä
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 672
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by m-sport newbie View Post
                          Taitaa kuulua huoltotopiciin mutta mistä mä saan tän homman oikeesti inhimilliseen hintaan? Laakkosen 350eur pelkistä takakelkan puslien vaihdosta tuntuu suoraan sanottuna perseeltä.
                          Vaihtotyö omilla osilla viime kesänä Tynninharjun Autohuollossa Lohjalla 110€.
                          '88 325i cabrio
                          '90 318is

                          Comment

                          • m-sport newbie
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 142
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Kytölä View Post
                            Vaihtotyö omilla osilla viime kesänä Tynninharjun Autohuollossa Lohjalla 110€.
                            Thanx kuulostaa jo paljon kivemmalta hinnalta..eli kyselempä tuolta
                            ***************************************
                            E90 -06 330D
                            E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                            ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                            ex -04 Peugeot 307 2.0
                            ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                            Comment

                            • m-sport newbie
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 142
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by bimmerrlz View Post
                              en usko kyllä että johtuu tuommoinen vatkaaminen vaikka takana olisi linlongit.. ja eihän ne nangangit huonot renkaat etes ole.. takapään puslia kannattaa tsekkailla ja se surullisen kuuluisa perä myös..
                              Onko ne powerflexin uretaanipuslat rahan arvoiset? Vai kannattaako laittaa vain orggikset tilalle? Ja mistäs noita kannattaisi ostella..Us-Parts mainittiin yhdessä topicissa..
                              ***************************************
                              E90 -06 330D
                              E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                              ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                              ex -04 Peugeot 307 2.0
                              ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎