Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 jarrut tärisee ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ballo
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 38

    e46 jarrut tärisee ???

    Morjens, taas tarvitaan hieman neuvoja

    Eli jarrut tärisee heti kun vauhti yli 50km/h. Kun otan pyörät pois edestä ja pyöritän levyjä selkeästi ne ottaa kiinni välillä paloihin. Mutta kävin ostamassa uudet levyt ja palat ja kun sain uuden levyn sisälle, pyöritin levyä nii ottaa edelleen kiinni. Eli tuskin uudet levyt ovat kierot. Onko ideoita?
    Jaguar X-Type
    ex: BMW 316iA (1,9) 1999.
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    Paskaa levyn ja navan välissä. Putsaa huolella teräsharjalla ja koita uudestaan.

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      Itselläni oli prikulleen sama juttu että täristytti uusilla levyillä ja paloilla.
      Pistin suosiolla sitten uudet etupyörän laakerisarjat molemmille puolille kun tuntu että toinen laakeri rohisi pyörittäessä.
      Nyt ei tärrää sitten yhtään.

      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...tai sitten vain välystä sisältvät nivelet vaihtoon(siis jos tuo tärinän haluaa pois).

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          ...tai sitten vain välystä sisältvät nivelet vaihtoon(siis jos tuo tärinän haluaa pois).
          Originally posted by ballo View Post
          Kun otan pyörät pois edestä ja pyöritän levyjä selkeästi ne ottaa kiinni välillä paloihin.
          No tuskin väljät nivelet täristyttää kun käsin pyörittää levyjä..



          Itselläni kaikki nivelet+puslat uusittu etupäästä ja ei auttanut, nyt meni nuo etupään laakerisarjat vaihtoon niin uusilla levyillä+paloilla tärinä/vapina lähtivät huittiseen..ei ollut muita vaihtoehtoja.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Dani View Post
            No tuskin väljät nivelet täristyttää kun käsin pyörittää levyjä..



            Itselläni kaikki nivelet+puslat uusittu etupäästä ja ei auttanut, nyt meni nuo etupään laakerisarjat vaihtoon niin uusilla levyillä+paloilla tärinä/vapina lähtivät huittiseen..ei ollut muita vaihtoehtoja.
            80%:ssa tapauksia kun levyjarruja pyörittelee vapaasti, on aivan selvästi havaittavissa että jollain kohtaa ottaa enemmän kiinni kuin jossain toisessa kohdassa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että se silti aiheuttaisi jarrutärinää, nimittäin levy saa olla todellakin kiero ennen kuin se oikeasti nuo tärinät aiheuttaa. Tämä vapaastipyöritelty pikku "nihistely" ei sitä kyllä tee.
            Nämä jarrutärinät poistuvat käytännössä lähes aina kun uudet palat ja levyt laitetaan paikalleen, mutta heti kun levyjen pinta hieman kuluu/lasittuu alkaa tärinätkin uudelleen, mikäli etuakselistossa välyksiä on.
            Katsoisin nimim:Ballon tapauksessa kuitenkin kaikesta huolimatta ensimmäiseksi juuri etuakseliston ja pyöränlaakerit niin että 100% varmuudella niissä ei välyksiä ole ja vasta sitten vaihtoehtoon b.

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #7
              Originally posted by ballo View Post
              Mutta kävin ostamassa uudet levyt ja palat ja kun sain uuden levyn sisälle, pyöritin levyä nii ottaa edelleen kiinni. Eli tuskin uudet levyt ovat kierot. Onko ideoita?
              Sit kun kokeilet uudestaan uusilla laakerisarjoilla niin muista kiristää kaikki pyöränpultit kiinni napaan niin että levy puristuu tasaisesti navan seinämää vasten. Se yks kuusiokoloruuvi pelkästään voi ja vääntääkin levyä ihan hitusen kieroon.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Tomppa123
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1980
                • Salo

                #8
                Originally posted by Dani View Post
                Sit kun kokeilet uudestaan uusilla laakerisarjoilla niin muista kiristää kaikki pyöränpultit kiinni napaan niin että levy puristuu tasaisesti navan seinämää vasten. Se yks kuusiokoloruuvi pelkästään voi ja vääntääkin levyä ihan hitusen kieroon.
                Olikos etupyörän laakerisarjat kallis hankinta?

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #9
                  Ööh, miksi et itse katso vaikkapa motonetin tai KL-Varaosan sivuilta
                  ..no jos et löydä noitten sivuille niin minäpä kerron sinulle:

                  Motonet: 74€ kpl.
                  KL-Varaosat: 105€ kpl.


                  Ei hernettä mutta oma-aloitteisuutta on kyllä ihan tervettä harrastaa
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎