Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd -05

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luxi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 82
    • Tuusula

    e46 330xd -05

    Terve.
    Mitä pitäisi tai voisi tarkistella hankittavasta otsikon autosta, kun sattuu olemaan vielä manuaali? Pros/cons? Nykyinen on 530dA touring -01 ja tarpeettoman "laiva".

    Kiitos vinkeistä, mikäli tippuu ; )

    p
    Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
    G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17505
    • Turku

    #2
    Jarrujen täristäminen?
    Tehot, ilmamassamittarin ja turbon toiminta?
    Vikakoodit kannattaa lukea.
    Korin ja sisustan, koko auton yleinen kunto: Ruostetta konepellin etureunassa, ovien hitsaussaumoissa tai takaluukussa?
    Etuvetarien kunto?
    Alustan ja ohjauksien osat, puslat, koiranluut, pallonivelet yms.?
    Siinä nyt aluksi.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • teamwerner
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 175
      • Tampere/Kangasala

      #3
      Onko noissa ollut jotain jarrun täristystä, mistä merkki?

      Comment

      • Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

        #4
        On ja monissa vähänkin yli 100tkm ajetuissa ratti tärrää kovemmasta vauhdista jarrutettaessa.
        --> Johtunee 90% alustan väljyyksistä ja tarkemmin etualatukivarren taaemmasta puslasta / puslista. Jos sulla on mahdollista päästä hiekkamonttutielle kokeilemaan niin mene ihmeessä, se kertoo paljon alustan kunnosta.

        E: ja osaksi mutuilua koska en tunne Xd mallin alustan rakennetta. mutta kuitenkin...
        Last edited by Sampza; 09-09-2008, 17:48.
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

        Comment

        • Luxi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 82
          • Tuusula

          #5
          Kiitos vinkeistä!

          Löysin yhden topikin, jossa asiaa käsiteltiin. Pääsääntöisesti Lakun mainitsemat koneviat tai p-a järjestelmän puutteet löytyivät / on korjattu omastanikin. Ahdin, siirtopumppu, bosch- immi, jokunen paineanturi vaihdettu e39:iin. Ahdin onneksi jo myyjäliikkeessä.

          Vetoakselit voinee tarkistaa helpoiten nostamalla keula ilmaan ja retuuttamalla fillareita? Vuotaako näissä etupään stefat, sikäli kun niitä on?

          Nollaviitonen on niin tuare, notta. Ruostetta Münchenin eteläpuolella tuskin esiintyy edes CorTen -tuotteissa

          Konehuone on kolme-sarjassa M57N:llä täytettynä niin ahdas, että pelottaa tekemättä jäävät (vaatinee erikoistyökaluja koko seinällisen) normaali askareet. En edes tiedä, missä on diesel suodatin ko. asetelmassa.

          Katsellaan tilanteen kehittymistä.

          lisäys: roviksen suuntaan kiitos vihjeestä, mikäli reissu koittaa toivon löytäväni tonttia, jossa kokeilla etuakselin vetokykyä. Täällä Tuusulassahan noita monttuja on kyllä muutama hehtaari.
          Last edited by Luxi; 09-09-2008, 18:00. Reason: testimonttu
          Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
          G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17505
            • Turku

            #6
            Originally posted by Luxi View Post
            Vuotaako näissä etupään stefat, sikäli kun niitä on?

            Konehuone on kolme-sarjassa M57N:llä täytettynä niin ahdas, että pelottaa tekemättä jäävät (vaatinee erikoistyökaluja koko seinällisen) normaali askareet. En edes tiedä, missä on diesel suodatin ko. asetelmassa.
            En ainakaan muista lukeneeni tai itse ole havainnut stefavuotoja.

            Polttoainesuodatin on konepellin alla nokasta katsottuna oikealla puolella keskellä. Sellainen metallinen lieriönmuotoinen panos, jossa letkuliitännät päällä.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Luxi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 82
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Laku View Post
              En ainakaan muista lukeneeni tai itse ole havainnut stefavuotoja.

              Polttoainesuodatin on konepellin alla nokasta katsottuna oikealla puolella keskellä. Sellainen metallinen lieriönmuotoinen panos, jossa letkuliitännät päällä.
              ok, tänks.
              Jos liitteen kuva näkyy, pitäisi siinä olla (topikin) kyseisen yksilön konehuone. Oikeassa reunassa on e39:ssä suodatin, mutta e46 näkyy pienempi "solenoidi"?

              edit: mieltä askarruttaa vielä nämä; onko egr samanlainen -01 malliin verrattuna ja että onko "etuperässä" oma öljytila, vai onko jakovaihteisto samaa valua manuaalivaihteiston kanssa (laippakiinnitys, jako- ja varsinainen vaihteisto?)
              Oletteko /Laku/ sitä mieltä, että e46 ylläpito ja varaosat ovat kalliit vert. e39 dieselit?
              Suur-kiitos selventävistä vastauksista!!!
              Attached Files
              Last edited by Luxi; 09-09-2008, 21:53. Reason: jatkokysymyksiä
              Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
              G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17505
                • Turku

                #8
                Originally posted by Luxi View Post
                ok, tänks.
                Jos liitteen kuva näkyy, pitäisi siinä olla (topikin) kyseisen yksilön konehuone. Oikeassa reunassa on e39:ssä suodatin, mutta e46 näkyy pienempi "solenoidi"?

                edit: mieltä askarruttaa vielä nämä; onko egr samanlainen -01 malliin verrattuna ja että onko "etuperässä" oma öljytila, vai onko jakovaihteisto samaa valua manuaalivaihteiston kanssa (laippakiinnitys, jako- ja varsinainen vaihteisto?)
                Oletteko /Laku/ sitä mieltä, että e46 ylläpito ja varaosat ovat kalliit vert. e39 dieselit?
                Suur-kiitos selventävistä vastauksista!!!
                Kuvassa ei näy E46:n suodatinta, se on enemmän oikealla.
                EGR:stä en osaa sanoa ja itselläni on automaattivaihteisto. Viisaammat vastatkoon.

                Varaosien hintoja en ole verrannut, kun en ole diesel E39 omistanut vaan bensan. Mutta koneeseen menee tietysti samoja osia. Kalliita ne Bemun osat on joka tapauksessa. Tai köyhällehän on kaikki kallista !
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9


                  Tuossa näkyvä musta patruuna on polttoainesuodatin. Kuvassa patruuna on vasta asennusvaiheessa, joten letkut ja paineanturin liitin ovat vielä irti.

                  Comment

                  • Luxi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 82
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Juubi View Post
                    http://juubi.hlan.net/car/e46touring...tin2_small.jpg

                    Tuossa näkyvä musta patruuna on polttoainesuodatin. Kuvassa patruuna on vasta asennusvaiheessa, joten letkut ja paineanturin liitin ovat vielä irti.
                    Kiitos kuvasta.
                    Suodatinpatruunan vaihtotyö on siis mahdollista tehdä lähes yhtä mukavasti, kuin tähänkin saakka. Pieni satsaus kerran vuodessa isoja harmeja loitontaakseni.

                    Aiemmin puhuttu jarrutärinä hävisi omasta e39stä täysin nelipyöräsuuntauksen jälkeen. Tästä voisi päätellä, että aavistuksen "väljä" bmw hieno monivarsituenta/ripustukset tarvitsevat "justiinsa" pyöränkulmat toimiakseen hyvin. Muutoin seuraa resonanssia, tempoilua, urahakua, tmv. aina rengastuksesta riippuen. Pitäis katsoa joskus heittokellolla, jotta voisi olla jotain mieltä etujarrulevyn kieroutumisesta.

                    Realoemista voisi yrittää katsoa siirtopumppujen paikat, mikäli sellaisia -05 edes on.
                    Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
                    G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17505
                      • Turku

                      #11
                      Ja suodattimenvaihto-ohjeet Clavurion laittoi tänne johonkin topiciin.
                      Eli muista se ilmaus virta-avainta pari kertaa käyttämällä.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎