Kyllä minäkin valitsisin tuon E39. Se on kaikin puolin todella hieno, hiljainen, edustava ja mukava. Steptronic-automaattilootalla tietenkin. Ehkä touring olisi se mun valinta. Nahkapenkit olisi asiaa. Tietenkin nokalla olisi 6.sylinterinen, mutta bensakäyttöisenä.
e39 vai e46
Collapse
X
-
Juu tarkoitin että ei kasikoneella. Miksi ei? No siksi koska lompakko ei tahdo revetä niin suurelle että saisi E39:n kasikoneella. Hienohan se olisi mutta kun ei niin ei. Eli valinta olisi 523i tai 525i.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Originally posted by henriitse laittaisin tuon e46 mallin...Ja onko muuten 330cd:tä olemassa, en ole itse ainakaan nähnyt yhtään coupe diisseliä
Originally posted by bemari320miesJuu tarkoitin että ei kasikoneella. Miksi ei? No siksi koska lompakko ei tahdo revetä niin suurelle että saisi E39:n kasikoneella. Hienohan se olisi mutta kun ei niin ei. Eli valinta olisi 523i tai 525i.Tuota 525i:tähän alettiin valmistamaan vuonna 2000.
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Meitsi taipuis kans e39:iin, komea, hiljainen, edustava jne. Rengasmelu e46:ssa melkoinen, varsinkin coupessa suhinat vielä motarilla häiritsee..g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
e34 540iA -93 calypsorot metallic
ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86
Comment
-
-
Kyllä mäkin E39:n puolesta puhun. Valittiinhan se uutena -95 markkinoiden hiljaisimmaksi sarjavalmisteiseksi autoksi, ja piti sitä paikkaa pitkään.
E46 on kuitenkin "pikkuauto" kun taas E39 on iso auto. :wink:Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
E46, koska:
- Enemmän thyyning hilpettä saatavailla (jos siis on törkeätä itselle)
- Samoilla koneilla kuin E39 kulkee paremmin
- Uudempi mallia
- Ei tarvetta E39 kokoiselle autolle :juo
- Ei ole "pappamalli" :wink:
- Coupe ja Cäbi 8)
Toisaalta helsingissä tuntuu, että joka kolmanella on E46 sedan tai coupe..E84 BMW X1 2.0d XDrive
Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
ex: BMW E46 330CiA Individual
Comment
-
-
e39 on tosiaan vakiokilkkeillä lähinnä hieman "konservatiivinen", mutta toisaalta korimalli johon ei helposti kyllästy vuosienkaan "perheessä olon" kuluttua. Tämä mallin vanheneminhan on itseasiassa auton muotokieleen sisäänrakennettu mekanismi(desingin vastakohta) joka määrää hyvin pitkälle auton olemuksen vanhenemisen ja varmistaa kuluttajan siirtymisen uuteen malliin . e39 on selkeäsi taas korimalli jossa jo 30mm:n madallus ja suurempaan pyöräkokoon vaihtaminen(minimi 18") muuttaa erittäin radkaalisti auton kokonaisolemusta. M-tyyppinen koripaketti synnyttää vielä tietyn kliinin tyylikkyyden, jolloin auto on jo täydellisesti eri henkinen kuin vakio. Toisaalta tuon kliiniyden voi myös helposti pilata muutamallakin ylimääräisellä "härpäkkeellä". Tämä kertoo auton sisältämästä oikeasta= kestävästä desingistä, jota on melko mahdoton parannella perinteisin tuning kikoin. e39 on myös korimalli jonka olemus muuttuu poikkeuksellisen paljon suhteessa valittuun väriin.
Nämä likaiset e39:n perushelmiäiset ja metallit korostavat tiettyä konservatiivisyyttä. Auton olemus muuttuu täysin esim.kirkkaalla peruspunaisella, sinisellä tai mustalla. Kokopunainen(japan rot) M-paketilla ja black shadow M5 18-19" pyörin ja xenonein on äkkiä todella kaukana konservatiivisesta.
Comment
-
-
Mistä löytyy tietoa tästä palkinnosta, jonka E39 on voittanut? Ei ainakaan löytynyt "Car of the year" http://www.caroftheyear.org/ sivuilta.
Tämähän on se virallinen palkinto euroopassa, jonka edustaja Suomesta on TM. Sen sijaan Tekniikan Maailmassa puhuttiiin koeajon yhteydessä, että on sanottu sen olevan "maailman paras".
ja on hyvä muistaa 9/98 päivityksessä ( jossa ei kai nyt sentään yli puolet autosta muuttunut) tekniikka esiteltiin E46:ssa jo keväällä 98.
Esim. varsin mainio CAR- lehti on valinnut molemmat autot luokkansa parhaaksi. joten valitsee miten tahansa saa erittäin hyvän auton. Monesti vain tuntuu, ettei monellakaan ole kokemusta 6-koneisista E46:sta. Uskoisin, että koeajo samanlaisilla koneilla varustettuina avaisi silmät. Ps. itsellä on E36 ja E39
Comment
-
-
Lehdistä puheenollen jenkkiläinen Car & Driver lehdessä valitaan joka vuosi 10 parasta atuoa ja E36/46 on ollut listalla niin kauan kuin mallit ovat olleet myynnissä. Myös E39 on listalle yltänyt. "Yllättäen" uusi 5-sarja ei ole kyseiselle listalle yltänyt...E84 BMW X1 2.0d XDrive
Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
ex: BMW E46 330CiA Individual
Comment
-
-
Kysymys ei ole mistään vuosittain uusille malleille tehtävästä autotoimittajien vuoden auto äänestyksestä jossa ei kysymys ole vain itse autosta=sen ominaisuuksista. Tämä "maailman paras auto" titteli on virallinen epävirallinen...? eri maiden autotoimittajien käyttämä ja hyväksymä superlatiivi e39:stä. Tätä superlatiivia on käyttänyt myös TM:n toimittajat lähes kaikissa e39:iä käsittelevissä artikkeleissa. Eli koska "vuoden paras auto" titteliin pitää ottaa huomioon koko kuluttajakunnan odotukset/vaatimukset(siis nidenkin jotka eivät koskaan osta e39:iä) ei bemari yleensäkkään voi olla ns. kokokansanauto... Kun taas arvostellaan vain autoa autona(ja pidemmällä sfäärillä kuin yksi vuosi) on e39 edelleenkin se ainoa oikea "maailman paras auto". Eli jos eteen sattuu missä tahansa päin maailmaa tietokilpailukysymys: mikä on maailman paras auto? On kiistaton oikea vastaus e39 BMW.
Comment
-
Comment