Bmw E46 318 tai 320 bensa, käyttökokemuksia, tyyppiviat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dualfun
    replied
    Originally posted by nupaha View Post

Niin no, makuasioitahan on moni asia, mutta minä ja tytär olemme sitä mieltä, että sopivalla laitolla E46 on paremman näköinen kuin E90, varsinkin coupena. M tech puskuria, pikkuspoikka takakonttiin ja ehkä M-style etulokasuojat niin alkaa olla aika jees ja jos vielä kuusmukinen niin .
    Muitakin merkkejä katellaan, Golf, A3, A4…
    F20/30 en viitsi budjettia venyttää, kun pitäisi tuo oma Mb Glc dsl päivittää bensahybridiin.
    N43-kone ei pois suljettu, jos jakopää tehtynä.
    Hyviä ajatuksia ja selvästi jäsennelty, tuosta on hyvä jatkaa

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Minä taas en rankaisisi tytärtä millään vanhalla E46 korisella BMW:llä. Onhan se nyt nolon vanha auto jo semmonen, kuitenkin 26v iässä. Sitten kun katsellaan sellaisia millä kehtaisi itse ajaa vielä valoisan aikaan niin ovat harrasteautoja ja hintakin sitten sen mukainen.

Loppupään E87 tai E90 kori jos on ihan pakko olla BMW, ja ollaan tuollaisessa hintaluokassa ostoksilla. Mutta itse kyllä ottaisin samalla rahalla uudemman ja ihan toisen merkkisen auton ensiautoksi.

Jos budjettia on varaa nostaa järkevästi ja edelleen BMW haaveissa niin katselisin oikeasti F20 korisia autoja, niiden hinnat on hyvin kohtuullisia minusta.

Kovaa pelottelua ja parjaamista N43 moottorista tuli yllä. Itselläni on ollut nyt sellainen yli 12v käyttöautona ja kokemukset ovat täysin päinvastaisia. Hieno moottori ja 20i mallissa on myös upea luonne huipputehon tullessa vasta yli 7000rpm kohdalla. Tottakai jos katsellaan autoja joilla on menty 2-3 numeroisia lukemia ilman jakopääremontteja, käytetty pätkäajoon ja vaihdettu öljyt huolto-ohjelman mukaan on tilanne varmasti toinen. Jos jotain pitää moittia niin huonosti kestävää Nox-anturia, se ei ole hyvä, vaikka anturia on tässä vuosien varrella paranneltu moneen otteeseen.
    Niin no, makuasioitahan on moni asia, mutta minä ja tytär olemme sitä mieltä, että sopivalla laitolla E46 on paremman näköinen kuin E90, varsinkin coupena. M tech puskuria, pikkuspoikka takakonttiin ja ehkä M-style etulokasuojat niin alkaa olla aika jees ja jos vielä kuusmukinen niin .
    Muitakin merkkejä katellaan, Golf, A3, A4…
    F20/30 en viitsi budjettia venyttää, kun pitäisi tuo oma Mb Glc dsl päivittää bensahybridiin.
    N43-kone ei pois suljettu, jos jakopää tehtynä.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Minä taas en rankaisisi tytärtä millään vanhalla E46 korisella BMW:llä. Onhan se nyt nolon vanha auto jo semmonen, kuitenkin 26v iässä. Sitten kun katsellaan sellaisia millä kehtaisi itse ajaa vielä valoisan aikaan niin ovat harrasteautoja ja hintakin sitten sen mukainen.

Loppupään E87 tai E90 kori jos on ihan pakko olla BMW, ja ollaan tuollaisessa hintaluokassa ostoksilla. Mutta itse kyllä ottaisin samalla rahalla uudemman ja ihan toisen merkkisen auton ensiautoksi.

Jos budjettia on varaa nostaa järkevästi ja edelleen BMW haaveissa niin katselisin oikeasti F20 korisia autoja, niiden hinnat on hyvin kohtuullisia minusta.

Kovaa pelottelua ja parjaamista N43 moottorista tuli yllä. Itselläni on ollut nyt sellainen yli 12v käyttöautona ja kokemukset ovat täysin päinvastaisia. Hieno moottori ja 20i mallissa on myös upea luonne huipputehon tullessa vasta yli 7000rpm kohdalla. Tottakai jos katsellaan autoja joilla on menty 2-3 numeroisia lukemia ilman jakopääremontteja, käytetty pätkäajoon ja vaihdettu öljyt huolto-ohjelman mukaan on tilanne varmasti toinen. Jos jotain pitää moittia niin huonosti kestävää Nox-anturia, se ei ole hyvä, vaikka anturia on tässä vuosien varrella paranneltu moneen otteeseen.

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Kiitos kaikille vinkeistä tähän asti. Bemua tekis mieli laittaa, mutta pitää vähän miettiä muitakin vaihtoehtoja, koska dieselit on poissa laskuista. Itse olin aikoinaan tyytyväinen N47-dsl koneen omistaja monta vuotta, vaikka sitäkin on kovasti parjattu. Toki vaihtelin öljyt 10tkm välein.

Leave a comment:

• Freak
    replied
    Jos pilkkua aletaan oikein kunnolla nusaisemaan, niin tokihan e46 korista Bemaria on saanut myös yhden vanoksen m52-moottorilla. Harvinaisia toki enkä ainakaan itse käyttikseksi sellaista haluaisi antaa edes tyttärelleni.

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    M52TU on ihan eri kone kuin M52, käytännössä M54:sen esiversio. Siinä olet oikeassa että M52TU:lla ei ole M54:sen öljynsyöntiongelmaa, mutta vähäruosteisen alkupään E46:sen löytäminen M52TU:lla varustettuna alkaa olla jo aika hankalaa.
    Juurikin tämä ja tämä näköjään jargerilta jäänyt huomaamatta milloin m52 saanut ja 52tu aikalailla jo erilainen ja tässä keskustelussa kysellään e46 korimallin perään, ei e36.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    M52TU on ihan eri kone kuin M52, käytännössä M54:sen esiversio. Siinä olet oikeassa että M52TU:lla ei ole M54:sen öljynsyöntiongelmaa, mutta vähäruosteisen alkupään E46:sen löytäminen M52TU:lla varustettuna alkaa olla jo aika hankalaa.

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

Vaikeaksi menee e46 etsintä m52 koneella ja ei nyt sekoiteta m52/52tu toisiinsa
    Kun M52 Wardin parhaiden moottoreiden listoille päätyi, sinne ei kirjoiteltu mitään kummempia perään. Joten viittaan ihan niihin moottoreihin joita auton pellin alta löytyy. Käsittääkseni M54 voi syödä mm. öljyä hyvin paljon useammin kuin M52, vaikka on uudempi moottori. Tai ainakin yleisempää. Saa täsmentää jos olen väärässä?

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Jakopääjuttu on ihan pintaa verrattuna nox ja suutin, ja käyntihäiriöiden kanssa etenkin n43 tapauksessa.

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Älä hyvä ihminen rankaise tytärtäsi ainakaan n43 tai n46 moottorilla.
    ovat AIVAN paskoja.
    ja viat on semmosia että pitää olla todella vihkiytynyt että niitä osaa korjata, varsinkin n43
    Kyllä mä ittiäni rankaisen joko rasvaisina käsinä tai kevyempänä lompakkona. Oli tosiaan aika karua luettavaa tuo E90/91 puoli jakopään osalta. Ja tosiaan jakopää jutut alkaa olla oman osaamisen ulkopuolellakin.

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    M52 on kyllä väistämättä viattomampi kuin M54, mutta toisaalta M54 on parempi. Ruosteita katselisin ensiksi ja ihan vaan takavetona. Hieno auto, itse en ole omistanut, ajanut kyllä.
    Vaikeaksi menee e46 etsintä m52 koneella ja ei nyt sekoiteta m52/52tu toisiinsa

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Älä hyvä ihminen rankaise tytärtäsi ainakaan n43 tai n46 moottorilla.
    ovat AIVAN paskoja.
    ja viat on semmosia että pitää olla todella vihkiytynyt että niitä osaa korjata, varsinkin n43

Leave a comment:

• Jarger
    replied
    M52 on kyllä väistämättä viattomampi kuin M54, mutta toisaalta M54 on parempi. Ruosteita katselisin ensiksi ja ihan vaan takavetona. Hieno auto, itse en ole omistanut, ajanut kyllä.

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    E46 ja M54 on se vähiten isoja/kalliita yllätyksiä tuova tekniikka, e46 kohdalla vaan se ikä tuo enemmän tyyppivikoja kuin e9x korisiin.

N52/53 hyviä koneita, toki kun ikää ja kilsoja paljon, tyyppivikoja korjattu ja tulee lisää, paljolti tuurista kiinni. Kannattaa lukea netistä mitä noissa voi tulla vastaan ja N53 kohdalla hyvä muistaa polttoainepuolen korkeapainesuus ja korkeahinnoitteöu jos esim suuttimet kilahtaa.

Hyvä e46 pienillä kilsoilla jo harvinaisuus ja tuleva ( nykyinen ) klassikko, e9x vielä hyvässä käyttöautoiässä, mutta varatouhutonnit hyvä olla varalla. E9x autona paljon e46 modernimpi ja vähäruosteisempi, selkeästi.

Leave a comment:

• Freak
    replied
    Pre-facelift neloskoneiset ovat ikiluotettavalla m43 moottorilla. Se ei juurikaan tarjoa yllätyksiä puoleen taikka toiseen. Kohtuu taloudellisiakin ovat siistillä ajotavalla, mutta ei niistä räppäilyyn oikein olekaan kuin talvisaikaan. Hyviä käyttiksiä kuitenkin.

Leave a comment:

Working...